ستاره سرخ

رهسپار با ولایت تا شهادت

مصطفی
مصطفی

فقط حیدر(ع) امیرالمومنین است

موضوعات

عکس

عکس مذهبی

عکس ورزشی

عکس عاشقانه

فیلم

دانلود


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ستاره سرخ و آدرس stareiran.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پیوند ها

خبرتحلیلی313

کیت اگزوز

زنون قوی

چراغ لیزری دوچرخه

همسریابی

درگاه پرداخت اینترنتی

مطالب اخير

شهید جهاد مغنیه

شهید مدافع حرم محسن حججی

خبر تحلیلی313

تحویل سال نو ... خانواده های شهدا در کنار مزار شهدا

تحویل سال نو در شلمچه

بارش برف در دومین روز سال 1393 در حرم حضرت علی بن موسی الرضا(ع)

نگاه به نا محرم

love..............

شارژ رایگان همراه اول در ایام نوروز

افسران جنگ نرم

پست ترین انسان

حجاب و خوبی

عکس آقا

چفیه و چادر

امام رئوف

سینما و انقلاب

پسر حزب الهی

رسوایی

زنان مومن

نازنین

و الله مخرج ما کنتم تکتمون

رابطه سلفی ها و اسرائیل

ابو تراب

مجید و بی بی

لطیفه تلخ

شهید دفاع از حرم حضرت زینب سلام الله علیها

70 میلیون

دعا برای عاقبت به خیری

نوبت به نوبت

جمعه دگر......

نويسندگان

مصطفی

پیوند های روزانه

پایگاه خبر تحلیلی 313

کیت اگزوز ریموت دار برقی

ارسال هوایی بار از چین

خرید از علی اکسپرس

سفارش آنلاین قلیون

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

وبلاگ دهی LoxBlog.Com

امكانات جانبي

RSS 2.0


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 203
بازدید هفته : 224
بازدید ماه : 359
بازدید کل : 10222
تعداد مطالب : 554
تعداد نظرات : 39
تعداد آنلاین : 1



Alternative content





در اين وبلاگ
در كل اينترنت
چاپ این صفحه

قانون جدایی

سه شنبه 27 ارديبهشت 1390برچسب:,

|

بغض عشق

 

 

 
خسته ام از بغض کهنه عشق      سنگینه تحملش تو صدام خوبه که به یاد تو قانع ام     می تونم بگذرم از شکوه هام   باورش سخته برام ولی من میرم  چیزی ازت نمی خوام اما بدون   هر جا برم بعد تو بغض عشق میمونه از تو برام بغض من وا نمیشه تو صدام خدایا یه دریا گریه می خوام  نفهمید اون که باید میدونست بیشتر از جو...

سه شنبه 27 ارديبهشت 1390برچسب:,

|

آرزو

 

مــی دانـــی

اگـــر هنوز هم تو را آرزو می کنم

برای ِبـی آرزو بودن ِمن نیست !!

شــاید

ارزویی زیبـــاتر از تـــ ــــو ســراغ ندارم ...
 

سه شنبه 27 ارديبهشت 1390برچسب:,

|

غریبه

 

سه شنبه 27 ارديبهشت 1390برچسب:,

|

جریان عنکبوتی ضد انقلاب

 
جریان‌های عنکبوتی ضد انقلاب به جان هم افتاده‌اند
 

 
 
به راحتی می‌توان استدلال نمود، شکاف عمیق و اختلاف بزرگی در سطح گروه‌های مخالف و معاند نظام وجود دارد؛ موضوعی که عدم برخورداری از اصالت و جایگاه اجتماعی این افراد را نشان داده و رفتارهای ایران ستیزانه جریان ضد انقلاب را بیش از پیش رسوا می‌نماید.
.
 

در همین راستا شبکه ضدانقلابی بالاترین مجدداً شورای هماهنگی راه سبز را به باد انتقاد و استهزا گرفته و به عدم مقبولیت این شورا اعتراف می‌نماید. حلقه مدیریت‌کننده بالاترین که همانند اعضای شورا در خارج از کشور اقامت دارند می‌گویند شورا و رسانه آن فاقد اندک مقبولیتی هستند و در خواب خرگوشی فرو رفته‌اند. این حلقه گرداننده بالاترین البته روشن نمی‌کند که خودشان در کدام وضعیت متفاوت قرار دارند که شورایی‌های وامانده را سرزنش می‌کنند. چراکه شورای راه سبز نیز به عدم مشروعیت و برخورداری پایگاه اجتماعی شبکه ضدانقلابی بالاترین نیز اشاره نموده‌اند و این شبکه را فاقد رسمیت می‌خواند.

از این رو در ادامه اختلافات شدید جبهه ضد انقلاب و سکوت در برابر شکست‌های اخیرشان، به تازگی بالاترین ضمن تخطئه شورای هماهنگی اینچنین اعتراف می‌نماید که گروهی می‌گویند به جای سه شنبه ها، یک‌شنبه تجمع برگزار کنیم.

شورای هماهنگی راه سبز که پس از بازداشت سران جنبش با فراخوان 10 اسفند به صحنه آمد نتوانست در مدت حدود سه ماه سپری شده هدایت جنبش را در برنامه خود قرار دهد. گرچه پیرامون موجودیت و مشروعیت این شورا و افراد حاضر در آن سخنان و گفته‌های بسیاری قابل بیان است اما در این مقطع خاص تحولات جاری این حداقل کاری است که شورای مزبور جهت بودنش می‌تواند به انجام رساند. آنها در واقع در انتظار وقوع معجزه‌ای در کنج عزلت نشسته و امید دارند که در درگیری‌ها و نزاع‌ها و شکاف‌های رخ داده در حاکمیت موج سواری نمایند باید گفت که خیالی خام در کیسه می‌پرورانند.

بالاترین می‌افزاید: این چه نوع هماهنگی است؟ رسانه «رسا»یتان که هیچ فریادی را در خود نگنجانده و اندک مقبولیتی نتوانسته پدید آورد نیز در خواب خرگوشی خفته و فراموش کرده که وضعیت کنونی ایران در چه اوضاعی است. آقایان هماهنگی! از یاد مبرید که سبزها تنها اصلاح‌طلبان نیستند. همچنین مافیای گرداننده بالاترین شورای کذایی را تهدید کرده که با این وضع «شورای هماهنگی سبز را نیز به هماهنگ‌کننده‌های بی‌وزن پیشین در زباله‌دانی تاریخ خواهیم سپرد.»

در همین حال پایگاه اینترنتی خودنویس که از سوی برخی شبکه‌های ضدانقلابی متهم به همکاری با اطلاعات سپاه شده، از سران خارج‌نشین اپوزیسیون خواسته اگر در ایران کاری نمی‌توانند بکنند لااقل در خارج کشور فراخوان بدهند. این سایت می‌نویسد: «بس است انفعال، بس است حرف زدن، بس است کلیک کردن، بس است نشستن و اخبار را دنبال کردن، بس است افشاگری به خاطر افشاگری، بس است نامه نگاری به این و آن، بس است آگاهی دادن به خاطر آگاهی دادن!

ای سران سیاسی انحلال طلب و ‌ای فعالان حقوق بشر در خارج از کشور! آقای رضا پهلوی، آقای بنی صدر، سران گروه‌های [تجزبه طلب] کرد و بلوچ! شبکه سکولارهای سبز! فعالین حقوق بشر! کاری بکنید.»

در واقع این بحث و جدل‌های جریانات ضد انقلاب از شکست عمیق اپوزیسیون و حامیان غربی در رویارویی با نظام اسلامی حکایت داشته که اختلاف و سر در گمی آنان را نشان می‌دهد. اختلاف و شکافی که نه تنها دروغ پردازی جریان اپوزیسیون را در راه ادعاهای کذایی در برخورداری از جنبش اجتماعی رسوا می‌نماید، بلکه حاکی از نوکر صفتی جریان ضد انقلاب در برابر اربابان و حامیان امریکایی و غربی‌شان است؛ چراکه مستمری بگیری و جیره خواری این افراد در مزدوری و سناریو‌سازی‌های مختلفشان دلیل وجودی ادامه حیات آنان بوده و همه ادعاهای ضدانقلاب درخصوص ایران‌دوستی، وطن‌پرستی و برخورداری از پایگاه‌های اجتماعی به جزء دروغی رسانه‌ای نبوده که با شگردهای عملیات روانی از سوی دشمنان بی‌عده و بی‌بوته نظام اسلامی در فضاهای غیرواقعی و مجازی تکرار می‌شود. واقعیتی که اخیراً پایگاه اینترنتی رادیو زمانه نیز به آن اعتراف کرده و از عدم برخورداری از لایه‌های اجتماعی حکایت می‌نماید.

این پایگاه می‌نویسد: «از 30‌هزار ایرانی مقیم هلند حتی 80 نفر هم در میتینگ‌ها و تجمعات اعلام شده در دو‌سال گذشته شرکت نکرده‌اند و برخلاف ادعای برخی از آنان در روزهای اول پناهندگی، اصلاً اهل مبارزه نیستند.»
همچنین گویا نیوز نیز با اشاره به گرفتاری‌های منطقه، به قلم یکی از عناصر ضدانقلاب مقیم خارج از کشور اظهار می‌دارد: «بعد از گیر کردن امریکا در افغانستان و عراق، نه ارتش این کشور حال و حوصله حمله به تأسیسات اتمی و ساختمان‌های دولتی ایران را دارد و نه اسرائیل جرأت این کار را دارد. بیاید حداقل با خودمان صادق باشیم. آنها با وجود همه وعده‌ها کاری برای ما نخواهند کرد.»

سه شنبه 27 ارديبهشت 1390برچسب:,

|

2 فیلم برای ندا

ساخت ۲ فیلم درباره ندا آقا سلطان
 

علی‌رضا سجادپور گفت: به آنهایی که نگران بودند، ˝پایان‌نامه˝ درباره ندا آقاسلطان باشد، نوید می‌دهم، ۲ فیلم درباره آقاسلطان در حال ساخت است تا بر نگرانی‌های‌شان افزوده شود.


http://www.donya-e-eqtesad.com/News/2358/32-05.jpg


علیرضا سجادپور در آستانه اکران فیلم سینمایی “پایان‌نامه” به کارگردانی حامد کلاهداری درباره حواشی این اثر و تولید فیلم‌هایی با مضمون سیاسی گفت: متاسفانه برخی افراد که نان پز آزادیخواهی را خورده‌اند و با چهره‌ای اپوزیسیون از امکانات کشور استفاده می‌کنند، دوست ندارند واقعیت‌ها برای مردم روشن شود، به همین دلیل چنانچه ساخت فیلم سیاسی باب شود دیگر دلیلی برای مظلوم‌نمایی نخواهند داشت از این‌رو مقابل تولید و نمایش آثاری همچون “پایان‌نامه” می‌ایستند.

وی درباره حاشیه‌هایی که در زمان تولید این اثر و نسبت دادن فیلم به نداآقاسلطان بوجود آمد، گفت: “پایان‌نامه” درباره نداآقاسلطان ساخته نشده است اما به تمام کسانی که نگران این امر بودند هشدارو نوید می‌دهم، ۲ فیلم درباره آقاسلطان درحال ساخت است و ما قطعا درباره وی فیلم خواهیم ساخت.

“پایان نامه” با مضمونی اجتماعی داستان چهار دانشجو را روایت می کند که برای رساندن پایان نامه شان به استاد، به طور ناخواسته درگیر ماجرایی پیچیده می شوند. بستر وقوع این داستان در ماه های پس از انتخابات سال ۸۸ است که موجب می شود برخی از زوایای پنهان حوادث آن زمان به صورت نمادین آشکار شود.

محمدرضا شریفی نیا، داریوش ارجمند، احمد نجفی، جمشید هاشم پور، حامد کمیلی، بهاره افشاری، کامران تفتی، محمد صادقی، چکامه چمن ماه، هادی دیباجی، نیما شاهرخ شاهی، علی اوسیوند، میرحسین معلومی، میرطاهر مظلومی و مریم کاویانی و … بازیگران اصلی این اثر سینمایی هستند

فیلم سینمایی “پایان نامه” که پخش آن را برای اکران عمومی موسسه “جبرائیل” به مدیریت محسن صادقی بر عهده دارد، به زودی و پس از فیلم سینمایی “جدایی نادر از سیمین” در گروه سینمایی استقلال به روی پرده می رود.

سه شنبه 27 ارديبهشت 1390برچسب:,

|

اسراییل به دنبال اشغال دره اردن

رژیم صهیونیستی به دنبال اشغال دره اردن
 

رژیم صهیونیستی به دنبال اشغال دره اردن


یك سازمان چپگرای اسرائیلی اعلام كرد كه تل‌آویو درصدد اشغال دره اردن است.

A0849993.jpg


 "سازمان چپگرای اسرائیلی "بتسیلم " اعلام كرد كه "تل آویو " به دنبال اشغال دره اردن و شمال "دریای مرده " (Dead sea) و افزودن این مناطق به داخل خط سبز است.

این سازمان همچنین تاكید كرده است كه اسرائیل به طور كاملا برنامه ریزی شده به دنبال غارت و چپاول زمین و منابع آبی فلسطین به نفع شهرك نشینان صهیونیست است.

این سازمان می افزاید: نسبت سوء استفاده رژیم صهیونیستی از منابع این منطقه بسیار بیشتر از سایر مناطق كرانه باختری است و با زیرپا نهادن قوانین بین المللی، به سیاست اشغال و غارت خود ادامه می دهد.

سازمان بتسیلم خواستار تخلیه شهرك‏های صهیونیست نشین و اجازه دادن به فلسطینیان جهت استفاده از منابع آبی در راستای تامین نیازهای خود شده است.

بر اساس اعلام این سازمان، 9400 شهرك نشین در منطقه مذكور سكونت دارند و بیش از یك سوم منابع آبی این منطقه را در اختیار دارند و این در حالیست كه دو نیم میلیون شهروند فلسطینی فقط از دو سوم باقی مانده منابع آبی برخوردار هستند.


 

سه شنبه 27 ارديبهشت 1390برچسب:,

|

گزارش کامل از حوادث روز نکبت 2011

گزارشی کامل از حوادث و اتفاقات یوم النکبه 2011
 

گزارشی کامل از حوادث و اتفاقات یوم النکبه 2011
 



 


همزمان با شصت و سومین سالروز یوم النکبه (فاجعه اشغال فلسطین) مردم کشورهای فلسطین، سوریه، لبنان، مصر، ترکیه و اردن با برگزاری تجمعاتی اعتراض آمیز انزجار خود را نسبت به اشغالگری رژیم صهیونیستی اعلام کردند و قصد حرکت به سوی مرزهای فلسطین را داشتند که در این حین مورد هدف شلیک گلوله های اسرائیلی قرار گرفتند. این درگیری ها دهها کشته و بیش از صدها زخمی بر جای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) روزهای گذشته هزاران تن از معترضین به اشغال سرزمین های فلسطین در سالروز یوم النکبه (25 اردیبهشت) از لبنان و سوریه به نزدیکی مرزهای همجوار با رژیم صهیونیستی آمدند و با سردادن شعارهای ضد صهیونیستی یوم النکبه را محکوم کردند که نظامیان رژیم صهیونیستی آنان را هدف مستقیم گلوله هایشان قرار داده و دهها تن را به خاک وخون کشیدند.
در همین حال فلسطینیان مناطق مختلف فلسطین نیز در اعتراض به اشغال سرزمین هایشان و اخراج اجباری آنان از خانه های خود اقدام به راهپیمایی کردند که با شلیک مستقیم نظامیان صهیونیست و حملات آنها صدها نفر زخمی شدند.
در این گزارش، مشروحی از این اعتراضات آورده شده است:

فلسطین

رژیم صهیونیستی در اقدامی وحشیانه، فلسطینیانی را که در راهپیمایی نکبت شرکت کرده بودند، هدف حملات شدید خود قرار داد و بیش از 200 نفر از آنها را زخمی کرد و یک فلسطینی را به شهادت رساند.
در نوار غزه، براثر تیراندازی نظامیان رژیم صهیونیستی به تظاهر کنندگان فلسطینی در نزدیک گذرگاه بیت حانون و شلیک توسط تانک های اسرائیلی بیش از 90 نفر زخمی شدند که اغلب آنها را کودکان تشکیل می دادند.
در پی شلیک مستقیم نظامیان صهیونیست به معترضین فلسطینی در غزه یک جوان 18 ساله نیز به شهادت رسید. 
در همین حال همزمان با حملات زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به باریکه غزه، جنگنده های رژیم صهیونیستی نیز به بیت حانون در شمال نوار غزه حمله کرده و برخی از مناطق این شهر را بمباران کردند . طی این حملات 16 فلسطین زخمی شدند.
نظامیان رژیم صهیونیستی در قلندیه، رام الله و الخلیل در کرانه باختری نیز طی حملات شدید با تیراندازی به سوی راهپیمایان فلسطینی یک نفر را شهید و دهها تن دیگر را زخمی کردند.
گفتنی است تنها در منطقه رام الله 150 فلسطینی به شدت زخمی شدند که حال برخی از آنان وخیم گزارش شده است.

تل آویو

بیش از صد نفر نیز در تظاهراتی در تل آویو، سران رژیم صهیونیستی را قاتل کودکان و شهروندان بی گناه فلسطینی خواندند و خواستار انتفاضه مردمی علیه اسرائیلی های قاتل شدند.


سوریه
نیروهای اسرائیلی با حمله و گشودن آتش به‌ روی تظاهرکنندگان ضد اسرائیلی و معترض به یوم النکبه در مناطق تحت اشغال بلندی‌های جولان سوریه، 12 تظاهرکننده را به قتل رساندند و بیش از 30 نفر را زخمی کردند.
بر اثر حمله نیروهای صهیونیستی به روستای مجدل شمس در منطقه جولان اشغالی نیز چهار نفر شهید و دهها تن دیگر مجروح شدند.
تظاهرکنندگان قصد ورود به مرزهای فلسطین را داشتند.


لبنان

نظامیان رژیم صهیونیستی با حمله به تظاهرکنندگان در شصت و سومین سالروز اشغال فلسطین در منطقه مرزی روستای لبنانی مارون الراس نیز باعث شهادت و زخمی شده بیش از 80 نفر از تظاهرککندگان لبنانی شدند.
طبق آخرین آمار طی حملات نظامیان رژیم صهیونیستی تاکنون 10 نفر از شهروندان لبنانی به شهادت رسیده و 112 نفر دیگر نیز زخمی شده اند.

مصر

هزاران شهروند مصری نیز در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی به مناسبت شصت و سومین سالگرد یوم النکبه در قاهره تظاهرات کردند و خواستار اخراج سفیر این رژیم از کشورشان شدند.
مردم مصربه مناسبت سالروز فاجعه اشغال فلسطین با تجمع در مقابل این سفارتخانه خواستار گشودن دایمی گذرگاه مرزی رفح و ایجاد یک منطقه آزاد تجاری میان مصر و نوار غزه جهت پایان بخشیدن به گرفتاری ها و مشقت های برادران فلسطینی شدند.
به دنبال این تظاهرات شمار زیادی از نیروهای سرویس امنیتی مصر به منظور جلوگیری از بروز درگیری در اطراف سفارتخانه رژیم صهیونیستی مستقر شدند که در برخی نقاط به درگیری با معترضین انجامید که 24 زخمی بر جای گذاشت.

اردن

در اردن نیز صدها تن از مردم این کشور بویژه مردم منطقه الکرامه و آوارگان فلسطینی به خیابان ها آمدند و خواستار پایان اشغالگری های رژیم صهیونیستی در سرزمین های فلسطین شدند که با سرکوب نظامیان ارتش اردن مواجه شده و شماری از آنان به شدت زخمی و به بیمارستان منتقل شدند.

ترکیه

همچنین در ترکیه نیز صدها فعال ضد صهیونیست نیز در سالروز یوم النکبه به خیابان ها آمدند و ضمن به آتش کشیدن پرچم رژیم صهیونیستی، اشغالگری صهیونیست ها را محکوم کرده و خواستار بازگشت فلسطینیان به سرزمین های اجدادیشان شدند.

در پانزدهم ماه می‏ سال 1948 حادثه ‏ای در تاریخ فلسطین روی داد که روز نکبت نام گرفت. از نظر فلسطینی‏ها این روز یادآور روزهای تلخ یعنی اشغال سرزمین‏شان و مصادره اراضی و اولین موج آوارگی و اخراج بیش از 800 هزار فلسطینی از خانه و کاشانه‏شان است.


 

سه شنبه 27 ارديبهشت 1390برچسب:,

|

شباهتهای اکبر گنجی و جریان انحرافی

 
شباهتهای اکبر گنجی و جریان انحرافی
 

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه به اصول‌گرایان گفت: جریان اصول‌گرایی باید در نقد درون‌گفتمانی خود، رشد و صعود جریان انحرافی و رسیدن آنها به مناصب حساس را بررسی کرده تا بار دیگر دچار بلای سیاسی از این نوع نشوند.

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRFOUJ6kvbumdEaHKEVX5HQ6drVLtf6cd0Aw2lKk9vdeq2vrXTa&t=1


همان‌طور که از جریان اصلاح‌طلب انتظار می‌رفت پس از واگذاری قدرت در سال ۸۴ و به دست آمدن شکست‌های پی‌در‌پی در شورای دوم، مجلس هفتم، رئیس‌‌جمهوری نهم به این موضوعات نگاه آسیب‌شناسانه داشته باشد و ضعف‌های خود را برسی کند.

غلامعلی دهقان افزود: برآمدن اکبر گنجی‌ها در جریان اصلاحات و رشد صعود جریان انحرافی در دولت اصول‌گرا شباهت زیادی با هم دارند زیرا در هر دوی این جریانات نوعی رادیکالیسم دیده می‌شود. رادیکالیسم یکی نتیجه کارش ساختارشکنی بود و دیگری انحراف فکری و سیاسی در نظام.

دهقان در پایان گفت: وقتی جریان‌های اصیل تحت تاثیر فرصت‌طلبان و قدرت‌طلبان قرار گیرند نتیجه آن به حاشیه رفتن شخصیت‌های دانا و معتدل است بنابر این باید از تاریخ درس آموخت و جو‌گیر دوقطبی‌های کاذب نشد که همین دو قطبی‌های کاذب همانند دوقطبی مشروطه-مشروعه در نهضت مشروطه و دوقطبی مصدق و کاشانی در نهضت ملی شدن نفت و دوقطبی خط امام -غیر خط امام و… نیروهای اصیل را در ۱۰۰ سال اخیر روبروی هم قرارداده است. جریان انحرافی رفتنی است همان طور که ساختارشکنان هم رفتند اما فراموش نکنیم تاریخ باز هم می‌تواند تکرار شود.

سه شنبه 27 ارديبهشت 1390برچسب:,

|

سایت بالاترین

بالاترین سایت مورد علاقه سبزها به چه روزی افتاده + تصاویر
 
 
برای شما مخاطب گرامی چند لینک پر کلیک و داغ شده در صفحات مختلف این سایت معزز ! را انتخاب کردیم تا مشاهده کنید کاربران پرشعور این سایت چه خدمات عظیمی انجام میدهند.
http://moje4news.com/userfiles/images/بالاترین2.jpg

 
"صراط" - حتما در اخبار بودجه عظیمی که دولت مردان آمریکا لطف کردند و برای ایران کنار گذاشتند را شنیده اید ! البته اشتباه نکنید این بودجه قرار نیست به حساب ذخیره ارزی ایران واریز شود،قرار نیست به مردم ایران داده شود،قرار نیست.... بلکه این پول میلیاردی برای راه اندازی سایتهای مختلف علیه ایران، دروغ پردازی ها ، کمک به مخالفین . معاندین داخلی (اغلب این گروه را اراذل تشکیل می دهند) تخصیص داده شده است.

نمی خواهیم بحث این موضوع را بکنیم و بگوییم توییتر و فیس بوک و..... چه کار ها می کنند. شاید از تیتر مطلب متوجه موضوع شده اید ، بله موضوع گزارش امروز گشتی در سایت بالاترین ترین می باشد.
 
همان وب سایتی که زمانی سبزی های فتنه گر دلشان را به لینکهای آن خوش کرده بودند .

برای شما مخاطب گرامی چند لینک پر کلیک و داغ شده در صفحات مختلف این سایت معزز ! را انتخاب کردیم تا مشاهده کنید کاربران پرشعور این سایت چه خدمات عظیمی انجام میدهند.

1-اولین لینک مربوط به بازیگر زن ایرانی خانم بختیاری می باشد که دوست عزیزمان لطف کرده و توهینی بس لایق خود، به ایشان کرده اند:

7sgvt7qu8a990a5s0r8s.jpg
 
 
 
واقعا یعنی سطح سواد دوستان اینقدر پایین است که فقط می توانند با توهین نظر خود را بدهند؟آیا جا برای نقد صحیح و اصولی در سایت روشنفکر بالاترین نیست که ایشان اینقدر تندروی کرده اند؟

از این دوستمان می پرسیم شما بفرمایید تفاوت این نقش با کسی که شما نام برده اید چقدر است؟


آیا چون خانم بختیاری این نقش را بازی کرده و به نظر شما این نقش همانی است که شما فکر می کنید (مگر اسمی برده شده؟چرا شما یاد ان خانم افتادید؟)به خود اجازه توهین داده اید؟-

-------------------------------------------

2-لینک بعدی مربوط به فردی است که فکر می کند اسید پاشی مربوط به جمهوری اسلامی است !
 

z6234yofcvkjx4fw51q5.jpg

یا شما نمی دانید فرق قانون و فرهنگ چیست یا.....

دوست عزیز اینکه کسی از قانون تخطی کرده مشکل کیست؟قانون گذار یا ....؟

ما که اصلا نمی دانیم در کشور های دیگر از جمله آمریکا،انگلیس و.... چه خبر است ! هنوز چاپار خبر نیاورده !
 

--------------------------------

3-
 
eobuu1llbaetoyhxemt.jpg

جالب است که اصلا نمی خواهد بداند این اعلامیه چیست و چه می گوید ! چون که بسیج پخش کرده بد است !در ضمن می شود بپرسیم منظورتان از ده ها هزار نفر همان چند نفری است که ....


حالا کاری نداریم ولی از ما بپذیرید دروغ که می گویید شاخدار نباشد !ورزشگاه آزادی 100 هزار نفر ظرفیت دارد ! زمین بازی محله تان که نیست هر حرفی بزنید کوچه پایینی باور کند ! شما حتی به خود اجاه ندادید که احتمال دهید آنهایی که در ورزشگاه هستند گزارشی به بیرون بدهند و طبل رسوایی شما زده شود !
 

------------------------------

4-

52id18i0aub2z3nr3jn.jpg
وقتی این لینک را می بینیم یاد بازی های سال 88 می افتیم که لینک های دعوت جریان فتنه برای حضور ورزشگاه چنان داغ میشد که فرستنده لینک در حیرت می ماند !

دوستان عزیز میدانم که میدانید در اینترنت چیزی به نام آرشیو وجود دارد خواهشا سرچ بفرمایید !

----------------------------------------------

5-

upeg36rdqav6uvbrkkoe.jpg
این هم از درماندگی فتنه به اصطلاح سبز !

-------------------------------------------------

6-

1wsge055kb7ytau1u91.jpg

فقط بدانید که این آقایان به اصطلاح سبز با این طرز تفکر که افکار الحادی را اینطور که فقط بیش از 3000 کلیک داشته است(یعنی بسیاری دیده اند و این تعداد کلیک کرده اند)منتشر می کنند می خواستند افسار امور را به دست بگیرند.

-----------------------------------

7-

471y6vm0yn29y1le9qw9.jpg
واقعا می شود به جز لبخندی ملیح به این دوستمان جواب دیگری داد؟

(در ضمن فراموش کردی یک لحظه هم وقتی داشت فوتبال پخش می کرد حرف ح را غلیظ گفت)

---------------------------------

8-

hy5c61kmuw3le0tlck16.jpg
این هم جالب است ! دوستان در توهم ان جمعیتی هستند که بعد از انتخابات از میدان انقلاب تا آزادی راهپیمایی غیر قانونی کردند ولی شاید هنوز هم که هنوز است نفهمیدند انها اشتباه فکر می کردند و ابهامشان برطرف شد یا اگر هم نشد وقتی رهبری در نماز جمعه سخنرانی کردند فصل الخطاب دانسته و به زندگیشان تحت لوای جمهوری اسلامی ادامه می دهند !

(در ضمن جانا سخن دل می گویی) توهمتان هم قشنگ است.

سه شنبه 27 ارديبهشت 1390برچسب:,

|

روز نکبت

روز نکبت چه روزی است؟
 

 

 
پس از پایان صلح موقت رژیم صهیونیستی بر قدس، کرانه باختری، نوار غزه، صحرای سینا و بلندی های جولان تسلط پیدا کرد و اینگونه اسرائیل حتی به سهم خود که سازمان ملل به آنها بخشیده بود، قانع نشد.
 
 روز نکبت اعلامیه بالفور اسرائیل در ۱۴ می ۱۹۴۸ نسل متجاوز بنی اسرائیل که طی سال‌ها با نیرنگ وارد سرزمین فلسطین شده بودند، ضمن جدا سازی۵ /۵۶ %از اراضی فلسطین رسما اعلام استقلال کرد.

دو کشور آمریکا و شوروی تنها پس از گذشت چند ساعت از این ادعا، کشور اسرائیل را به رسمیت شناختند. این تقسیم متجاوزانه در حالی با اجازه سازمان ملل متحد صورت گرفت که تا سال ۱۹۴۸ با تمام تلاشی که یهودیان صورت دادند از لحاظ جمعیتی چیزی حدود ۷۰۰ تا ۷۵۰ هزار نفر بودند و فلسطینی ها حدود یک میلیون و دویست تا یک میلیون و سیصد هزار نفر جمعیت داشتند.

از لحاظ جغرافیایی کل اراضی فلسطین که تحت تسلط یهودیان بود تنها ۵% از جغرافیای فلسطین را تشکیل می داد.

پس از تولد شوم اسرائیل در ۱۴ می کشورهای عربی از خواب برخواستند و خواستند که به مقابله برخیزند. جنگ اعراب و اسرائیل آغاز شد، ولی فورا آمریکا و اروپا وارد عمل شدند و شورای امنیت رسماً اعلام آتش بس کرد. طی دو هفته آتش بس موقت کانون‌های صهیونیستی به دلیل نفوذی که در وزارت دفاع آمریکا داشتند، خلبان های خبره و ماهر یهودی را شناسایی کردند و آنها را مأمور کردند که وارد جنگ شوند. از بعضی کشورهای اروپای شرقی و غربی سیل مهمات و حتی نفرات را به نفع اسرائیل وارد میدان کردند. پس از پایان صلح موقت رژیم صهیونیستی بر قدس، کرانه باختری، نوار غزه، صحرای سینا و بلندی های جولان تسلط پیدا کرد.

 

هرتزل موسس رژیم نکبت

 



و اینگونه اسرائیل حتی به سهم خود که سازمان ملل به آنها بخشیده بود، قانع نشد.

و این چنین است که گارسیا مارکز می گوید: «من آریل شارون را برای جایزه نوبل قتل و کشتار نامزد می‌کنم. اجازه بدهید، بگویم: من از ارتباط نامم با جایزه نوبل شرم دارم.

من شگفتی نامحدود خود را نسبت به قهرمانی های ملت فلسطین اعلام می دارم. ملتی که به رغم انکار ابرقدرت ‌و روشنفکران بزدل یا رسانه های گروهی یا حتی برخی از عرب ها، نسبت به وجود این ملت همچنان دربرابر نابودی پایداری می‌کنند.»

 

سه شنبه 27 ارديبهشت 1390برچسب:,

|

سخنرانی شیطان در روز قیامت

سخنرانی شیطان در روز قیامت!
 

انسان فقط نباید خداشناس باشد؛ بلکه دشمن شناس هم باید باشد تا بتواند مسیر سعات و تکامل را طی کند. 


جهنم




یکی از نکات بسیار مهم در زندگی، دشمن شناسی است، به طوری که قرآن کریم بر این مسئله تأکید می کند که مواظب باشید دشمن را دوست خود قرار ندهید، همچنین از امام علی(علیه السلام) نقل شده که دشمن را کوچک نشماریم؛ ولو اینکه ضعیف باشد.

 

دشمن را شناسایی کنید!

با توجه به آیات و روایات، ما دو نوع دشمن داریم؛ دشمن درونی و دشمن بیرونی .

هرگاه انسان دشمن خود را رودرروی خود ببیند، طبعا از خود دفاع می‌کند و مواظب است تا کمترین ضربه را از ناحیه دشمن متحمل شود. اما دشمن پنهان درونی بدترین دشمنان است، چرا که انسان از آن غافل می‌شود و از نقشه‌های او کمتر آگاهی می‌یابد. دشمن خانگی ضربات مهلک‌تری را به ما وارد می‌کند، لذا بر ماست ابتدا دشمن درون را شناخته و از نقشه‌های او آگاهی پیدا کنیم و پس از سرکوبی او با عزمی استوار بر دشمن بیرون بتازیم.

دشمن درونی در درون ما وجود دارد و در همه جا با ماست و می توان هوای نفس، غضب و شهوت را نام برد.

انسان فقط نباید خداشناس باشد؛ بلکه دشمن شناس هم باید باشد تا بتوانند مسیر سعات و تکامل را طی کند، چرا که در قرآن کریم این مطلب را بیان داشته و بیان می کند که شیطان دشمن بیرونی انسان هاست:آیا ما با شما عهد نکردیم که از شیطان اطاعت نکنید؛ زیرا شیطان دشمن آشکار شماست.

«إِنَّ الشَّیْطَانَ یَنزَغُ بَیْنَهُمْ إِنَّ الشَّیْطَانَ كَانَ لِلإِنْسَانِ عَدُوًّا مُّبِینًا ؛ همانا شیطان برای انسان دشمنی آشکار است. » (اسراء: 53)

شیطان موجودی شرور و گمراه‌کننده است که با نفوذ به درون انسان به وسوسه و اغواگری می‌پردازد. او همراهی شوم و همدمی نامیمون است که انسان را به کارهای زشت تشویق و بدی‌های او را نیز زیبا جلوه می‌دهد تا به توبه موفق نگردد. امیرالمؤمنین علی(علیه السلام) فرمودند: " لاعدو یحاربه اعدی کن ابلیس ؛ انسان در جنگ، با دشمنی کینه‌توزتر از شیطان روبه‌رو نیست."قرآن کریم نیز تصریح می‌کند که شیطان را دشمن خود بگیریم.

 

اهمیت و ضرورت دشمن‌شناسی

" من نام لم ینم عنه ؛ هر کس از دشمن خود غفلت کند (دشمنان) از او غافل نخواهند بود. " (نهج‌البلاغه، کتاب 26)

موضوع دشمن‌شناسی در اسلام، از اهمیت والایی برخوردار است و از همین رو واژه عدو و اعداء در قرآن بارها تکرار شده و آیات متعدد، چهره دشمنان اسلام و راه‌های مقابله با شیوه‌های نفوذ آنان را به خوبی تبیین نموده است این آموزه‌های قرآنی هم دشمنان ما را به ما می‌شناساند و هم شیوه‌های مبارزه با آنان را.

روایتی از امام صادق (علیه السلام) است که می فرمایند : اگر کسی پنج ویژگی‌ چون نیت صادق، ذکر تسبیح زیاد، صبر در مصیبت، رضایت به تقدیر الهی و پسندیدن برای مردم هرآنچه را که برای خود می پسندد را دارا باشد، هیچ گاه شیطان حریفش نمی شود و نمی تواند او را از راه راست منحرف کند

شکایت کردن از شیطان را فراموش کن !

انسان نمی تواند از شیطان شکایت کند؛ چون شیطان اعلام کرده بود که من برای منحرف و جهنمی کردن شما به دنیا آمده‌ام، همچنین در سخنرانی که در روز قیامت می کند خطاب به انسان ها می گوید: من را ملامت نکنید؛ بلکه باید خودتان را ملامت کنید.من تنها شما را دعوت کردم ، خداوند نیز راه را ه شما نشان داد و دعوتتان کرد ، این خود شما بودید که با اختیار و انتخاب به دنبال من آمدید .

 

راه های فرار از شیطان

روایتی از امام صادق (علیه السلام) است که می فرمایند : اگر کسی پنج ویژگی‌ چون نیت صادق، ذکر تسبیح زیاد، صبر در مصیبت، رضایت به تقدیر الهی و پسندیدن برای مردم هرآنچه را که برای خود می پسندد را دارا باشد، هیچ گاه شیطان حریفش نمی شود و نمی تواند او را از راه راست منحرف کند.

 

پوشش عیبها با لباس تقوا

« یا بَنی‏ آدَمَ قَدْ أَنْزَلْنا عَلَیْكُمْ لِباساً یُواری سَوْآتِكُمْ وَ ریشاً وَ لِباسُ التَّقْوى‏ ذلِكَ خَیْرٌ ذلِكَ مِنْ آیاتِ اللَّهِ لَعَلَّهُمْ یَذَّكَّرُونَ (26/ اعراف) اى فرزندان آدم! لباسى براى شما فرستادیم كه اندام شما را مى‏پوشاند و مایه زینت شماست اما لباس پرهیزگارى بهتر است! اینها (همه) از آیات خداست، تا متذكّر (نعمتهاى او) شوید! »

شیطان همانگونه كه لباس از تن پدر ما آدم بیرون آورد تا عیبش آشكار شود، مى‏خواهد لباس تقوا را از پیكر ما فرزندان آدم نیز بركند.

خدا ،انسان ،تقوا ،خودسازی

لباسى كه عیبهاى معنوى انسان را مى‏پوشاند لباس تقوا است كه بهترین لباسها می باشد و نباید انسان تنها به آن لباسی كه بدنش را مى‏پوشاند اكتفاء كند : « وَ لِباسُ التَّقْوى‏ ذلِكَ خَیْرٌ- و لباس پرهیزگارى از هر لباسی بهتر است.» مراد از هر لباسی، لباسهایی است كه بدن را مى‏پوشاند، هر چند به آن لباسها نیز باید توجه داشت.

پس می توان بیان کرد که نیاز بدن به لباس، آن قدرها نیاز به تفكّر و تعمق ندارد كه نیاز روح به جامه تقوا .

 

بدن را سم زدایی کنید !

کار شیطان صدور «سم» به درون انسان است. اگر کسی که می‌خواهد دیگری را با سم از پای درآورد، آن را در جیب شخص بگذارد، تأثیری در وی ندارد یا اگر سم را به او بخوراند و او بالا بیاورد، باز هم اثری ندارد. دستگاه گوارش باید سم را بپذیرد و آن را جذب کند تا پس از ورود به خون، اثر زیانبار خود را به جای بگذارد.

وسوسه‌ها نیز چنین است: هوا، هوس و شهوت رانی‌های گوناگون که رقیق‌ترین و سبک‌ترین آن در جوان ها و سنگین‌ترین آن در سالمندان، به‌صورت حبّ جاه و مقام مشاهده می‌شود، نشانه تأثیر سم است.

اگر کسی از تعاریف و القابی که به او می‌دهند، لذت ببرد، معلوم می‌شود که سم در او اثر کرده است. وجود مبارک امیرمومنان علیه‌السلام در عهدنامه مالک اشتر فرمود: شیطان همواره در پی حیله است؛ وقتی کسی از تو تعریف می‌کند، باید مواظب باشی، چون در خط مقدم آتش شیطان قرار گرفته‌ای.

 



منابع :

سایت خبر نیوز

سایت شیعه آنلاین

سایت آیت ا لله مجتهدی

آیت الله جوادی آملی، نسیم اندیشه، ج1، ص124

سه شنبه 27 ارديبهشت 1390برچسب:,

|

ام البنین پاسدار خاطره عاشورا

ام البنین ، پاسدار خاطره عاشورا
 

http://img.tebyan.net/big\1386\04\188200331562191593237765671641951761998.jpg


کدام واژه ها می توانند ترا بستایند؟ کدام قلمْ توانایی توصیف تو را می یارد؟ کدام زبان می تواند از تو بگوید، ای وفادارتر از وفا و ای مادر وفا. اینک سوخته دل و خسته جان. در سوگت نشسته ایم و چشم انتظارِ مهرورزی توایم که تو را در قیامت شأن و منزلتی است شگفت و بزرگ. دستان نیازمند ما را بی پاسخ نگذار که این نه در شأن توست، ای هماره سخاوتمند، ای بانو.


پیوند دو گوهر امیرمؤمنان علی علیه السلام پس از شهادت پاره تن و ریحانه حضرت محمد صلی الله علیه و آله وسلم ، برادر خود عقیل را که از دانشمندان نسب شناس بود، فرا خواند و از او خواست تا برایش همسری از تبار دلاوران برگزیند. عقیل، فاطمه کلابیّه را برای حضرت علی علیه السلام برگزید که خاندانش، بنی کلاب، در شجاعت بی مانند بودند. حضرت علی علیه السلام این انتخاب را پسندید و عقیل را به خواستگاری نزد پدر ام البنین فرستاد. پدر خشنود شد و این وصلت مبارک صورت گرفت.

ثمره این ازدواج چهار پسر به نامهای عباس ، عبدا… ، عثمان و جعفربود که تمامی آنها در کربلا به شهادت رسیدند و سرور همه آنان حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام) بود .

او زنی عالم و فاضل و عارف به عظمت اهل بیت و در دوستی ایشان دارای اخلاص بود . هنگامی که به خانه علی آمد ، امام حسن (علیه السلام) و امام حسین (علیه السلام) بیمار بودند . او مثل مادری مهربان ، آنها را پرستاری می کرد و شبها بر کنار بسترشان بیدار می نشست . او مادر چهار فرزند است : عباس – که قمر بنی هاشم خوانده می شد – عبدالله ، جعفر و عثمان . ابن عثمان همنام عثمان بن مظعون که یکی از اصحاب فداکار پیامبر گرامی اسلام است - بود . بخاطر همین چهار پسر بود که مادرشان را ام البنین – یعنی مادر پسران – می نامیدند .

اجداد ام البنین که بودند ؟
http://img.tebyan.net/big/1388/03/731902512192182542201824215266250204941162.jpg


پدران ام البنین در دوران قبل از اسلام جزو دلیران عرب محسوب می شدند و مورخان آنان را به دلیری در هنگام نبرد ستوده اند. چنانکه ابوالفرج اصفهانی در کتاب خود دلیری و شجاعت اجداد ام البنین را متذکر شده است .

افزون بر این، آنان علاوه بر شجاعت و قهرمانی، پیشوای قوم خود نیز بودند، چنانکه سلاطین زمان در برابر ایشان سر تسلیم فرود می آوردند . بی جهت نیست که عقیل بن ابی طالب به امیرالمؤمنین(علیه السلام) می گفت: در میان عرب از پدران ام البنین شجاع تر و قهرمان تر یافت نمی شود .

او به عزاداری خود گاه جنبه های دیگری می داد تا هم حماسه کربلا و شجاعت پسران خود، و هم مظلومیت و حقانیت امام حسین علیه السلام را به مردم زمان خود و آیندگان معرفی کند. او تاریخ کربلا را بازگو می نمود و در قالب عزاداری و مرثیه سرایی به حکومت وقت اعتراض می کرد و مردم را اطراف خود جمع می کرد و نسبت به عمّال بنی امیه متنفّر و منزجر می نمود

پرستار سرور جوانان بهشت روزی که عروس تازه ابوطالب، پای در خانه امامت نهاد، حسنین علیهماالسلام هر دو بیمار بودند. ام البنین به محض آن که وارد خانه علی علیه السلام شد، خود را بر بالین آن دو بزرگوار رساند و هم چون مادری مهربان به پرستاری و دل جویی از آنان پرداخت. او تا آخر عمر دو ریحانه و دلبند رسول خدا را بر فرزندان خویش مقدم می شمرد.تغییر نام ام البنین علیهاالسلام در همان روزهای نخست که پا به خانه امامت نهاد، فهمید که وقتی مولا علی علیه السلام او را به اسم صدا می زند، فرزندان فاطمه علیهاالسلام یاد و خاطره مادر عزیزشان برایشان زنده می شود و اندوه تمام وجودشان را فرا می گیرد. از همین رو از حضرت علی علیه السلام می خواهد که به جای «فاطمه» که نام اصلی او بود، او را به نام دیگری صدا کند، تا فرزندان رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم از یاد کردِ نام وی بر زبان مولا علی علیه السلام ، به یاد مادر خویش حضرت فاطمه نیفتند و خاطرات تلخ گذشته در ذهنشان تداعی نکند و رنج یتیمی و بی مادری را کم تر احساس کنند. علی علیه السلام ، اسم او را «ام البنین» یعنی مادر پسران نهاد و از آن پس آن بانو به این نام مشهور شد. درود خدا بر ام البنین باد که اسوه وفاداری بود. بلندای ایمان علامه ماممقانی می گوید: شدت علاقه ام البنین به امام حسین علیه السلام نشان از بلندی مرتبت او در ایمان، و معرفت او به مقام امامت دارد. او شهادت چهار جوان رشید خود را در راه دفاع از امام زمان خویش سهل می شمارد. علاقه وی نسبت به سیدالشهدا امام حسین علیه السلام به پاس مقام امامت است و او این معرفت را در مکتب ولایت آموخته بود. این سخن ام البنین علیهاالسلام که فرمود: «اگر حسین زنده باشد کشته شدن چهار فرزندم اهمیت ندارد»، درجه بلند دیانت و ایمان او را آشکار می سازد.زنی که عاشورا در اشعارش زنده کرد از ویژگی های مهم ام البنین علیهاالسلام توجه به زمان و مسائل مربوط به آن بود. وی که شاعری توانا بود پس از واقعه عاشورا با استفاده از اشعار حماسی خویش به بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان کربلا پرداخت.

او به عزاداری خود گاه جنبه های دیگری می داد تا هم حماسه کربلا و شجاعت پسران خود، و هم مظلومیت و حقانیت امام حسین علیه السلام را به مردم زمان خود و آیندگان معرفی کند. او تاریخ کربلا را بازگو می نمود و در قالب عزاداری و مرثیه سرایی به حکومت وقت اعتراض می کرد و مردم را اطراف خود جمع می کرد و نسبت به عمّال بنی امیه متنفّر و منزجر می نمود.

خبر شهادت ام البنین در واقعه کربلا حضور نداشت، هنگامی که او به فرمان امام زین العابدین علیه السلام وارد مدینه شد تا مردم را از بازگشت اسرای آل علی باخبر سازد، ام البنین علیهاالسلام راه را بر او گرفت و فرمود: ای بشیر، از امام حسین چه خبر داری؟ بشیر گفت: خدای تعالی ترا صبر دهد که فرزندانت عبدالله و جعفر و عثمان شهید شدند. ام البنین گفت: از حسین چه داری؟ بشیر گفت: خدای صبرت دهد که عباس هم شهید شد. ام البنین گفت: فرزندان من و آنچه زیر آسمان است فدای نام حسین باد! مرا از حسین خبر ده.

وقتی که بشیر خبر شهادت امام حسین علیه السلام را به ام البنین داد، آن بانو ناله ای کشید و گفت: ای بشیر، بند دلم را پاره کردی و آن گاه صدا به ناله و شیون بلند کرد.

این جا نهاده سر به خاک غربت و غم            مظلومه ای کز مرگ گل هایش

غمین است

 

عروج ملکوتی زندگی سراسر تلاش و مبارزه و فداکاری ام البنین علیهاالسلام رو به پایان بود. همسر مولا علی علیه السلام رسالت خویش را به خوبی به انجام رسانید. دلیرانی تربیت کرد که همگی در راه وفاداری به ولایت و امامت در صحرای کربلا عاشقانه شربت شیرین شهادت نوشیدند و به هرچه وفا و وفاداری است آبرو بخشیدند.

وی طلایه دار پیام آوران کربلا پس از زینب کبری علیهاالسلام بود و تا آخر عمر همسری لایق و وفادار برای مولا علی علیه السلام باقی ماند. ستاره درخشان مدینه، بنا بر قول مشهور، در 13 جمادی الثانی سال 64 ق شمع وجودش خاموش شد و در قبرستان بقیع در کنار فرزند رسول خدا، امام حسن مجتبی علیه السلام و فاطمه بنت اسد و دیگر چهره های تابان به خاک سپرده شد.

در رثای ام البنین علیهاالسلام این جا مزار فاطمه علیهاالسلام ،ام البنین است                         یا مادری غم دیده مدفون زمین است

این جا نهاده سر به خاک غربت و غم                                         مظلومه ای کز مرگ گل هایش غمین است

در دامنش پرورده سرداری چو عباس                                          آری چنین زن، مادری شیرآفرین است

شد جان او آزرده از رنج زمانه                                                      بر سینه اش چون لاله داغی آتشین است

 

سه شنبه 27 ارديبهشت 1390برچسب:,

|

روز مادر

سه شنبه 27 ارديبهشت 1390برچسب:,

|

بوسه بر مادر

هرکس صورت مادر را ببوسد...
 

 


ابن عباس از حضرت رسول اكرم صلى الله علیه و آله نقل مى كند كه :
((((من قبل بین عینى امه كان له سترا من النار)) ))
هر كسى كه میان دو چشم مادرش را ببوسد این عملش سپر و مانعى مى گردد بین او و آتش جهنم .
و در كتاب شرعة الاسلام آمده كه :
((((من قبل رجلى امه فكانما قبل عتبة الكعبه ))))
هر كسى پاى مادرش را ببوسد گویا آستانه كعبه را بوسیده

یک شنبه 25 ارديبهشت 1390برچسب:,

|

ریش سفید حزب الله

   
 

ریش ‌سفید حزب‌الله کیست؟ + تصاویر

 




به گزارش گروه بین الملل مشرق، اصلی ترین عامل محبوبیت شیخ در میان لبنانی ها، انتصاب وی از سوی امام خمینی(س) و حضرت آیت الله خامنه ای و نیز علاقه ویژه سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان به اوست.
شیخ یزبک که بالاترین مقام دینی و فقهی در مقاومت اسلامی در لبنان به شمار می آید، از ابتدا تا کنون، پایبندی خود را به آرمان های دین اسلام و مذهب تشیع و نیز انقلاب اسلامی و ولایت مطلقه فقیه به اثبات رسانده و تا امروز در تمامی صحنه های مبارزه و مقاومت، حضوری چشمگیر و مؤثر داشته است.
مردم بعلبک و هرمل، شیخ را نماد تواضع در عین عزت، مردمداری در عین عبادت، جهاد در عین محبت و روشن اندیشی مبتنی بر فقاهت می دانند و عطر تبعیت از ولایت فقیه و انتظار ظهور امام عصر(عج) را از وجود وی استشمام می کنند.

 

* ولادت محمد یزبک
محمد یزبک در سال 1950 میلادی در یکی از روستاهای بقاع شمالی از استان بعلبک و در روستای "بودای" در خانواده‌ای مومن و متوسط الحال، چشم به جهان گشود.

 

* تحصیلات مقدماتی
شیخ یزبک تحصیلات ابتدایی خود را در شرق بیروت در منطقه ای به نام "برج حمود" به پایان رساند اما برای گذراندن مرحله متوسطه بار دیگر به بعلبک و از جمله مدرسه دولتی روستای بودای بازگشت تا این مرحله از تحصیلات خود را در اینجا سپری کند.

 

* علاقه به تحصیل علوم دینی و حضور در حوزه علمیه نجف اشرف
در سال 1965 میلادی به دلیل علاقه به تحصیل علوم دینی و با اینکه از این علوم هیچ سر رشته‌ای نداشت راهی حوزه علمیه نجف اشرف در عراق شد، مکانی که ایشان برای آن احترام و جایگاه خاصی قائل بودند.

 

* آیت الله محسن حکیم(ره) نخستین مرشد و راهنمای شیخ
اولین مرشد و راهنمای شیخ در حوزه علمیه نجف اشرف آیت الله سید محسن حکیم(ره) بود که طلاب لبنان نزد ایشان از جایگاه و موقعیت خاصی برخوردار بودند؛ به همین دلیل شیخ مورد توجه و حمایت‌های آن مرجع عالیقدر قرار گرفت تا بتواند فراگیری علوم دینی در حوزه نجف اشرف را دنبال کند.
آیت الله سید محسن حکیم، پیش از حضرت امام خمینی(س)، مرجع علی الاطلاق شیعه و در واقع، حلقه واسطی بین مرجعیت آیت الله بروجردی و حضرت امام(س) بود و اکثر مقلدان امام، پیش از ایشان، مقلد آیت الله حکیم بودند.
به این ترتیب شیخ محمد یزبک، آن گونه که میان طلاب علوم دینی رایج و شایع است، موفق شد، مرحله سطحی یا اولیه تحصیلات علوم دینی خود در نجف اشرف را به پایان برساند.

 

* آیت الله العظمی سید محمدباقر صدر(ره) و توجه ویژه به شیخ
پس از آن، شیخ یزبک هشت سال را در تحصیل دیگر علوم حوزوی سپری کرد که جزء مراحل عالی تحصیل علوم دینی به شمار می‌آمد و طی این دوره مورد توجه ویژه شهید گرانقدر آیت الله العظمی سیدمحمدباقر صدر(ره) بود. در واقع در همین دوره بود که ایشان موفق شدند، گزارش‌های خود را درباره فقه به رشته تحریر درآوردند که متأسفانه طی حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به منزل ایشان در ژوئیه 2006 میلادی از بین رفت.
وی همچنین در محضر آیت الله العظمی سید ابوالقاسم خویی(ره) به فراگیری علم اصول مشغول شد و موفق شد، ظرف چند ماه در مبحث فقه کتاب "زکات و خمس و حج" را به رشته تحریر درآورد.

 

* دیگر اساتید شیخ
از دیگر اساتید شیخ یزبک، طی دوره تحصیل علوم دینی در حوزه علمیه نجف اشرف باید از "آیت الله سید نصرالله مستنبط(ره)" و همچنین "آیت الله علی فانی اصفهانی(ره)" و "آیت الله سید ابراهیم زنجانی(ره)" یاد کرد.

 

* تبلیغ در اسکندریه به خواست آیت الله خویی و آیت الله العظمی صدر
پس از آن شیخ مشغول تدریس در همان حوزه نجف اشرف شد و در روزهای تعطیل بنابر وظیفه‌ای که از سوی آیت الله سید ابوالقاسم خویی(ره) و آیت الله سید محمد باقر صدر(ره) برعهده ایشان گذاشته شده بود، اقدام به تبلیغ در منطقه اسکندریه در استان "حله" عراق کرد.

 

* شهادت برادران دینی و بازگشت به لبنان
 

در 13 آوریل سال 1980 میلادی درحالی که بسیاری از برادران دینی‌اش به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، وی مجبور به بازگشت به لبنان شد. پس از بازگشت در همان روستای "بودای" رحل اقامت افکند و با حضور در مسجد روستا هر آنچه در توان داشت به کمک اهالی آن پرداخت و در غم‌ها و شادی‌هایشان با آنها شریک شد.

در دیدار با رایزن فرهنگی ایران.jpg

شیخ در دیدار با رایزن فرهنگی ایران

 

* تدریس در حوزه علوم دینی "الامام المنتظر"(عج)
 

پس از رمضان 1980 میلادی از وی خواسته شد، در حوزه علوم دینی "الامام المنتظر"(عج) شهر بعلبک به تدریس بپردازد و در این باره شهید علامه "سید عباس موسوی" به ایشان پافشاری و اصرار بسیار کرد.

 

* تشکیل هسته اولیه "تجمع علمای مسلمین بعلبک"
 

حضور در حوزه علوم دینی بعلبک موجب شد تا در کنار دیگر برادران دینی خود، حوزه هسته اولیه "تجمع علمای مسلمین بعلبک" را تشکیل داد و برای توسعه و گسترش این تجمع دیدارهای بسیاری با علمای لبنان از جمله علمای جنوب لبنان برگزار کرد که همه این فعالیت‌ها پیش از اشغال لبنان توسط رژیم صهیونیستی در سال 1982 میلادی صورت گرفت.

شیخ و هیئت همراه از جنوب لبنان.jpg

شیخ و هیئت همراه در حال دیدار از جنوب لبنان

 

* تأسیس حزب الله لبنان
 

پس از اشغال لبنان در سال 1982 میلادی به دست رژیم صهیونیستی و در حالی که سراسر لبنان را فضایی از یأس و نا‌امیدی فراگرفته بود، شیخ یزبک به همراه دیگر برادران دینی خود تلاش کرد با اقداماتی این فضای نومیدی و ترس و وحشت حاکم بر لبنان را درهم بشکند؛ به همین منظور تصمیم گرفت به رغم بضاعت اندکی که در اختیار داشت، به مقابله با دشمن صهیونیستی بپردازد و هنوز مدتی از این مبارزه نگذشته بود که ایده شکل‌گیری و تأسیس "حزب الله" در میان شیخ و یارانش شکل گرفت و از آن پس بود که شکست‌ها و ناکامی‌ها در لبنان به موفقیت و پیروزی تبدیل شد.

.jpg

شیخ در بنیانگذاری حزب الله، نقش اساسی داشته است

 

* تأسیس مدرسه خیریه "المرتضی"(ع)
 

هنگامی که شیخ از اصلاح مدرسه دولتی روستایش که به آن عشق می‌ورزید نومید شد، اقدام به تأسیس مدرسه دیگری در روستا کرد و در این راه "آیت الله سید احمد فهری" نماینده امام خمینی(س) و مقام معظم رهبری و تولیت حرم حضرت زینب(ع)، هر آنچه در توان داشت از کمک و مساعدت به شیخ دریغ نکرد و برای تأسیس مدرسه "شیخ حسن یزبک" پدر شیخ محمد یزبک قطعه زمینی در اختیار آنها گذاشت و با وقف کردن زمین اختیار آن را به امام خمینی(ره) سپرد که ایشان را ناظر بر عملیات ساخت و احداث آن کرده بودند.
 

از سال 1984 میلادی، مدرسه "المرتضی"(ع) مشغول به فعالیت شد و هم‌اکنون این مدرسه به مجتمع آموزشی و تربیتی بزرگی با ظرفیت پذیرش 600 دانش‌آموز در تمام مقاطع تحصیلی تبدیل شده است.

 

* نماینده تام الاختیار امام خمینی(س) در لبنان
شیخ محمد یزبک تا زمانی که حضرت امام خمینی(س) در قید حیات بودند، وکیل ایشان در بعلبک بود.

شیخ درباره ظهور امام عصر علیه السلام.jpg
شیخ یزبک در حال سخنرانی درباره امام مهدی(عج)

متن حکم انتصاب و اجازه در امور حسبیه و شرعیه وی از سوی حضرت امام(س) که در تاریخ 18/02/1367 صادر شد بدین شرح است:
 

بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم
الحمدللّه‏ رب العالمین، والصلوة والسلام علی محمد و آله الطاهرین، و لعنة‏اللّه‏ علی اعدائهم اجمعین.
 

و بعد، جناب حجت‏الاسلام آقای حاج شیخ محمدحسن یزبک ـ دامت افاضاته ـ از طرف اینجانب مجازند در تصدی امور حسبیه و اخذ وجوه شرعیه، و صرف امثال زکوات و کفّارات و مظالم عباد را در مصارف مقررۀ شرعیه، و در مورد سهمین مبارکین نیز مجازند در اخذ و صرف نصف سهم سادات را نیز مجازند به سادات محل و منطقه بپردازند، و نصف دیگر سهمین را ارسال دارند.
 

«و اوصیه ـ أیده‏اللّه‏ تعالی ـ بما اوصی به السلف الصالح من ملازمة التقوی و التجنب عن الهوی و التمسک بعروة الاحتیاط فی امور الدین و الدنیا»؛ والسلام علیه و علی اخوننا المؤمنین و رحمة اللّه‏ و برکاته.
به تاریخ 21 شهر صیام المبارک 1408
روح‏اللّه‏ الموسوی الخمینی

پس از ارتحال امام راحل، ولی امر مسلمین آیت الله العظمی "سید علی خامنه‌ای" (دام ظله)، ایشان را به عنوان نماینده خود و امام جمعه بعلبک منصوب کردند.

 

*عملیات ناکام ربایش شیخ

ارتش رژیم صهیونیستی روز 28 مرداد سال 1385، در یک عملیات هلی برد ناکام، قصد ربایش شیخ را داشت که با مقاومت رزمندگان حزب الله، این عملیات به شکست کشیده شد و رسوایی دیگری برای رژیم صهیونیستی رقم خورد.

سمیر قنطار در حرم حضرت شیث علیه السلام در بعلبک.jpg

شیخ، میزبان سمیر قنطار، آزاده شهیر لبنانی در حرم حضرت شیث علیه السلام در بعلبک

* دیگر وظایف و مسؤولیت‌های شیخ محمد یزبک
 

غیر از آن، به دلیل ادای وظایف اخلاقی و مذهبی به نحو احسن و با توجه به شخصیت و الای وی در جامعه لبنان، مسؤولیت های دیگری نیز بر عهده شیخ نهاده شده که از آن جمله باید به موارد زیر اشاره کرد:
- عضو شورای مرکزی حزب الله
- ریاست هیئت شرعی و مذهبی حزب الله
- وکیل فقهی حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای در لبنان و مسؤول اخذ وجوه شرعیه معظم له از مقلدان
- مدیر و استاد حوزه عملیه الامام المنتظر(عج) در بعلبک
- رئیس و بنیانگذار جمعیت خیریه المرتضی(ع) و مجتمع تربیتی المرتضی(ع) در روستای بودای
- تولیت حرم مطهر حضرت خوله(س) دختر گرامی سیدالشهداء(ع) در بعلبک

 شیخ چند سال پیش به علت افت فشار خون مدتی در بیمارستان بستری بود که مرخص شد و اکنون حال عمومی وی مساعد است و بدون مشکل در تمامی برنامه ها شرکت می کند.

برخی تصاویر شیخ محمد یزبک را مشاهده می کنید:

 

اصلی ترین رسانه پوشش دهنده مواضع شیخ است.jpg

المنار، اصلی ترین رسانه پوشش دهنده فعالیت ها و سخنرانی های شیخ است

 

شیخ در جمع سران مسیحی لبنان.jpg

سخنرانی شیخ برای مسیحیان لبنان

 

شیخ برای دروزی های جاهلیه.jpg

سخنرانی شیخ در جمع دروزی های جاهلیه لبنان

 

در جمع کارکنان جهاد سازندگی لبنان.jpg

سخنرانی شیخ در جمع کارکنان جهاد سازندگی لبنان

 

در دیدار با هیئت سفارت سوریه.jpg

دیدار شیخ با هیئت سفارت سوریه در بیروت

 

یزبک1.jpg

سخنرانی شیخ در جمع عزاداران حسینی حزب الله لبنان

 

در مراسم گرامیداشت یاد شهدای هسته ای ایران.jpg

سخنرانی شیخ یزبک در مراسم بزرگداشت شهدای هسته ای ایران

 

یزبک6.jpg

شیخ یزبک در جمع سیاسیون لبنان

 

یزبک.JPG

شیخ محمد یزبک، رئیس شورای فقهی حزب الله

 

شیخ با آیت الله زنجانی از مراجع تقلید در مشهد مقدس.jpg

دیدار شیخ با آیت الله زنجانی، از مراجع مقیم در مشهد مقدس

   

یک شنبه 25 ارديبهشت 1390برچسب:,

|

سقوط ال خلیفه

آیت الله نوری همدانی:سقوط آل‌سعود و آل‌خلیفه حتمی است
 
سقوط آل‌سعود و آل‌خلیفه حتمی است.

http://www.gerdab.ir/files/fa/news/1389/3/19/3107_454.jpg

آیت‌الله حسین نوری‌همدانی از مراجع تقلید‌ عصر روز گذشته در دیدار اعضای کاروان همبستگی با مردم مظلوم بحرین با اشاره به بیداری ملت‌های مسلمان، موج خیزش امت اسلام را نشأت گرفته از انقلاب اسلامی ایران دانست.
وی با اشاره به جنایات آل‌سعود و آل‌خلیفه در بحرین، این جنایات را محکوم کرد و با تقبیح سکوت سازمان‌های مدعی حقوق بشر، تصریح کرد: در حالی که دادگاه لاهه باید به شکایات مردم بحرین رسیدگی کند، حق را به آل‌خلیفه می‌دهد، از این‌رو ضروری است که مسلمانان دادگاه مستقلی داشته باشند.
این مرجع تقلید در ادامه، حمایت از مظلومان را وظیفه هر مسلمانی دانست و با اشاره به روایتی، گفت: اگر به یاری مظلومان نشتابیم، مسلمان نیستیم.
آیت‌الله نوری همدانی لشکرکشی خادمان قلابی حرمین شریفین به بحرین و سرکوب پیروان اهل بیت(ع) را در این کشور، محکوم کرد و اظهار داشت: آل‌سعود سالی چندین میلیون قرآن در موسم حج هدیه می‌کند و خود را خادم حرمین شریفین می‌داند و در مقابل به بحرین لشکرکشی کرده و فساد ایجاد می‌کند.
وی سقوط حکام دست‌نشانده استکبار و آل‌سعود و آل‌خلیفه را حتمی دانست و تأکید کرد: اینها باید بدانند سقوط‌شان حتمی است، هر چند استکبار و غرب می‌خواهد با حمایت‌های همه‌جانبه خود چند روزی این سقوط و انحطاط را به تأخیر بیندازد.
این مرجع تقلید اضافه کرد: این بیدارگری از انقلاب اسلامی ایران نشأت گرفته است و حکام مستبد منطقه می‌ترسند که روزی در کشورهای منطقه حکومتی مانند ایران به وجود آید.
وی روح حاکم بر قیام‌های منطقه را محتوای اسلامی و نفی سلطه و استبداد دانست و با اشاره به وضعیت اسفناک مردم بحرین، تأکید کرد: انقلابیون بحرین بدانند که ما در کنارشان هستیم و به حمایت‌مان افتخار می‌کنیم.



یک شنبه 25 ارديبهشت 1390برچسب:,

|

معنی ایمان

 
از امیرالمؤ منین معنى ایمان را پرسیدند،
 
 

yaali3[1].gif

شكیبایى را نیز چهار شعبه است : شوق و ترس و پارسایى و انتظار. پس ، هر كه در او شوق بهشت باشد، باید كه از شهوات دورى جوید و هر كه از آتش دوزخ ترسد، باید كه از محرمات اجتناب كند، و هر كه در دنیا پارسایى گزیند، تحمل مصیبتها بر وى آسان شود و هر كه در انتظار مرگ باشد، به كارهاى نیك شتاب كند.
و یقین را چهار شعبه است : بینایى هوشمندانه و دریافت از روى حكمت و پند گرفتن از چیزهاى عبرت آمیز و رفتن به روش پیشینیان . هر كه از روى هوشمندى نگرد، حكمت بر وى آشكار شود و هر كه از حكمت بر وى آشكار شود، آموخته است كه چگونه از حوادث عبرت گیرد و هر كه عبرت گرفتن را آموزد، گویى با گذشتگان در گذشته ، زیسته است .
و عدالت را چهار شعبه است : فهمى كه به عمق چیزها رسد و علمى كه حقایق را دریابد و داورى كردنى نیكو و راسخ بودن در بردبارى . آنكه نیكو فهم كند به عمق دانایى رسد و هر كه به عمق دانایى رسد، از آبشخور احكام دین سیراب بیرون آید و هر كه بردبارى را شعار خود سازد، در كارها تقصیر ننماید و در میان مردم ، ستوده زیست كند.

جهاد را نیز چهار شعبه است : امر به معروف و نهى از منكر و پیكار در راه دین و دشمنى با فاسقان . پس ، هر كه امر به معروف كند، مؤ منان را پشتیبانى نیكوست و هر كه نهى از منكر نماید، بینى منافقان را بر خاك مالیده و هر كه در راه خدا پیكار كند، آنچه را بر عهده داشته به جاى آورده و هر كه با فاسقان دشمنى كند و براى خدا خشمگین شود، خدا را در روز جزا خشنود ساخته است .
كفر را چهار پایه است : كنجكاوى بیهوده و خصومت كردن و انحراف از حق و دشمنى ورزیدن . كسى كه در كارها بیهوده كنجكاوى كند، به حق نرسد. هر كه به سبب نادانى به خصومت پردازد، همواره دیده اش از دیدن حق نابینا باشد و هر كه از حق منحرف گردد، نیكى را بدى انگارد و بدى را نیكى پندارد و به باده گمراهى مست شود و هر كه دشمنى ورزد، راههایش ناهموار و پر وحشت گردد و كارش دشوار شود و راه بیرون شدن بر او بسته ماند.

شك را نیز چهار شعبه است : جدال بیهوده و هول و هراس و دودلى و تسلیم . هر كه جدال را عادت خود سازد شبش به روز بدل نگردد و هر كه از كارهایى كه در پیش دارد بترسد، واپس ماند و به مقصود نرسد و هر كه به تردید و دودلى گرفتار آید، پس سپر سمهاى شیاطین شود و هر كه به تباهى دنیا و آخرت تن در دهد، هم در دنیا هلاك شود و هم در آخرت .

منبع نهج البلاغه

یک شنبه 25 ارديبهشت 1390برچسب:,

|

شکاف در جریان فتنه

فتنه در خصوص همكاری با جریان انحرافی با شكاف های جدی ای روبرو شده است.

 



بررسی های صورت گرفته نشان می دهد كه جریان فتنه در خصوص همكاری با جریان انحرافی با شكاف های جدی ای روبرو شده است.
بخشی از جریان فتنه كه شامل لایه هایی از جبهه اصلاح طلبان می باشد به علت سفید كردن خود و تلاش برای بازگشت به حاكمیت ازهرگونه همكاری با جریان انحرافی امتناع و بر پیگیری اهداف جریان خود تاكید كرده است.
این بخش از اصلاح طلبان سكوت در راستای ملموس شدن اختلاف میان اصولگرایان را در شرایط كنونی مهمترین راهبرد خود عنوان كرده اند.
این گزارش حاكی است اما بخش دیگری از جریان فتنه كه اینك تحت مدیریت یك شخصیت سیاسی تكنوكرات می باشد همكاری با جریان انحرافی را به شكل كاملا مهندسی شده در دست اجرا دارد.
در همین رابطه عناصری كه به عنوان واسطه در این بین به نقش آفرینی مشغول می باشند شخصیت هایی با سوابق سیاسی،اقتصادی و علمی می باشند كه برخی از آن ها حمایت های مستقیم و غیر مستقیم خود را  از فتنه گران به انحای مختلف ابراز كرده بودند.
منابع آگاه در این خصوص از «صادق.ز» به عنوان یك چهره علمی سخن به میان می آورند كه ارتباطات ونشست هایی را با عناصری از جریان انحرافی داشته است.همچنین «عبدالله.ج»  كه مجموعه تحت امر وی در دوران پیش و بعد از فتنه دراختیار این جریان قرار داشت به عنوان یكی دیگر از حلقه های وصل به مدیریت پشت پرده داخلی فتنه گران می باشد.
همچنین آمد و شد با برخی از چهره های تكنوكرات كه سوابق سرمایه گذاری در خارج از كشور را دارند همچون«غلامحسین.ك» ونیز چهره های رسانه ای همچون«طه.ه» از جمله خطوط ارتباطی در این زمینه می باشند.




یک شنبه 25 ارديبهشت 1390برچسب:,

|

مال شبهه ناک

 

دلیل برخی تردیدها در كلام آیت الله بهجت:

مال شبهه ناك، ایجاد تردید و شبهه مى‌كند

 
(g,*

 

خیلى خطرناك است كه ندانیم قُدما چه راهى را مى‌رفتند! دلیل عقب ماندگى ما آن است كه اموال شبهه ناك مصرف مى‌كنیم، و مال شبهه ناك، ایجاد تردید و شبهه مى‌كند، و به قدر ضرورت و نان خالى اكتفا نمى‌كنیم.

 

تردید یکی از همراهان انسان است که در مواقع حساس زندگی می‌تواند زمینه سقوط فرد را موجب شود که این سقوط هم می‌تواند دنیایی باشد و هم اخروی. تردید در تمام امور وجود دارد، اما برخی از تردیدها از حالت فردی خارج می‌شود مثل تردیدهای سیاسی که ممکن است آسیب‌هایی را برای یک جامعه به همراه داشته باشد.

آیت الله بهجت یکی از ریشه‌های تردید را مال شبهه‌ناک می‌دانست، اینکه مال شبهه‌ناک مصرف کنیم خود سبب تردید و شبهه می‌شود.

در همین خصوص اصل کلام این پیرسفر کرده را با هم می‌خوانیم:

"سیّد بحرالعلوم(رحمه اللّه) با آن همه بركات، از لحاظ سنّ كمتر از شیخ انصارى(رحمه اللّه) عمر كرده است و شهید اول(رحمه اللّه) چه قدر كتاب‌هاى نافع و قوى و متین دارد. توفیق در تحصیل چیز دیگر است، توفیق به كثرت اشتغال نیست.

خیلى خطرناك است كه ندانیم قُدما چه راهى را مى‌رفتند! دلیل عقب ماندگى ما آن است كه اموال شبهه ناك مصرف مى‌كنیم، و مال شبهه ناك، ایجاد تردید و شبهه مى‌كند، و به قدر ضرورت و نان خالى اكتفا نمى‌كنیم.

این ها است كه در تحصیل ایمان و یقین و توفیق در تحصیل و آثار و بركات آن اثر دارد، لذا بعضى از علما خودشان در خانه نان تهیه مى‌كردند، تا از جهت طهارت و حلیّت آن مطمئن باشند. تصرّف در مالى كه صاحب آن راضى نیست و مصرف كردن آن، در علمیّات و عملّیات ما اثر مى گذارد.

ناصرالدّین شاه به مرحوم كَنى(۱) خیلى احترام مى گذاشت، لذا او را از پرداخت مالیات معاف كرده بود. ولى مرحوم كَنى به او گفت: خواهش مى كنم دستور دهید از املاك ما هم مالیات بگیرند! و مقصودش این بود كه از هر جا كم كنند، به دیگران مى‌افزایند، و ازما كه مالیات نمى گیرند، به جاى آن از دیگران بیشتر مى گیرند.

علماى ما، در مصرف قناعت مى كردند، و به دیگران رسیدگى مى كردند! اما ما راهى را رفتیم و مى رویم كه نه به خودمان پرداختیم، و نه به دیگران رسیدگى كردیم؛ بلكه در اثر قناعت نكردن و غَوْر در مادیّات و تجمّلات زندگى همیشه مقروض هستیم. قرض در حقیقت مغلول كردن(۲) نقدى است. خدا مى داند كه انسان چه قدر باید تلاش كند و از كجا بیاورد، تا قرضش را ادا نماید."



یک شنبه 25 ارديبهشت 1390برچسب:,

|

تصاویر زیبا

 

تصاویری زیبا از پرندگان رنگارنگ                                                                                                                                                 
 

 
 
 
 
 
 
 

یک شنبه 25 ارديبهشت 1390برچسب:,

|

بوی پیراهن شهید

مادری که شهیدش را ازبوی پیراهن شناخت
 
یکی از خادمان شهدا روایت می‌کند: مادر شهید وارد سالن معراج شهدا شد، به پیکرهایی که جز تکه‌ای استخوان از آنها باقی نمانده بود، نگاهی کرد و در برابر چشمان حیرت‌زده ما مستقیم به طرف پیکر فرزند شهیدش رفت و گفت «من یقین دارم که این پسرم است؛ من مادرم و بوی بچه‌ام را احساس می‌کنم».

مادری که شهیدش را ازبوی پیراهن شناخت

مادری که شهیدش را ازبوی پیراهن شناخت

معراج شهدا در شهر هزار و یک رنگ ما نقطه اتصال زمین به آسمان است؛ معراج شهدا آخرین ایستگاه انتظار شهدایی است که خودشان سال‌ها پیش مهمان خان رحمت و فیض الهی شده و همسفره سیدالشهدا (ع)‌ هستند و پیکرهایشان را به عنوان عطیه‌ای الهی برای این روزهای ما، روزهای غربت و روزمرگی به امانت گذاشته‌اند.

هر روز در این سرا ولوله‌ای است از عنایات و کرامات شهدا؛ کراماتی که با شنیدنشان جز یقین به زنده‌ بودن شهدا نتیجه دیگری نخواهد داشت. مطلبی که در ادامه می‌آید، روایت «محمدرضا فیاضی» یکی از خادمان معراج از کرامت شهداست.

در سال 1371، سربازی که در معراج شهدا خدمت می‌کرد و اسمش «رنجبر» بود، با چشم‌هایی گریان آمد و گفت «شب گذشته در یک رؤیا، یکی از شهدای گمنام به من گفت «می‌خواهند مرا به عنوان شهید گمنام دفن کنند، اما وسایل و پلاکم همراهم است».

به آن سرباز جوان گفتم «در اینجا خیلی‌ها خواب‌های مختلف می‌بینند اما دلیل نمی‌شود که صحت داشته باشد؛ تو خسته‌ای، الان باید استراحت کنی» آن سرباز رفت؛ صبح که آمد دوباره گفت «آن شهید دیشب به من گفت در کنار جنازه‌ام یک بادگیر آبی رنگ دارم که دور آن را گِل، پوشانده است داخل جیب آن، پلاک هویت، جانماز، کارت پلاک و چشم مصنوعی‌ام ـ‌ شهید در عملیات خیبر در جزیره مجنون از ناحیه چشم مجروح شده بود و چشم او را تخلیه کرده و به جای آن چشم مصنوعی گذاشته بودند ـ وجود دارد» به آن جوان گفتم «برو سالن معراج شهدا اما اگر اشتباه کرده باشی باید بروی و شلمچه را شخم بزنی!».

سرباز وارد سالن معراج شهدا شد و پیکرها را یکی یکی بررسی کرد تا اینکه پیکر شهید مورد نظر را با نشانه‌هایی که داده بود، یافت. پس از اطلاع دادن این جریان به مسئولان و پیگیری قضیه، توانستم خانواده شهید را پیدا کنم.

مادر وارد سالن معراج شهدا شد؛ به پیکرهایی که فقط تکه‌هایی از استخوان از آن باقی مانده بود، نگریست و خود را به پیکر همان شهیدی که آن سرباز جوان نیز او را شناسایی کرده بود، رساند. به مادر شهید گفتم «شما از کجا مطمئن هستید که این فرزند شماست؟» ابروهایش را توی هم کرد و گفت «من مادرم و بوی بچه‌ام را احساس می‌کنم»

با برادر شهید تماس گرفتم و به او گفتم «برادر شما جانباز ناحیه چشم بوده و در عملیات کربلای 5 در سال 1365 به شهادت رسیده و مفقود شده است؟» گفت «بله تمام نشانه‌هایی که می‌گویید، درست است» به او گفتم «برای شناسایی به همراه مادر به معراج شهدا بیایید»؛ برادر شهید گفت «مادرم تازه قلبش را عمل کرده اگر این موضوع را به او بگویم هیجان‌زده می‌شود و ممکن است اتفاقی برایش بیفتد».

اما فردای آن روز دیدیم یکی از برادرها به همراه مادر شهید به معراج آمدند؛ بچه‌ها به مادر چیزی نگفته بودند و مادر شهید با صلابتی که داشت، رو به من کرد و گفت «شهید گمنام در اینجا دارید؟» گفتم «بله تعدادی از شهدای تفحص شده در معراج هستند که گمنام‌اند» مادر شهید مفقود گفت «می‌توانم شهدا را ببینم؟» گفتم «بفرمایید».

مادر وارد سالن معراج شهدا شد؛ به پیکرهایی که فقط تکه‌هایی از استخوان از آن باقی مانده بود، نگریست و خود را به پیکر همان شهیدی که آن سرباز جوان نیز او را شناسایی کرده بود، رساند.

مادری که شهیدش را ازبوی پیراهن شناخت

مادر شهید رو به ما کرد و گفت «دیشب فرزندم به خوابم آمد و گفت من در معراج شهدا هستم و می‌خواهند مرا به عنوان شهید گمنام دفن کنند» به مادر شهید گفتم «شما از کجا مطمئن هستید که این فرزند شماست؟» ابروهایش را توی هم کرد و گفت «من مادرم و بوی بچه‌ام را احساس می‌کنم».

برای اینکه از این موضوع یقین پیدا کنم و احساس مادری را در وی ببینم، به مادر شهید مفقود گفتم «اگر برای شما مقدور است لحظه‌ای از سالن خارج شوید، اینجا کار داریم». مادر شهید از سالن بیرون رفت و در گوشه‌ای نشست؛ در این فاصله پیکر مطهر شهید را جابجا کردم؛ بعد از مدتی به وی گفتم «الآن می‌توانید بیایید داخل». مادر شهید وارد سالن شد و بدون هیچ تردیدی به سمت پیکر فرزند شهیدش رفت درحالی که ما جای او را تغییر داده بودیم؛ و به ما گفت «من یقین دارم که این پسرم است؛ او به من گفته بود که برمی‌گردد».

غوغایی در معراج شهدا به پا شد؛ خواهران و برادران شهید مفقود، گریه می‌کردند؛ مادر شهید رو به فرزندانش کرد و گفت «برای چه گریه می‌کنید؟ این امانتی بود که خداوند به من داده بود، از من گرفت؛ حالا هم که استخوان‌هایش را برایم آورده‌اند دوباره امانتی را به خودش تحویل می‌دهم».

یک شنبه 25 ارديبهشت 1390برچسب:,

|

روضه فاطمیه

 

روضـه فـاطـمـیـه

......

من رفتنی هستم... دگر یاری نداری

مظلوم با مظلومه ات کاری نداری؟

تا رفع زحمت کردنم چیزی نمانده

دیگر در این بستر تو بیماری نداری

مثل جنین زانو بغل کردن ندارد

خانه نشین! گیرم طرفداری نداری

با چاه دردت را بگو عیبی ندارد...

وقتی که غم داری و غمخواری نداری

وقتی که دفنم می کنی آقا! بمیرم

تاریک تر از آن شب تاری نداری

مردم اگر از تو سراغم را گرفتند

از قبر من آقا خبر داری نداری!!

دیگر خداحافظ! حلالم کن علی جان

جان تو جان بچه ها... کاری نداری...؟!

شنبه 17 ارديبهشت 1390برچسب:,

|

عاشق امام خامنه ای

 

مرگ بر ضد ولایت فقیه.
همه قشری. با هر عقیده ای. با هر دین و ایمانی عاشق این رهبر هستند.
عاشقم خامنه ای. وای اگر خامنه ای جکم جهادم دهد ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد.
به نظر من دین و ایمان ربطی نداره که رهبرمون که مذهبیه رو دوس داشته باشیم یا نه.
مثلا سیدحسن نصرالله یک رهبر شیعه است. اما همه لبنان دوستش دارن. :)

شنبه 17 ارديبهشت 1390برچسب:,

|

تسلیت قلب صبورم

 

تسلیت قلب صبورم
اون دیگه دوست نداره
بزار آدما بدونن
دل آهو بی قراره
دارم از غصه میمیرم
توی دام غم اسیرم
انتقامم رو میگیرم
آی خدا خیلی دلگیرم

شنبه 17 ارديبهشت 1390برچسب:,

|

زنگ ها برای که به صدا درمی آید؟

 
 
گوش سنگین پلیس؛ زنگ‌ها برای كه به صدا در می‌آید؟!
 

خبرگزاری فارس: برخورد با بدحجابی و حفظ امنیت اخلاقی در جامعه هنوز برای پلیس به عنوان یك فوریت تعریف نشده است. پلیس 110 در برابر این موارد دستهایش را بالا می‌برد.


 
A1054097.jpg


 
شب از نیمه گذشته است،‌ صدای موسیقی و جیغ و فریاد نه تنها كل ساختمان، بلكه كل محله را گرفته است، دم‌دم‌های صبح است كه از شدت صداها كم می‌شود امیدوار می‌شویم كه بالاخره زمین لرزه در ساختمان تمام شده و از نفس افتاده‌اند كه ناگهان تمام دخترها و پسرها می‌ریزند وسط كوچه. ظاهراً دیگر چهاردیواری اختیاری آن‌ها فضای بزرگتری را می‌طلبد.


به سختی می‌شود تشخیص داد كه كدامشان دختر است و كدام پسر، همه آرایش دارند و دور گردن تمامشان شالی آویزان است، می‌زنند و می‌رقصند،‌ ظاهراً در حال تخلیه ته‌مانده‌های جشن شب گذشته هستند، 10 دقیقه،‌ 30 دقیقه، یك ساعت، ‌نخیر تمام‌شدنی نیست!

 

آزادی مطلق برای عده‌ای كه هیچ حریمی را برای زیاده‌خواهی‌هایشان قائل نیستند.


*******

- الو! مركز فوریت‌های پلیسی 110؟
- بله؛ بفرمایید مركز فوریت‌های پلیسی 110
- ببخشید آقا برخورد با بدحجابی از وظایف 110 است؟
-بله، نخیر، صبر كنید گوشی..
به جایی وصل می‌شود كه تا دقایقی بوق آزاد می‌خورد و قطع می‌شود.

*******

- الو! مركز فوریت‌های پلیس 110؟
- بله بفرمایید
- ببخشید آقا برخورد با بدحجابی در حوزه وظایف پلیس 110 تعریف شده است؟
- بدحجابی یعنی چی؟ اگر فوریت داشته باشد به ما مربوط است.
- ببخشید مگر بدحجابی با فوریت و بدون فوریت وجود دارد؟
- آقا مواردی كه ضروری باشد به ما مربوط است.
- عذرخواهی می‌كنم مثلاً اگر همسایه‌های ما بی‌حجاب و بدحجاب می‌آیند در كوچه یا مثلاً‌ با شلوارك و بدون هیچ حجابی 6 طبقه ساختمان را می‌آیند دم در ساختمان كه آشغال بیرون بگذارند و بقیه همسایه‌ها از این موضوع شاكی هستند، فوریت دارد یا ندارد؟
- باید برای این مسئله همسایه‌ها شكایتی را تنظیم و امضا كنند و به كلانتری بدهند تا برخورد شود.
- خوب اگر یك شهروندی بخواهد در محله‌ای كه در آن زندگی می‌كند موردی از بی حجابی در فضای عمومی را نبیند در عین حال بخواهد كه نامی از او نیز در كلانتری ثبت نشود، امكان دارد؟
- نخیر! این همان قضیه خر و خرما می‌شود...اگر به ما هم اعلام كنند ما باز موضوع را به كلانتری محل با نام و شماره تلفن فرد تماس‌گیرنده ارجاع می‌دهیم پس بهتر است استشهاد محلی جمع كنند تا برخورد شود.

*******

- الو! پلیس 110؟
- پلیس 110 بفرمایید!
- ببخشید مبارزه با بدحجابی از وظایف شماست؟
- نخیر! وظیفه اماكن است.


برخورد با "بی‌حجاب " و "بدحجاب " فوریت پلیس نیست
-------------------------------------------------------------------

در حالی‌كه حفظ امنیت اخلاقی در جامعه از وظایف مشترك مردم و مسئولان كشور است اما نیروی انتظامی به عنوان اصلی‌ترین ارگانی كه به طور مستقیم با این مسئله درگیر است هنوز مسئله برخورد با بدحجابی و بی‌حجابی برای كاركنان مركز فوریت‌های پلیسی توجیه نكرده است به طوری‌كه برخی از آن‌ها این مسئله را وظیفه 110 می‌دانند و برخی دیگر اعلام می‌كنند كه "فوریت " نیست.


نكته قابل تأمل این است كه مردم به عنوان اهرم نظارتی جدی كه می‌توانند در انجام وظیف حفظ امنیت اخلاقی جامعه و مبارزه با بی‌عفتی‌ها و بدحجابِ‌ها به یاری پلیس بیایند در اینجا تنها می‌توانند امر به معروف و نهی از منكر داشته باشند چون پلیس از یافته‌های آن‌ها بهره‌ای نمی‌برد.

آیا بهتر نیست به موضوع " بدحجابی " كه همچون علف هرزی تمام سطح جامعه را هدف قرار داده است به عنوان یك "فوریت " تعریف شود و شماره تلفنی تحت هر عنوانی "پلیس حجاب "، "پلیس عفاف " و... از سوی پلیس اعلام شود تا مردم بتوانند به راحتی منطاق و مراكزی را كه محل تجمع سلب‌كنندگان امنیت اخلاقی جامعه هستند را به پلیس گزارش دهند.

آیا همین‌قدر كه مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیر خود بر بحث تأمین امنیت، به وی‍ژه امنیت اخلاقی و روانی جامعه تأكید كرده‌اند و این مسئولیت را از مهمترین وظایف نیروی انتظامی عنوان می‌كنند،‌ "فوریت " مسئله را نشان نمی‌دهد؟

نیروی انتظامی بدحجابی‌ها در میادین اصلی شهر را كنترل كند، شاهكار كرده است
---------------------------------------------------------------------------------------------------

آقای مسنی كه ساكن یكی از نقاط شمالی پایتخت است درباره نحوه برخورد نیروی انتظامی با بدحجابی در سطح محلات می‌گوید: "نیروی انتظامی بدحجابی در میادین اصلی شهر را بتواند مدیریت و كنترل كند، ‌شاهكار كرده است، ‌برخوردهای آن‌ها در سطح محلات پیشكش! "

خانمی كه خودش هم تقریباً حجاب كاملی ندارد درباره سلب آسایش برخی از همسایه‌ها با بعضی رفتارها و حركات خارج از عرف جامعه شروع به گلایه می‌كند كه "من خودم یك پسر و یك دختر جوان و نوجوان در خانه دارم، هر چند كه خودم هم خیلی محجبه نیستم اما دوست ندارم بچه‌هایم هر روز در كوچه و خیابان، جوان‌هایی را ببینند كه خودشان را شبیه تن‌فروشان غربی می‌چرخانندف بالاخره هر چقدر هم من آن‌ها را به درستی تربیت كرده باشم آن‌ها از جامعه تأثیر می‌پذیرند. "

به عقیده وی "در حال حاضر كه پدیده بدحجابی‌ها و بی‌عفتی‌ها در ملأ عام شدت یافته است، دیگر فرهنگ‌سازی كه پروسه‌ای طولانی مدت است جواب نمی‌دهد بلكه نیروی انتظامی باید با جدیت وارد شود. "

خانم دیگری وارد بحث می‌شود كه "ما از صبح كه جوانمان از خانه بیرون می‌رود تا وقتی برگردد باید نگران این باسیم كه چه الگوی جدیدی را با خودش به خانه می‌آورد هر چقدر كه ما فضای خانه و خانواده را سالم نگه داریم جامعه به جوانمان خط می‌دهد. "

تعطیلی برخوردهای فصلی نیروی انتظامی‌، حاشیه امنی برای بدحجابان
----------------------------------------------------------------------------------------

حجت‌الاسلام موسی قربانی؛ عضو كمیسیون قضایی مجلس از وضعیت برخوردهای فصلی نیروی انتظامی با مسئله بدحجابی گلایه دارد.

وی معتقد است: "در این نوع برخوردهای فصلی كه هر از گاهی توسط نیروی انتظامی با بدحجابان صورت می‌پذیرد، هنجارشكنان به این نتیجه می‌رسند كه نیروی انتظامی بعد از 2 روز كار را رها می‌كند و دوباره برای بدحجابان حاشیه امنی ایجاد می‌شود. "

آیا نیروی انتظامی مصوبات مربوط به حجاب را اجرا كرده است؟
--------------------------------------------------------------------------

حجت‌الاسلام سید ضیاءالدین صالحی خوانساری؛ كارشناس مسائل دینی و مذهبی با هشدار نسبت به گسترش فساد میان بخش بزرگی از زنان و دختران جامعه می‌گوید: ‌در شرایط فعلی باید سؤال شود كه هریك از بخش‌های مسئول در این امر در برابر این هجمه سنگین چه كرده‌اند و جدای از اقدامات فرهنگی كه باید در این خصوص انجام شود، آیا مصوبات امنیتی و انتظامی كه در امر حجاب و پوشش مناسب وجود دارد، اجرا شده است؟

وی ادامه می‌دهد: متاسفانه شاهدیم كه برخی از قوانین در حوزه حجاب و پوشش به‎طور كلی به خاطر برخی مصلحت‌اندیشی‌های سیاسی و اجتماعی رها شده است و باید پرسید آیا امروز همه مصمم هستند كه قوانین حوزه حجاب باید اجرا شود؟

وی تأكید می‌كند: اگر تمام دست‌اندركاران قوا در قوه مجریه، مقننه و قضائیه معتقدند كه در این موضوع، جای هیچ‎گونه مصلحت‌اندیشی وجود ندارد قطعاً نیروی انتظامی به عنوان مجری قانون باید با قاطعیت با پدیده بدحجابی و بی‌حجابی برخورد كند‌ ضمن اینكه اتفاقا مصلحت جامعه اسلامی ما در برخورد با رواج فساد و ابتذال است.

صدمات "عریانی " كمتر از وضعیت فعلی جامعه است
-----------------------------------------------------------------

حجت‌الاسلام سید ضیاءالدین صالحی خوانساری معتقد است: دیگر وضعیت حجاب و پوشش زنان بدتر از این نمی‌تواند باشد چرا كه وضعیت بدتر از شرایط فعلی در واقع "عریانی " است و تصور می‌كنم كه عریانی، صدمات آن كمتر از وضعیت فعلی است.

وی با بیان اینكه در شرایط فعلی هیچ امنیت اخلاقی در جامعه برای متدینین نیز باقی نمانده است
، می‌گوید: حتی برای زنان و دختران با‌حجاب و معتقد ما نیز امنیت اخلاقی به خطر افتاده و همه متدینین هراس دارند كه آتش این پدیده، گریبان آنها را نیز بگیرد و این بلا بر سر فرزندان و دختران آنها نیز آید.

این كارشناس دینی و مذهبی ضمن هشدار نسبت به این موضوع كه در صورت عدم برخورد با وضعیت بدحجابی و بی‌عفتی در جامعه، به مرز بسیار خطرناك خواهیم رسید، تصریح می‌كند: حریم بسیاری از خانواده‌ها به خاطر شرایط فعلی به خطر افتاده است و دختران متدین جامعه ما نیز در شرایط آسیب قرار گرفته‌اند؛ چه بسیاری از دختران كه با پوشش مناسب به دانشگاه می‌روند اما بخش عظیمی از دختران دانشگاه را افراد بدحجاب تشكیل داده‌اند كه باعث نگرانی خانواده‌ها از وضعیت فرزندانشان شده است.

برخی از مسئولان، برخورد ناجا با بدحجابی را نقض حدود قانونی مردم می‌دانستند
------------------------------------------------------------------------------------------------------

سعدالله زارعی؛ روزنامه‌نگار و كارشناس با بیان اینكه دولت به معنای نظام، مسئولیت خاصی در كنترل بدحجابی دارد، می‌گوید: طبیعی است كه بخشی از مسئولیت‌ كنترل بدحجابی به‎عهده نیروی انتظامی است كه باید با استفاده از یگان‌های خاصی كه برای این منظور آموزش دیده‌اند و با جلوگیری از تفریط وارد صحنه شود و تذكرات لازم را به كسانی كه این حكم اسلامی را نادیده می‌گیرند بدهد.

زارعی با اشاره به اینكه متاسفانه در طول سال‌های گذشته نیروی انتظامی با محدودیت‌هایی در مبارزه با بدحجابی مواجه شده، تصریح می‌كند: برخی عناصر مسئول در نظام، به‎گونه‌ای وانمود كردند كه قرار است همان پلیسی كه در خیابان تخلفات رانندگی یا تعقیب سارقین و متجاوزین به حقوق مردم را انجام می‌دهد به كنترل حجاب بپردازد، در حالی كه این‎گونه نبود.

عضو شورای سردبیری روزنامه كیهان اضافه می‌كند: این مسئولان مدعی شدند كه چون این نیروها آموزش لازم را ندیده‌اند ممكن است حقوق ملت را مورد غفلت قرار دهند در حالی كه نیروی انتظامی برای این منظور یگان‌های خاصی را آموزش داده بود. متاسفانه برخی از مسئولین عمداً یا سهواً به گونه‌ای وانمود كردند كه اقدام نیروی انتظامی در كنترل بدحجابی در جهت تشویش جامعه و نقض حدود قانونی مردم است.

زارعی با اشاره به اینكه این مسئله در مقطعی در سال‌های 87- 86 به مناقشه بین نیروی انتظامی و قوه مجریه تبدیل شد، می‌گوید: به این ترتیب دست نیروی انتظامی برای ورود به این مسئله كوتاه شد.

طرح‌ گسترش فرهنگ حجاب و عفاف؛‌ از تصویب تا كدام اجرا؟!
-------------------------------------------------------------------------

سیزدهم دی ماه سال 1384 بود كه در چهار صدوبیست و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی كشور زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی طرحی با عنوان " راهكارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب " تصویب و برای 26 وزارتخانه،‌ سازمان و دستگاه اجرایی وظایفی تعیین شد.

بر اساس این مصوبه، رسانه ملی موظف به تبیین نقش حجاب و عفاف در سلامت جامعه، آموزش و پرورش موظف به تعیین رنگ‌های پوشش دانش آموزان با محوریت عفاف، میراث فرهنگی موظف به اطلاع‌رسانی با محوریت حجاب در بین‌ گردشگران، وزارت راه موظف به نصب تابلوهای راهنما با محوریت عفاف، تربیت‌بدنی موظف به كنترل سالن‌های ورزشی از نظر رعایت حجاب، وزارت ارشاد موظف به اجرای قانون منع استفاده ابزاری از تصاویر زنان در نشریات،‌ وزارت كشور موظف به تهیه شناسنامه فرهنگی مناطق مختلف كشور، سازمان مدیریت موظف به تنظیم ضوابط مربوط به حجاب در جذب كارمندان و قوه قضائیه موظف به برخورد با بدحجابان است.

سایر دستگاه‌ها نیز وظایفی از این دست دارند اما پس از گذشت 5 سال از این مصوبه دستگاه‌ها تا چه حد به وظایفشان در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب عمل كرده‌اند؟ آیا هنوز رسیدگی به پدیده بدحجابی در سطح شهرها در یك جامعه اسلامی "فوریت " نیست؟

سه شنبه 13 ارديبهشت 1390برچسب:,

|

حدیث و وصیت نامه شهدا

امام موسی کاظم علیه السلام    مهرورزی و دوستی با مردم ، نصف عقل است . / تحف العقول صفحه 425

ما امروز با نام اسلام درمقابل تمامي قدرتهاي شيطاني ايستاده‌ايم و خود را مدافع اسلام مي‌ناميم. برادران و خواهران، ما در حالي اين دعا را مي‌كنيم كه كعبة خانه خدا قبله‌گاه مسلمين در زير چكمه‌هاي امريكايي قرار گرفته و فرياد مي‌زند كه حكم خداوند است با لباس رزم بريزند به خانة خدا و زايران مسلمان را شكنجه كنند و ما هم سكوت اختيار كنيم؟ در اين صورت ما از كدام اسلام دفاع مي‌كنيم؟ ما بايد آنچنان درسي به رژيم سفاك عربستان بدهيم كه ديگر جرئت تعرض به مسلمين را نكنند.

فرازی از وصیتنامه شهید 
 
محمدرضا كشاورزمحمديان

دریافت کد وصیت شهدا

سه شنبه 13 ارديبهشت 1390برچسب:,

|

جنگ احزاب

آپلود تصاویر و فایل های مذهبی :: اسلام آپلود 

سه شنبه 13 ارديبهشت 1390برچسب:,

|

تصاویری از معلم شهید

 
 
استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری

استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری

استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری

استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری

استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری

حضور استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری در راهپیمایی علیه رژیم طاغوت در كنار مردم

استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری در جمع متحصنین در مسجد دانشگاه تهران

استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری در جمع شاگردان خود در دانشگاه تهران

شهید آیت الله مرتضی مطهری در كنار استادشان علامه طباطبایی


حضور استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری در راهپیمایی علیه رژیم طاغوت - در تصویر شهید باهنر، مقام معظم رهبری و هاشمی رفسنجانی نیز دیده می شوند

شهید آیت الله مرتضی مطهری در كنار استادشان علامه طباطبایی

حضور حضرت امام بر مزار شهید آیت الله مرتضی مطهری

استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری - در تصویر مرحوم حاج احمد خمینی و شهید مفتح نیز دیده می شوند

حضور مقام معظم رهبری بر مزار شهید آیت الله مرتضی مطهری

سه شنبه 13 ارديبهشت 1390برچسب:,

|

از نخست زندگی هرگز نمیشد باورم...

   
 
Tasliyat_Fixd.jpg


زبان حال اول مظلوم عالم امیرالمومنین علی (ع).................


/ از نخست زندگی هرگز نمی‌شد باورم


/ که شود این خانه روزی قتلگاه همسرم


/ روز تنهایی که حتی یک نفر یارم نبود


/ دیدم آنجا پشت در افتاده تنها یاورم


/ او مرا می خواند و من آن روز دستم بسته بود


/ کاش آنجا جان من می شد برون از پیکرم


/ خاطرات همسر شب زنده دارم زنده ماند


/ از مناجات سحرگاهان زینب، دخترم


/ ای شب تاریک بازآ تا نهان از چشم خلق


/ قبر ناپیدای زهرا را بگیرم در برم

سه شنبه 13 ارديبهشت 1390برچسب:,

|

بیا مهدی(عج)

 

یا فاطر بحق فاطمه عجل لولیک الفرج

به احترام غم مادرت بیا مهدی

به قدر عمر کم مادرت بیا مهدی

به چادری که شده پرچم عزاداری

به پرچم علم مادرت بیا مهدی

به قامتی که قیامت نمود در مسجد

قسم به قد خم مادرت بیا مهدی

به ناله ای که فراخواند پشت در نامت

به صوت دم به دم مادرت بیا مهدی

به فاطمیه قسم ای نماد حزن علی

به داد داغ غم مادرت بیا مهدی

بحق پهلوی بشكسته مادرت بیا مهدی

سه شنبه 13 ارديبهشت 1390برچسب:,

|

یه دنیا گل نرگس

یه دنیا گل نرگس                                                                                                                                                                   












 

باز یه جاده و یه سبد گل كه نشسته منتظر ِمسافرش، مسافری كه قراره نه

خسته از راه برسه، نه خواب‌آلود... مسافری كه در كوله بارش سوغاتی‌های

خوردنی نداره، مسافری كه پیغام داده زود می‌آید، اما كِی؟

جاده خسته شده از شماره روزها و شب‌ها و ساعت‌ها

آخه این دفعه عقربه‌ها هم سرشون گیج رفته

این دفعه دیگه خورشیدم حوصله طلوع كردن نداره و آسمون هم تك و تنها و بدون

ابر خیره مونده

اما گل‌ها پلاسیده نشدند

خسته نشدند

اون‌ها هنوز منتظرن كه پرپر بشن زیر قدمای مسافر

دلم می‌گه

عصر جمعه كه باز دلت گرفت و یه سر اومدی لب جاده

یه دنیا گل نرگس بیار

آخه احتمال اومدن مسافر بیشتره

بگو همه بیایند

همه دلتنگند

همه خسته‌دل هستند

همه الغوث گو

همه ندبه كننده‌

وای كه چقدر كار دارم

باید حیاط خلوت دل را خونه تكونی كنم

واسه یه مهمون...

 

جمعه 9 ارديبهشت 1390برچسب:,

|

عکسهای زیبا از انقلاب بحرین

 

آینده از آن امت اسلامی است

 
 

 
 
  عکسهایی زیبا از انقلاب بحرین  
  ساعت 01:52 ب.ظ تاریخ جمعه 9 اردیبهشت 1390    
 
 

قیام مردم بحرین معروف شده است به «انقلاب گل». محفظه‌های خالی گاز اشک‌آور را پر از گل می‌کنند و به پلیس حکومت باز می‌گردانند. روی این مقوا نوشته است: «اگر ما را با گلوله بزنید، شما را با گل خواهیم نواخت!»

***

«دموکراسی، آزادی و… عدالت اجتماعی». این‌ها خواسته‌های مردم بحرین است که حکومت بحرین پاسخی جز گلوله و زندان برای آن ندارد.

***

 

راهپیمایی عظیم روز ۲۲ فوریه در منامه. بیش از ۱۰۰هزار نفر از معترضان (یعنی ۷۰درصد از مردم منامه و ۱۲درصد از کل جمعیت بحرین) در این راهپیمایی شرکت کردند و مسافت ۳ کیلومتر را پیمودند.

***

«سلمیـّـة». مردم بحرین در این ۳ماه یک خط مشی واحد برای نمایش اعتراضات خود داشتند: شیوهٔ مسالمت‌آمیز و مبارزهٔ خشونت‌پرهیز.

***

وقتی دیکتاتور بحرین جز به زیان اسلحه نمی‌تواند گفت‌وگو کند، معترضان نیز به چیزی جز سرنگونی آل خلیفه رضایت نخواهند داد.

***

افسر ارتش بحرین که به جمع معترضان پیوسته است.

روی کاغذ از طرف شیعیان نوشته است: «برادر سنی‌ام؛ خون و جانم را فدای تو می‌کنم، و حقوق تو را قبل از حقوق خودم مطالبه می‌کنم.»

 

عصرها و شب‌ها، میدان لؤلؤ مکانی بود تا هر کس هرچه دارد برای خوراک معترضان بیاورد و هرچه از دستش بر می‌آید انجام دهد تا نیرو و انرژی مردم تأمین شود!

بحرینی‌ها، کوچک و بزرگ، خواسته‌شان را فریاد می‌زنند: «سرنگونی رژیم».

***

ملتی را که از مرگ نهراسد، از چه چیز می‌توان ترساند؟ سینه‌هایشان را در مقابل گلوله سپر کرده‌اند.

***

«انسان دو بار نمی‌میرد.» اگر همین یک زندگی را به شرافت و آزادگی خرج نکنی، دیگر فرصتی نخواهد بود.

«مرگ بهتر است از تحمل ننگ».

«آیا برای سرنگونی حکومت مطمئن هستید؟» پاسخ مردم بحرین: «بله!»

Delete به تنهایی اکتفا نمی‌کند! معترضان خواستار یک Shift + Delete برای آل خلیفه هستند.

این بنر را با الهام از صفحهٔ فیلترینگ اینترنت بحرین طراحی کرده‌اند. روی آن نوشته شده است: «عقیدهٔ مورد نظر مسدود است. این عقیده به خاطر مخالفت با عقائد شکنجه‌گران و قاتلان بحرین مسدود شده است. اگر باور دارید که صفحهٔ مورد نظر نباید مسدود باشد، لطفا برای اعتراض به میدان شهدا بیایید.» روی پوستر هم نوشته شده است:‌ «ما خواستار یک سیستم عامل جدید هستیم.»

شما هم اگر جای آن‌ها بودید و نصفه‌شب حمله می‌کردند و تیرباران‌تان می‌کردند، حتما موقع خواب برایشان پیغام می‌گذاشتید: «اول بیدارم کن! وقتی خواااااابم منو نکش!»

مردم بحرین کارنامهٔ حاکمان ظالم خود را به دست گرفته‌اند: آقای دیکتاتور در ظلم و تبعیض و دزدی و هتک‌ حرمت، نمرهٔ خوبی گرفته است، اما در خدمت و آبادانی و رفاه و عدالت، نه! مردود است!

***

هم‌چنان‌که عمّال آل خلیفه به کشتار و آتش‌سوزی و اغتشاش مشغول‌اند، مردم خود آتش‌‌ها را خاموش می‌کنند، شهرشان را تمیز می‌کنند، و برای نظم عبور و مرور همکاری می‌کنند.

***

ژورنالیست‌ها و بلاگرها هم تا وقتی که بازداشت‌شان نکنند و زیر شکنجه جان‌شان را نگیرند، در کنار مردم به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

***

برادر جان! چشمانت می‌سوزد! دود سیگار شاید زهر گاز اشک‌آور را تسکین بدهد؛ اما آتش دل سوخته‌تان را چه چیز خنکا خواهد بخشید؟ هیچ چیز مگر ویرانی کاخ ظلم!

***

فردا؛ حکایت قهرمانان لؤلؤ را برای فرزندان‌مان بازخواهیم گفت…

جمعه 9 ارديبهشت 1390برچسب:,

|

تنهایی

 

هیچكس تنهایی ام را حس نكرد!!!

هیچ کس تنهایی ام را حس نکرد لحظه ی ویرانیم را حس نکرد در تمام لحظه هایم هیچ کس وسعت صدایم را حس نکرد آن که سامان غزلهایم از اوست بی سرو سامانیم را حس نکرد هیچ کس حس نکرد درد دل من چیست عاشقانه زیستن,عاشقانه دل کندنم حس نکرد ما دوست داریم دوستان باوفا را هیچ کس معنی حرفهایم را حس نکرد.

 

دو شنبه 5 ارديبهشت 1390برچسب:,

|

آقا تو به ما جرات طوفان دادی

 - ه ه ه طه ه ه ه ,فاطمه  جون,پرنیان مترجم جنگ نرم ,زهرا م,ااااا ندا         محمدی اااااا,فاطمه فدایی حضرت آقا,ستاره تهرانی ,فاطمه تخریبچی,فاطی فاطیما,فاطمه ا,سمیه مسافر,امید رهبر,رها آنتی بادی,دینا  پندار,محبوبه توکلی,سبا سبا,مینا باقری,ریحانه ،فإن المرأة ریحانة,محدثه   ,نلما کیوی اصل,اقا

یک شنبه 4 ارديبهشت 1390برچسب:,

|

عشق زینب

عشق زینب روی نی قاری شود
سورۀ کهف از لبش جاری شود!!!!
تا سر نی لب به قرآن باز کرد
زینبش با خطبه ها اعجاز کرد!!!
خطبه هایش شد به کوفه منجلی
خطبه می خواند با صوت علی!!!
عشق زینب عشق ثاراللهی است
غیرت حیدر،عفتش زهرایی است!!!
عشق زینب درس عفت می دهد
عباس اینجا درس غیرت می دهد
عشق زینب چشم عباس است و بس
گشته قربان حسینش از الست!
عشق زینب تیر دارد بر دو چشم
بر جمالش خیره مانده هر دو چشم!!
 

یک شنبه 4 ارديبهشت 1390برچسب:,

|

اعترافات سنجابی

 
 


سنجابی در اعترافات خود این سئوال را مطرح کرد که چرا بیش از سی سال سازمانهای بین المللی اجازه داده اند این سازمان فرقه ای باقی بماند.





به گزارش سرویس زنان جهان؛ مریم سنجابی، عضو شورای رهبری سازمان مجاهدین خلق(منافقین) از جمله کسانی است که طی مدت اخیر توانسته از پادگان فرقه ای اشرف فرار کرده و خود را به نیروهای عراقی تسلیم نماید.

بعد از درگیری میان نیروهای پلیس عراق و تعداد محدودی از نفرات داخل پادگان اشرف، سنجابی به همراه دو نفر دیگر از اعضای ارشد سازمان به درخواست و اصرار خودشان در یک کنفرانس مطبوعاتی با حضور خبرنگاران و عکاسان و کانالهای تلویزیونی و همچنین شخصیت های سیاسی و حقوقی و نمایندگان سازمان های بین المللی و حقوق بشری شرکت کرده و به اختصار به بیان مطالب خود از درون پادگان فرقه ای اشرف پرداختند.

این کنفرانس مطبوعاتی در روز سه شنبه ۳۰ فروردین ۹۰ توسط دولت عراق در منطقه الخضرا در بغداد برگزار شد و به مدت دو ساعت بطول انجامید.


 

متن سخنان مریم سنجابی در کنفرانس مطبوعاتی بغداد 
من مریم سنجابی هستم. تا قبل از جدایی از تشکیلات فرقه ای سازمان مجاهدین خلق عضو شورای رهبری این سازمان بوده و همچنین عضو شورای ملی مقاومت هستم که بدینوسیله جدایی خودم را از این شورا نیز اعلام میکنم.

من بنا به تشخیص خودم پس از تجربه تلخ ۲۰ساله و درک و فهم ایدئولوژی فرقه ای خیانت کارانه این سازمان تصمیم به جدایی از آن گرفتم که البته کار آسانی نبود و طبق قوانین فرقه ای این سازمان هیچ کس حق جدا شدن از این سازمان را ندارد. به همین دلیل من مخفیانه خودم را به نیروهای عراقی رسانده و با کمک آنها از اشرف خارج شدم.

تجربه بیش از ۲۰سال بودن در پادگان اشرف و اینکه از نزدیک شاهد بودم چگونه اعضای این سازمان بشکل خیلی پیچیده و بغرنج اسیر افکار خودپرستی و دیکتاتوری شخص مسعود رجوی شده و همواره به نابودی کشیده میشوند و هم چنین بدلیل احساس مسئولیت و وجدان بیدار انسانی میتوانم الان با درک و آگاهی کافی از وضعیت بغرنج این فرقه صحبت کنم.

فردی که بیش از ۳۰سال رهبری این سازمان را بدست گرفته است، به جرئت میتوانم بگویم که نظر و ایده هیچکس غیر از خودش را قبول ندارد و بعد از گذشت ۳۰سال همچنان روز به روز خودکامه تر شده و با فشار و پیچیدگی بیشتری اعضا را مجبور به اطاعت و فرمانبرداری از خودش میکند.

خیلی مختصر می خواهم توضیح بدهم. من از ساده ترین حقوق اولیه انسانی هر فرد میخواهم صحبت کنم که اعضای این سازمان از آن محروم هستند. رهبران سازمان با اینکه مستمرا دم از آزادی و حقوق بشر می زنند و ادعای دمکراسی میکنند اما من در این سازمان شاهد واقعیت های غیر قابل انکاری بودم که میخواهم بخشی از آن را به اطلاعتان برسانم:

نزدیک به ۲۵سال است که اعضای پادگان اشرف از اولیه ترین حقوق انسانی که در تمامی کشورهای جهان و مجامع بین المللی برسمیت شناخته شده محروم هستند. علیرغم تبلیغات شدید سازمان مجاهدین خلق برای آزادی و آزادی خواهی و علیرغم اینکه آنها بشدت از حربه عدالت خواهی و حقوق بشر در مجامع بین المللی سو استفاده میکنند، در تشکیلات این سازمان همواره بصورت بسیار پیچیده و همینطور بصورت علنی کلیه اعضا این سازمان تحت استثمار شدید فکری و محرومیت از حقوق شان هستند.

هیچکدام از اعضای اشرف حق ارتباط آزادانه با خانواده های خودشان را ندارند و به آنها اجازه دیدار با اعضای خانواده داده نمیشود. تنها در یک فرصت کوتاه بین سال های ۸۳ تا ۸۵ که تعدادی از خانواده ها موفق به آمدن به اشرف شدند. اما آنهم برای بهره برداری برای سازمان بود زیرا علاوه بر اینکه با اینکار شروع به جذب یکسری جوانان ناآگاه و بعضا بسیاری از جوانان زیر ۱۸ سال نمودند، سایر سوء استفاده ها از آمدن خانواده ها نیز می شد. از جمله گرفتن پول و قول همکاری و ایجاد شورش و جذب نیروی جدید برای سازمان بدون شناخت و تصمیم خود افراد. هم چنین دیدارهای خانوادگی همگی کنترل شده و تحت نظارت یک مسئول قرار داشت و بعد از رفتن خانواده هرکسی، فرد مورد نظر را قرنطینه کرده و از وی نیز میخواستند که گزارشی از وضعیت اش بدهد که آیا به خانواده اش وابسته شده یا خیر و علاقه ای به خانواده در وی بوجود نیامده باشد و در این رابطه افراد را تحت فشار های مختلف قرار می دادند از جمله تشکیل جلسات جمعی که بعدا اشاره خواهم کرد. حتی به اعضا اجازه داده نمیشد که شب ها نزد خانواده هایشان باقی بمانند و شب ها خانواده ها را از فرزندانشان جدا میکردند. 



 
در قرن ارتباطات هیچکدام از اعضای اشرف حق استفاده از تلفن و موبایل ندارند و نه تنها از داشتن تلفن محروم هستند بلکه استفاده از آن نیز جرم محسوب میشود. هیچکدام از اعضای این سازمان حق استفاده از اینترنت ندارند. البته تعدادی نفرات در سازمان هستند که بصورت کنترل شده و به شکل جمعی از اینترنت برای اهداف و مطامع سازمان استفاده میکنند که توضیح خواهم داد. افراد بطور آزادانه نمیتوانند با خانواده هایشان در تماس باشند و با آنها ملاقات کنند. افرادی در اشرف وجود دارند که گاه تا ۲۰ سال است که تماسی با خانواده خود نداشته و اطلاعی از سرنوشت همدیگر ندارند.

حتی امکان تماس تلفنی برای بیماران رو به موت نیز ایجاد نمیشود که حداقل قبل از مرگشان بتوانند با خانواده هایشان تماس بگیرند. فقط بعد از مرگ هر نفر در اشرف بصورت تلفنی به خانواده فرد اطلاع میدهند که فرزندت فوت کرد و اینطوری خانواده ها را دق مرگ میکنند.

افراد حق داشتن خانواده، زن، شوهر و فرزند ندارند و داشتن خانواده در این فرقه ممنوع میباشد و این مسیری است که در این سازمان انتخاب شده که بدلیل مبارزه بیشتر داشتن زندگی ممنوع است و بایستی تمام وقت به مبارزه پرداخت که در همین جا بایستی توضیح بدهم در طی ۲۰ سال پس از اعلام انقلاب ایدئولوژیکی درونی در سازمان مجاهدین خلق و ممنوعیت داشتن خانواده، ۹۰ درصد وقت مسولین این سازمان از جمله مریم و مسعود رجوی واعضا در طی این ۲۰ سال صرف نشست هایی شده که در آن بحث میشد و بطور مستمر افراد را تحت فشار و شستشوی مغزی قرار میدادند که آنها را قانع کنند که این ایدئولوژی درست است و آن را تثبیت کنند ولی همچنان موفق نمیشوند و پس از اعلام این طرح فرقه ای در درون سازمان نیروهای آن رو به تحلیل رفته و هر روز محدود و محدودتر شده و در عمل روز به روز محدودیت های بیشتر فکری و فیزیکی و دیکتاتوری بر اعضا روا میدارند. لازم است همینجا به نکته دردناک دیگری اشاره کنم که در تحلیل های درونی و در لایه مسئولین نیز همواره تاکید میشد که مردان اساسا بطور واقعی این موضوع را قبول نکرده و یکی از مشکلات عمده درون تشکیلاتی این فرقه همواره این بحث است که در آن گیر کرده و راه پس و پیش ندارد. 

اگر به آمار و ارقام نیز نگاه کنید، از ۸۰ میلیون ایرانی تنها ۳۴۰۰ نفر به این سازمان پیوسته و با آگاهی که من دارم تقریبا یک سوم این اعضا نیز بطور ناخواسته و در مسیری اشتباه به این سازمان پیوسته اند که شرح جداگانه ای دارد. 



 
درگیری نظامیان آمریکایی با خانواده هایی که برای نجات فرزندانشان در برابر این پادگان متحصن شده بودند

پس از گذشت ۳۰ سال، همچنان یک فرد این سازمان را بدون شور و مشورت با هیچکدام از اعضا و بدون هیچ تغییر و رفرمی رهبری میکند وهمواره بر این ادعا است که در تمام جهان تنها تشخیص اوست که درست است و هیچ گونه اشتباهی نمیکند.

اعضای این سازمان حق دسترسی به هیچ گونه منبع خبری آزاد از رسانه های ایران و دنیا گرفته تا کانال های خبری و رادیویی و روزنامه و تلویزیون ندارند و اصولا به جز کانال ماهواره ای مختص این سازمان سایر منابع خبری برای تمامی اعضای سازمان ممنوع و جرم است و حتی در صورت گوش دادن یک کانال رادیویی افراد خاطی شناخته شده و مورد مواخذه قرار میگیرند. داشتن رادیو، ضبط صوت و گوش دادن به موزیک های غیر از سرودهای سازمان جرم است و با نفرات برخورد شده و تحت بازداشت موقت قرار میگرفتند.

عوامفریبی در این سازمان به حدی بود که بعضی زمان ها که هیئت هایی از سازمان های بین المللی برای دیدار به اشرف می آمدند در آن روز بطور استثنایی در سالن های تجمع نفرات کانال های تلویزیونی سی ان ان و الجزیره رابطور موقت پخش میکردند تا نشان بدهند که افراد به این کانال ها دسترسی دارند که بلافاصله پس ار رفتن هیئت ها نیز همان کانال های خبری را قطع میکردند.

افراد این سازمان حتی اجازه دسترسی به تلفن داخلی در اشرف و ارتباط با همدیگر را نیز ندارند و همه نفرات در درون کمپ هایشان بصورت کنترل شده نگهداری میشوند و بدون اجازه فرمانده مقر حتی اجازه رفتن به درمانگاه را نیز ندارند و برای خروج از هر قسمت در اشرف نفرات تنها با برگه های امضا شده مسئول مقر می توانند تردد کنند. این وضعیت در مورد زنان اشرف بسیار اسفناک تر و دردناک تر است چرا که در اشرف همواره در هر کجا و در هر ترددی برای زنان این قانون حکمفرماست که می بایست دو نفره و با هم تردد کنند و اجازه تردد و هیچگونه کار تک نفره داده نمیشود. بیش از ۷۰ الی ۸۰ درصد اعضای این سازمان حتی از حق استفاده ماشین محروم هستند و مسائل ترددشان را بایستی با تأیید فرمانده و ماشین های عمومی حل و فصل کنند.

در امکانات صنفی و غذایی و حتی دارویی و حتی امکانات کاری تبعیض وحشتناک بین زنان و مردان در اشرف میباشد. مخصوصا زنان فرمانده آنهم در سازمانی که مستمرا دم از آزادی و عدالت خواهی و جامعه بی طبقه توحیدی میزنند. زنان فرمانده که در شورای رهبری هستند از بهترین امکانات رفاهی برخوردار بوده در حالیکه مردان را از اولیه ترین امکانات زندگی محروم میکنند.

حق آزادی فکر و اندیشه، حق انتخاب دوست، داشتن ارتباط با همکاران و صحبت کردن، دیدن دوستان و حتی دیدار خواهر و برادر و فامیل، حق انتخاب شرکت و یا عدم شرکت در یک مراسم و یا استفاده از اوقات فراغت، همه این موارد در اشرف جرم است. این ها از اولیه ترین حقوق انسانها در دنیاست که البته بطرز وحشتناکی در این سازمان ممنوع بوده و بصورت قرون وسطایی و خیلی پیچیده ای افرادی که این قوانین را نقض کنند را زیر علامت سوال میبرند و این موضوعات را در این فرقه تبدیل به یک گناه و جرم کرده اند.

تشکیل جلسات ۱۰۰ نفره و بعضا تا ۱۰۰۰ نفره در این سازمان به یک روال و قانون تبدیل شده که در این جلسات نفرات را وادار میکنند خصوصی ترین نکاتی که حتی از ذهن شان عبور کرده را در جمع مطرح نموده و سپس آن جمع را برعلیه آن فرد بشورانند و مورد توهین و تحقیر و آزار قرار دهند و در موادی حتی شکنجه های روحی و جسمی بر روی افراد اعمال میشود. موارد بسیار زیادی وجود دارد که جلسات طولانی گاه تا ۱۰الی ۱۵ ساعت و یا حتی روزهای متمادی برای یک فرد برگزار میشد که شخصیت فرد را خرد کرده و او را وادار به حرف زدن و اعتراف در جمع برای کوچکترین مسائل کرده تا فرد نکات شخصی خودش را مطرح نموده و سپس وی را مورد مواخذه قرار بدهند. اینکار به امری مرسوم در سازمان تبدیل شده و نشست های کوچکتری در این راستا نیز بصورت روزانه برگزار میشود.

در تشکیلات و ایدئولوژی فرقه ای این سازمان بطور رسمی اعلام شده که هیچ فردی از خودش هیچ هویتی ندارد و همه نفرات جان و مال و زن و شوهر و فرزند و خانواده و همه چیزشان متعلق به رهبری این سازمان است. منجمله بطور خاص جان و نفس خود را بایستی تقدیم رهبران کنند. جان افراد در حیطه اختیارات مسعود رجوی و نفس یعنی روح و افکار افراد نیز متعلق به مریم رجوی شده است و این زیربنای ایدئولوژی این سازمان است. یعنی افراد نمی بایست خودشان هیچ گونه تصمیم گیری و یا فکر و اندیشه و حتی اختیاری بر امورات خصوصی خود داشته باشند.

وضعیت آنقدر دردناک است که باز هم میخواهم اشاره ای کوتاه به تحلیل های درونی که در جریان آن بودم بکنم که گفته میشد کادرها بایستی آنقدر کارداشته و مشغول باشند که هیچگاه فرصت فکر کردن نداشته باشند و شبها از فشار خستگی حتی لحظه ای نتوانند فکر کنند و به خواب بروند به همین دلیل ساعات کاری دراشرف نیز از ۵/۵ صبح الی ۱۱شب برنامه ریزی شده بود که فشار جسمی و روحی فراوانی روی افراد بود مخصوصا در سال های اخیر که سن حدود دو سوم اعضا از مرز ۴۰ الی ۵۰ سال گذشته است.

نکات بسیار زیاد غیر قابل انکاری در تشکیلات فرقه ای رجوی وجود دارد که هیچگاه قادر به پاسخ قانع کننده ای به آن نخواهند بود و این مطالب تنها بخشی از روابط فرقه ای و پیچیده این سازمان را بیان میکرد.

من از زمانی که عضو شورای رهبری این سازمان شدم به من ابلاغ شد که دیگر هرگز نمیتوانم این سازمان را ترک کنم و اگر زمانی خواستم از این سازمان جدا شوم حکم من مرگ است و بایستی با قرص سیانور خودکشی کنم. شما لطفا به من بگویید آیا در این جهان حتی یک وزیر و یا یک مقام امنیتی و یا حتی یک رئیس جمهور هنگامی که نخواهد به کارش ادامه بدهد آیا اجازه استعفا دارد یا نه؟ اگر دارد لطفا به من بگویید پس این چه سازمان آزادیخواهی است که اینگونه حکم میدهد. این قانون سازمان است که علیه مخالفین خود حکم مرگ بدهد. حکم فرار و هرگونه جدایی از سازمان و حتی خانواده هایی که برای دیدار فرزندانشان به پشت درب های اشرف بیایند مرگ است و این موضوع بارها توسط رجوی مورد تاکید قرار گرفته شده است. بنا بر این اگر از این پس حادثه یا اتفاقی برای من و دوستانم بیافتد سازمان مسؤل آن است.

همین الان در اشرف تعدادی از اعضای شورای رهبری جدا شده اند که اجازه ترک اشرف به آنها داده نمیشود و در آنجا زندانی شده اند. تعداد بسیار زیاد دیگری نیز هستند که مخالف عقیده و افکار سازمان هستند ولی از ترس شان امکان مخالفت علنی ندارند و من شخصا ازتعداد زیادی اطلاع دارم که بدلیل نگرانی از جان و موقعیت شان جرئت مخالفت علنی با ایده ها و افکار سازمان را ندارند.

هم چنین می خواهم اضافه کنم این موضوع فقط خاص زنان و کادر شورای رهبری نیست. در اشرف هیچ کس حق انتخاب آزادانه و اعلام عقایدش را ندارد و نمی تواند به راحتی از اشرف خارج بشود. اینکه افراد میتوانند خودشان انتخاب نموده که در اشرف بمانند و یا بروند دروغی بیش نیست و این واقعیتی غیرقابل انکار است که هر کس موفق به فرار و خروج از اشرف میشود میتواند بر آن شهادت بدهد. متاسفانه مسعود رجوی فکر میکند که با خون انسان ها و جان آن ها میتواند افکار توهم آمیزش را به پیش ببرد و در قرن ۲۱ مثل سایر رهبران خودکامه در جهان خطش را دنبال کند.

آنچه که امروز مرا وادار کرد که بیایم و با شما صحبت کنم و مواضع و نقطه نظراتم را در رابطه با این سازمان فرقه ای بیان کنم احساس عمیق درد و رنجم نسبت به قربانیان اخیر و همینطور اعضای محصور شده و دربند در اشرف است چه به لحاظ فیزیکی و چه ایدئولوژیک که تحت کنترل و اجبارات رهبری این سازمان هستند.
زندگی انسان ها بیش از هر چیز دیگری در این دنیا ارزش دارد و کسی حق ندارد برای زندگی کس دیگری تصمیم بگیرد چه برسد به اینکه آنها را مجبور به کشته شدن و از دست دادن جانشان بکند. در این فرقه بصراحت و در جلسات عمومی این سازمان اعلام میکردند که تنها کسی که در سازمان با ارزش است فقط رهبری این سازمان است و بقیه بایستی همه جانشان را برای وی فدا کنند. 


 

سازمان مجاهدین خلق در راستای سیاست های فرقه ای خود همواره دخالتی آشکار در امور عراق داشته از جمله اینکه ستادهای خاصی به منظور پیش بردن اهدافش بطور ثابت و با کادرهای مسئول سالهاست دایر کرده است. ستاد هایی به نام روابط عراق و ستاد اجتماعی که اختصاص به اینکار دارند و مستمرا دخالت در امور عراق در دستور کار آنهاست. از جمله ایجاد حمایت از سازمان، ایجاد شورش و انقلاب در کشور عراق با حمایت های مادی و تبلیغاتی کلان و همینطور حمایت های رسمی از کانال ماهواره ای با صرف میلیون ها دلار هزینه که این موضوع نیز بحث مفصلی است که دوستان به آن خواهند پرداخت.

من از همه مجامع بین المللی درخواست کمک و یاری برای آزاد کردن سایر اعضای باقیمانده دربند و زندان این سازمان دارم. شما بعنوان سازمان های بین المللی و مجامع حقوق بشری باید و این حق را دارید که با یکایک اعضای اشرف بطور آزادانه و خصوصی دیدار داشته باشید و آنها را نسبت به حقوق شان آگاه کنید.

شما بعنوان سازمان های بین المللی بایستی راه ارتباط آزادانه افراد این سازمان را با دنیای بیرون مهیا کنید و این حق و وظیفه شماست که بایستی از این سازمان مطالبه کنید که درهای جهان آزاد را به روی اعضایش بگشاید. باآنها مصاحبه آزادانه و خصوصی انجام دهید و آنها را به کشورهای خود پناه دهید.

شما بعنوان سازمان های بین المللی که حامی اولیه ترین و شناخته شده ترین حقوق شهروندی افراد در جهان هستید چرا اجازه میدهید یک سازمان فرقه ای برای بیش از ۳۰ سال اعضای خود را بشکل پیچیده ای در حصار های عقیدتی و فیزیکی خودش نگه دارد. و تاکنون اجازه دیدار آزادانه و خصوصی شما با این افراد داده نشده که با آنها در تماس باشید و بطور نمونه حتی بتوانید یک ایمیل و یا موبایل به کسی بدهید که با وی در تماس باشید.

شنبه 3 ارديبهشت 1390برچسب:,

|

تذکر سایت رهبری

تذکر سایت رهبرانقلاب درمورد یک‌خبر
 
 
http://www.iranvij.ir/upload/images/llg5tg07p890w33bi6bq.jpg
 



در پی انتشار خبر ناقص سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع مردم شیراز با شماره 30351618 ساعت 12.14، از سوی خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) روابط عمومی دفتر مقام معظم رهبری، ضمن ابراز تأسف و غیرمسئولانه دانستن این اقدام خبرگزاری ایرنا، از تمام خبرگزاریها و سایتهای خبری درخواست کرد به هیچ عنوان از این خبر استفاده نکنند.

خبر کامل این دیدار طبق روال از سوی روابط عمومی در اختیار خبرگزاریها و سایتهای خبری قرار خواهد گرفت.
بار دیگر تأکید می شود تنها مرجع موثق انتشار اخبار رهبر انقلاب اسلامی روابط عمومی دفتر ایشان می باشد.




شنبه 3 ارديبهشت 1390برچسب:,

|

اردو دانشجویی

 
 

به گزارش پایگاه خبری انصار حزب الله:اردوی مختلط دانشجویی دانشگاه آزاد واحد دزفول با عنوان گل گشت نوروزی با تدارک ویژه ای از سوی متولیان،برگزار شد.بی حجابی دختران دانشجو ، شوخی های زننده دانشجویان و اجرای زنده موسیقی مبتذل در فضای اختلاط ، بی بندو باری و... از جمله جلوه های ویژه این اردو بود.

http://jahanimages.com/images/docs/000163/n00163738-r-s-000.jpg

http://jahanimages.com/images/docs/000163/n00163738-r-s-004.jpg

http://jahanimages.com/images/docs/000163/n00163738-r-s-006.jpg

http://jahanimages.com/images/docs/000163/n00163738-r-s-007.jpg

http://jahanimages.com/images/docs/000163/n00163738-r-s-008.jpg


این اتفاقات در حالی رخ می دهد که غفلت سنگین متولیان امر در برابر رشد روزافزون بی‌حجابی، بی‌عفتی و گسترش وحشتناک مفاسد اخلاقی و البته همراهی و تسهیل در مسیر گسترش آن در بسیاری از مواقع (مانند آنچه در تصایر مشاهده می‌کنید!) دست دشمن را برای طراحی براندازی نرم و خانه به خانه کاملا باز گذاشته است، تهاجمی که به تعبیر مولای متقیان هر ملتی را ذلیل خواهد کرد و تهاجمی که سرباز مهاجم و قربانیان و امکانات و تلفات آن همه و همه، درونی و خودی‌اند! در این عرصه سهم شما از مقابله با این تهاجم کشنده چیست؟!


با دیدن این تصاویر که صرفا گوشه‌هایی محدود از فضای حاکم بر برخی اردوهای دانشجویی را نمایش می‌گذارد می‌توان به کنه مقاله نشریه انگلیسی دیلی‌گراف پی برد!
آنجا که برای نابودی جمهوری اسلامی انفجار «بمب سکس» را برتر از هر روش سیاسی و نظامی معرفی کرده است! انفجاری خاموش و البته بسیار موثر که صورت‌بندی دیگری از جنگ نرم را به نمایش می‌گذارد،

 

شنبه 3 ارديبهشت 1390برچسب:,

|

سخنان مهم فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

 
مصاحبه مهم سردار جعفری در سالروز تأسیس سپاه
 

دوم اردیبهشت سال 1358 بود كه حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی طی فرمانی به شورای انقلاب رسماً تأسیس سپاه پاسداران را اعلام كرد.

به گزارش «تابناک»، این نهاد مقدس كه توسط جمعی از جوانان مومن و متعهد انقلابی در جهت پاسداری از انقلاب تشكیل شد، بعدها طبق اصل 150 قانون اساسی موظف گردید تا حافظ انقلاب و دستاوردهای آن باشد.

به مناسبت سالروز تصویب اساسنامه سپاه پاسدارن توسط شورای انقلاب، خبرگزاری فارس گفتگویی با سردار سرلشكر محمدعلی جعفری فرمانده كل سپاه، انجام داده که در آن علاوه بر مرور اجمالی كارنامه این نهاد مقدس و انقلابی به برخی موارد روز و مهم كشور و منطقه نیز پرداخته شده است.


http://www.gerdab.ir/files/fa/news/1389/4/24/4289_311.jpg
 



موضوعات مختلفی مانند نقش سپاه در برخورد با توطئه‌های مختلف علیه نظام از جمله فتنه 88، ورود به عرصه مقابله با تهدیدات سایبری، تغییر و تحول در نظام ساختاری و ترفیع درجه در سپاه، توان موشكی و اشراف اطلاعاتی سپاه در مقابله با دشمنان فرامنطقه‌ای، فعالیت سپاه در عرصه اقتصادی و سازندگی و نیز تحلیل خیزش‌های اخیر منطقه از جمله مواردی بود كه سردار جعفری به آنها پاسخ داده است.

اهم نکات طرح شده در این گفتگو به شرح زیر است:

* سپاه برای حفاظت از انقلاب هیچ قید و محدودیتی ندارد

سردار جعفری با اشاره به وظیفه سپاه پاسداران بنا بر اصل 150 قانون اساسی گفت: آنچه در قانون به عنوان وظیفه و رسالت سپاه آمده را می‌توان جامع، كلی و در واقع همه جانبه قملداد كرد.

وی با بیان اینكه همواره برداشت‌های متفاوتی از انقلاب اسلامی می‌شود، افزود: وقتی در قانون اساسی عنوان شده كه سپاه باید از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن حفاظت كند، اینجاست كه طیف ماموریت‌های سپاه گسترده شده و در این مسیر هیچ قید و محدودیتی برای ایفای نقش یا رسالت سپاه نمی‌توان قائل شد.

فرمانده كل سپاه با بیان اینكه امروز اسلام ناب محمدی(ص) در انقلاب اسلامی خلاصه شده است، ادامه داد: وقتی قرار است ما از این گوهر ارزشمند و گرانبها نگهبانی كنیم و مراقب و حافظ دستاوردهای آن باشیم، اینجاست كه هیچ‌گونه قید و محدودیتی برای این حفاظت قائل نمی‌شویم هرچند این كار ظرافت و حساسیت خاص خود را دارد.

جعفری با اشاره به جمله‌ای از رهبر معظم انقلاب درباره سپاه تصریح كرد: حضرت آقا فرمودند درست است كه ماهیت سازمانی سپاه یك ماهیت نظامی است، اما سپاه صرفاً نظامی نیست بلكه یك سازمان امنیتی، فرهنگی، عقیدتی، سیاسی و نظامی است یعنی همه جنبه‌های كاركردی از سازمان‌ سپاه مورد انتظار است تا بتواند آن نقش خود را كه حفاظت از انقلاب و دستاوردهای آن است در همه عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، ‌امنیتی و اطلاعاتی ایفا كند.

وی با بیان اینكه امروز دشمن تهدیدات خود را علیه انقلاب به یك عرصه خاص محدود نكرده، افزود: استكبار جهانی شبانه‌روز تلاش می‌كند تا با تهدیدات مختلف به انقلاب ضربه بزند و اینجاست كه سپاه به صورت همه جانبه باید آمادگی داشته باشد تا در هر مقطع با هر نوع تهدید مقابله كند.

جعفری ادامه داد: این نگاه ما به مأموریت‌ و رسالت سپاه است و انتظار مقام معظم رهبری هم از سپاه همین است نه اینكه صرفاً به ایفای نقش‌های سخت یا فقط در عرصه‌های نظامی و امنیتی بپردازد.

* هجمه دشمن علیه ولایت فقیه و سپاه به خاطر اثرگذاری آنها در جامعه است

عضو شورای عالی امنیت ملی در ادامه، شاخصه برجسته و نقطه قوت نظام جمهوری اسلامی را "انقلاب اسلامی " دانست و اظهار داشت: تفاوت اصلی این نظام با دیگر نظام‌های حكومتی دنیا كه حتی اسم خود را اسلامی گذاشتند این است كه جمهوری اسلامی ایران خود را ظرف انقلاب اسلامی می‌داند و از این‌رو انقلاب اسلامی و استمرار حركت انقلاب و محقق ساختن اهداف آن برای نظام جمهوری اسلامی یك اصل محسوب می‌شود.

* نظام جمهوری اسلامی بدون انقلاب اسلامی معنا ندارد

وی خاطر نشان كرد: از این منظر اصولا نظام جمهوری اسلامی بدون انقلاب اسلامی و استمرار آن معنا ندارد و این نكته بارز و برجسته نظام ما در مقایسه با سایر نظام‌ها است.

فرمانده كل سپاه نقش اصلی رهبری و ولایت فقیه در نظام جمهوری اسلامی را مراقبت از جنبه‌های الهی، اسلامی و دینی جامعه عنوان كرد و گفت: هرچند رشد در زمینه‌های مادی و رفاهی و نیز توجه به نیازهای مردم هم نكاتی است كه باید مد نظر قرار بگیرد، اما مفهوم انقلاب اسلامی، در حقیقت هدایت جامعه و تلاش برای استقرار دین و دستورات الهی در كشور است.

جعفری در عین حال افزود: از آنجا كه این یك كار بسیار سخت و زمان‌بری است و در طول زمان، به تدریج محقق می‌شود، باید استمرار انقلاب اسلامی وجود داشته باشد تا ما بتوانیم آرام آرام به سمت استقرار یك جامعه دینی و پیاده‌سازی دستورات الهی در جامعه خود و سپس اثرگذاری در جامعه جهانی اسلامی حركت كنیم.

وی درخصوص هجمه‌های سنگین علیه دو محور ولایت فقیه و سپاه از طرف دشمن، تصریح كرد: علت اینكه دشمن نوك تیز پیكان حملات خود را به سمت ولایت و سپاه نشانه گرفته، نقش موثر این دو در حفاظت از انقلاب اسلامی و محقق شدن اهداف آن است و هرچه این نقش موثرتر باشد، هجمه و حملات دشمن نیز سنگین‌تر خواهد بود.

فرمانده كل سپاه گفت: البته در این میان فرقی ندارد كه اگر مردم هم به دلیل داشتن ایمان و بصیرت و دینداری از رهبری حمایت كنند، دشمن ایمان و باورشان را مورد هجمه قرار می‌دهد تا بتواند در راه تحقق اهداف اصیل انقلاب اسلامی ایجاد خلل و مانع كند تا این مسیر به انحراف كشیده شود.

* بیشترین نگرانی امام(ره) از دشمنان داخلی نظام بود

جعفری خاطرنشان كرد: مخالفت با انقلاب اسلامی و اهداف آن تنها مربوط به دشمن خارجی نیست بلكه ما در حوزه داخلی نیز این دشمنان را داریم و اگر به وصیتنامه حضرت امام(ره) برگردیم می‌بینیم كه‌ دغدغه و نگرانی اصلی حضرت امام(ره) از دشمنان خارجی مثل آمریكا و اسرائیل نیست بلكه همه نگرانی‌شان از دشمنان داخلی و از مخالفان انقلاب اسلامی در داخل بود.

وی فتنه 88 را بروز همین دشمنی‌های مخالفان داخلی انقلاب اسلامی و راه امام(ره) دانست و افزود: این در حالی است شعار این افراد همان شعار انقلاب بود و خودشان را به امام(ره) و راه امام(ره) می‌چسباندند.

* مخالفت اصلی جریان فتنه در سال 88 با موضوع ولایت فقیه بود

فرمانده كل سپاه تصریح كرد: همه تلاش امام(ره) این بود كه ولایت فقیه را در رأس نظام اسلامی قرار دهد، اما خیلی واضح و روشن است كه مخالفت اصلی فتنه 88 با همین موضوع ولایت فقیه بود و این را بخوبی در بی‌توجهی آنها به تصمیمات رهبری كه باید فصل‌الخطاب باشد، می‌شد دید.

جعفری با بیان اینكه فتنه 88 پایان خوبی داشت، گفت: مردم در طول این 8 ماه مقابله و مبارزه، قدر ولایت فقیه را به خوبی شناختند و این را در 9 دی و 22 بهمن 88 ابراز كردند و از اینجا می‌توان گفت كه هم عقبه‌های فتنه 88 و هم مخالفت‌های آنها با مسیر انقلاب اسلامی به مردم خودمان و نیز مسلمانان دیگر كشورها كه علاقمند به سرنوشت جمهوری اسلامی بودند به خوبی شناسانده شد.

وی در خصوص پیش‌بینی وقوع این فتنه نیز اظهار داشت: این حوادث به صورت كلی قابل پیش‌بینی بود و این شتاب اخیری كه انقلاب اسلامی در طول این 5 سال اخیر در همه ابعاد گرفته بود و نیز روند جدید یا اصلاح مسیر انقلاب نسبت به انحرافات قبلی كه وجود داشت و در كنار آن، توقع‌ها یا مخالفت‌هایی كه در دوره‌های قبلی بود، طبیعی بود كه این‌ها در یك نقطه به مخالفت‌هایی می‌رسند و این دو جریان در یك جایی با هم برخورد خواهند كرد كه فتنه 88 حاصل این برخورد بود.

عضو شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: این روند و شتابی كه انقلاب اسلامی از سال 82 و 83 به بعد گرفت و پس از آنكه دوره اصولگرایی با حمایت‌ها و مطالبات رهبری روی صحنه آمد و كار را شروع كرد، طبیعی بود كه این فتنه بوجود بیاید ولی به این صورت و این شكلی كه اتفاق افتاد و با این شدت، كسی پیش‌بینی نمی‌كرد.

* سخنان بنده در سال گذشته تنها گوشه‌ای از سوابق و عملكرد سران فتنه بود

جعفری با اشاره به سخنان خود در سال گذشته در مجمع پیشكسوتان جهاد و شهادت درباره پشت پرده اقدامات سران فتنه كه بازتاب‌های فراوانی در سطح افكار عمومی داشت، تاكید كرد: آن‌چه كه ما در آن جلسه گفتیم تنها گوشه‌ای از اطلاعاتی بود كه در رابطه با سران فتنه یا حامیان فتنه 88 وجود داشت.

وی با بیان اینكه در این باره اطلاعات مهم دیگری نیز وجود داشت، تصریح كرد: هدف ما روشن شدن مردم و محاكمه سران فتنه در افكار عمومی بود چراكه آنها تمام تلاش خود را برای تاثیر بر نظر و عقاید مردم گذاشته بودند و برخورد سخت قضایی با آنها برای طرفدارانشان كه آنها را قبول داشتند، روشنگر نبود و نتیجه عكس می‌داد.

* ناگفته‌های زیادی از پشت پرده اقدامات سران فتنه وجود دارد

فرمانده كل سپاه با بیان اینكه البته این اطلاعات از طرق دیگر نیز به مردم منتقل شده اما هنوز بخش‌هایی از آن گفته نشده است، افزود: خاصیت و مدل جنگ نرم همین است و الا اگر برخورد سخت قضایی شود، دیگر جنگ نرم نخواهد بود.

جعفری افرود: شاید در ابتدا بخشی از مردم كه چارچوب‌های نظام را قبول دارند اما مخالف سیاست‌ها و بعضی روش‌ها هستند، از آنها حمایت كردند كه البته این‌ها هم 10 تا 15درصد بیشتر نبودند، اما پس از اتفاقات سال 89 همین بخش نیز حمایت خود را قطع كردند و این در واقع نتیجه همان مقابله خوب و مناسب با پدیده تهدید نرم بود.

وی ادامه داد: در شهری مانند تهران با میلیونها نفر جمعیت، وجود 2 یا 3 هزار نفر افرادی كه اساساً ضدیت ریشه‌ای و مبنایی با انقلاب دارند یا منافق و كمونیست هستند یا باقی مانده‌های آنها هستند یا سلطنت‌طلب‌اند و یا بهائی، چندان عجیب نیست.

عضو شورای عالی امنیت ملی تصریح كرد: به صحنه آوردن این افراد در كنار عده‌ای اراذل و اوباش چندان سخت نیست اما مسئله مهم، عدم همراهی مردم با آنهاست.

* آزمون عملی و موفق سپاه‌های استانی در فتنه 88

وی در بخش دیگری از این گفتگو به موضوع تغییر و تحول ساختاری در سپاه و ایجاد سپاه‌های استانی اشاره كرد و گفت: در حقیقت هدف اصلی این كار اتصال بسیج به بدنه سپاه و استفاده از این ظرفیت عظیم بود.

فرمانده كل سپاه ادامه داد: پیش از این در سطح استان دو ساختار نیروی مقاومت و لشكرها و تیپ‌های نیروی زمینی وجود داشت ولی با این ادغام، شاهد تمركز در مدیریت و فرماندهی از یك طرف و هم افزایی و هماهنگی بسیج در كمك به یگان‌های نیروی زمینی از طرف دیگر بودیم.

جعفری این تحول را در رسیدن به انعطاف سازمانی در جهت انجام ماموریت‌ها بسیار موثر دانست و افزود: در فتنه 88 هرچند هنوز به دلیل شروع تازه این كار در آمادگی كامل نبودیم، ولی این ماموریت با موفقیت انجام شد و می‌توان گفت سپاه‌های استانی در میدان عملی آزموده شدند.

* سپاه به شدت درگیر مقابله با تهدیدات سایبری است

فرمانده كل سپاه همچنین به موضوع ورود به فضای سایبری و اینترنتی اشاره كرد و افزود: فضای اینترنت یك امكانی است كه فناوری و علم امروز را در اختیار بشر قرار داده و می‌توان استفاده‌های خیلی مفیدی از آن كرد اما از اول هم معلوم بود كه دشمن به دنبال سوء‌استفاده در جهت ایجاد عملیات روانی و اطلاع رسانی غلط از این ظرفیت است و در این مسیر دست به اقداماتی هم زده بودند.

وی افزود: بنابراین ما برای دفاع از انقلاب در عرصه جنگ سایبری، نیازمند ایجاد سازوكار و فراهم كردن بسترهای لازم بودیم.

فرمانده كل سپاه با بیان اینكه این امر در كشورهای دیگر نیز سابقه داشته و البته بهره‌برداری‌ از آن هم مختلف است، خاطر نشان كرد: دشمن در فضای سایبری از طریق ابزار نرم به دنبال ضربه زدن به زیرساخت‌ها و زیرسیستم‌های یك كشور است تا آن جامعه را فلج كند و واضح بود كه دشمن در این زمینه سرمایه‌‌گذاری زیادی كرده بنا بر این ما هم باید خود را آماده مقابله با این تهاجم می‌كردیم.

وی افزود: این توانمندی در كشور و در نیروهای انقلابی وجود داشت و سپاه تنها می‌بایست بستر را برای بهره‌برداری این نیروها فراهم می‌كرد تا بتوانند از این امكان برای مقابله با اقدامات ضدفرهنگی دشمن در جبهه جنگ نرم فرهنگی استفاده كنند.

عضو شورای عالی امنیت ملی با بیان اینكه سپاه فقط بسترهای لازم را در این خصوص فراهم كرد، گفت: افسران این صحنه دانشجویان و نیروهای انقلابی بودند كه می‌توانستند كار كنند و سپاه تنها یك نوع سازماندهی و ایجاد بستر و سازمان برای استفاده بهتر از این ظرفیت را فراهم كرد كه البته مؤثر بود.

* اینترنت ابزار اصلی سازمان‌دهی اغتشاشات خیابانی در فتنه 88 بود

جعفری با بیان اینكه فضای اینترنت ابزار اصلی سازماندهی، اطلاع‌رسانی و ‌هدایت استكبار برای اقدامات كف خیابانی در فتنه 88 بود، گفت: این آمادگی‌ كه سپاه در خود ایجاد كرد، زمینه‌ساز شناسایی و مقابله با این شبكه‌ها شد و توانست اینها را تا حد زیادی كنترل كند.

وی با بیان اینكه امروز هم سپاه در این فضا، سخت درگیر اقدامات اطلاعاتی و شناسایی است، گفت: هرچند ضربه‌های زیادی به شبكه‌های اصلی دشمن وارد شده اما باز در حال بازسازی و ارتباط گیری هستند كه البته تحت شناسایی و اشراف ما قرار دارند. البته جریانات دیگری نیز وجود دارند كه در آینده و در زمان مناسب خود بیاد با آنها برخورد شود.

* اقدامات و توانمندی‌های دشمن فرامنطقه‌ای تحت اشراف كامل اطلاعاتی ماست

فرمانده كل سپاه در بخش دیگری از گفتگوی خود با فارس كه به بررسی وضعیت و توان سپاه رزمی پرداخته شد، با اشاره به توانمندی‌های مهم در خصوص اشراف اطلاعاتی نسبت به دشمنان فرامنطقه‌ای گفت: شاید در ابتدای ورود این دشمنان به منطقه ما از لحاظ اطلاعاتی كمبودهایی داشتیم، اما امروز و با گذشت نزدیك به 8 سال از این حضور، اهداف، توانمندی‌ها، روش‌ها و تاكتیك‌های دشمن در رصد كامل ما قرار دارد.

جعفری ادامه داد: در این مدت علاوه بر اینكه ما از لحاظ توانمندی‌های فناوری و تكنولوژی در خصوص جمع‌آوری اطلاعات ارتقا زیادی داشتیم، شیوه‌ها و روش‌های دشمن نیز امروز كاملا آشكار شده و به اصطلاح لو رفته و برای ما كاملا مشخص است كه آنها چه كارهایی را می‌خواهند انجام دهند.

* همكاری اطلاعاتی مرزنشینان با سپاه برای شناسایی اهداف دشمن

وی همچنین گفت: نكته مهم دیگری كه در این رابطه وجود دارد، این است كه بسیاری از مردم مناطق مرزی كه دشمن به انحاء مختلف از آنها سوءاستفاده می‌كرد، امروز به باطل بودن و غیر قابل اعتماد بودن دشمن پی برده و فهمیده‌اند كه نمی‌توانند بر آنها تكیه كنند و امروز همین افراد اطلاعات خوبی را به دستگا‌ه‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی می‌رساندند.

فرمانده كل سپاه افزود: مجموعه این عوامل باعث شده كه امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشراف اطلاعاتی خیلی خوب نسبت به دشمن و اهداف آن در منطقه داشته باشد.

* زمان تهدید نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران گذشته است

جعفری در خصوص توان موشكی سپاه به عنوان یكی از مولفه‌های قدرت در منطقه نیز خاطر نشان كرد: در مورد توانمندی‌های موشكی یا حتی پدافند هوایی و دریایی كه موضوعات مهمی محسوب می‌شوند، باید گفت وقتی یك مجموعه با تهدیدات جدی روبرو می‌شود، سرعت بیشتری به ایجاد آمادگی‌ها و توسعه توانمندی‌های خود خواهد داد.

وی افزود: در همین راستا با توجه به اینكه در 8، 7 سال اخیر، تهدید به ما نزدیك شده بود، ما سرعت و شتاب خوبی در افزایش توان‌ و آمادگی‌ در ابعاد مختلف داشتیم كه با همان انگیزه دفع خطر و مقابله و افزایش آمادگی‌ها صورت گرفت.

فرمانده كل سپاه با بیان اینكه این چند سال مدت زمان زیادی بود كه ما در چنین حالتی قرار داشتیم، گفت: الان در پایان 8 سال به نقطه‌ای رسیده‌ایم كه خیلی‌ از مردم و حتی دشمنان ما فهمیده‌اند كه دیگر تهدید نظامی علیه ایران اثرگذار نخواهد بود.

جعفری با اشاره به سخنان مقامات رژیم صهیونیستی كه گفته‌اند "دیگر زمان تهدید نظامی علیه ایران گذشته است " تصریح كرد: دلیل این بازدارندگی همان رشد و سرعت در افزایش توانمندی‌ها از جمله توانمندی‌های موشكی است.

* اسراییل و تمامی پایگاه‌های امریكا در منطقه تحت برد موشكی ماست

وی درخصوص برد موشك‌های سپاه پاسداران برای مقابله با دشمن فرامنطقه‌ای تاكید كرد: هرچند ما توان افزایش برد موشك‌های خود را داریم اما نیازی به این موضوع احساس نمی‌كنیم چراكه امروز دشمن فرامنطقه‌ای ما یعنی رژیم اشغالگر قدس در برد موشكی ما قرار دارد و نیروهای عمده آمریكایی هم اگر قرار باشد از تهدیدات اسراییل حمایت كنند، از آنها به ما نزدیك تر هستند و آنها نیز در برد كامل آتش ما قرار دارند.

* تاكتیك جنگ نامتقارن سپاه در زیر دریاها

جعفری درباره ورود نیروی دریایی سپاه به عرصه زیرسطحی‌ها نیز تصریح كرد: محیط زیر سطح دریا فضای خوبی است كه نیروهای ما هم از آن استفاده می‌كنند اما این استفاده به شكل نامتقارن و كوچك است و این طور نیست كه ما به دنبال ساخت زیردریایی‌های بزرگ و حجیمی باشیم كه اینها آسیب‌پذیر هستند.

وی ادامه داد: از آنجا كه نگاه سپاه در بحث افزایش توانمندی‌ها و مقابله با دشمن در زمینه جنگ نامتقارن تعریف شده است، بنابر این ما باید در ساخت تجهیزات و حتی تعریف تاكتیك‌ها نیز از همین روش‌های نامتقارن استفاده كنیم.

فرمانده كل سپاه افزود: این تجهیزات جدید با سرعت بالا و حجم كوچك‌تر در زیر دریا عملكردی مشابه قایق‌های كوچك و تندرو بر روی سطح دارند كه دشمن از آن وحشت دارد.

جعفری با بیان اینكه این موضوع به عنوان یك استراتژی عملیاتی برای ما درحال پیگیری و انجام است، خاطرنشان كرد: در گذشته شاید این علم و فناوری در اختیار ما نبود اما امروز كه به این توان دست پیدا كردیم و باید به دنبال تولید انبوه و مجهز شدن به این سامانه‌ها در كنار دیگر تجهیزات باشیم.

* دشمنان فرامنطقه‌ای در خلیج‌فارس به شدت آسیب‌پذیر هستند

وی با اشاره به وظیفه سپاه در حفاظت از منطقه خلیج فارس گفت: امروز نه تنها توانایی كامل برای حفاظت از خلیج فارس و تنگه هرمز را داریم، بلكه با توجه به اینكه دفاع و مقابله با تهدیدات دشمن در دوردست بر عهده سپاه نیز گذاشته شده، در حال افزایش و سرمایه‌گذاری بر روی این توانمندی‌ها هستیم تا بتوانیم همانطوری كه دشمن می‌تواند در نقاط دورتر و خارج از خلیج‌فارس بایستد و با هواپیما و موشك‌های دور بردش به ما حمله كند، ما نیز بتوانیم خود را به دشمن رسانده و به او ضربه بزنیم.

فرمانده كل سپاه افزود: برای تحقق این امر، طراحی روش‌های نامتقارن از گذشته در دستور كار ما بوده و امروز به راه‌ها، روش‌ها و تمهیدات آن دست پیدا كرده‌ایم و ان‌شاءالله سپاه به زودی نسبت به این توانمندی‌ها نیز مجهز خواهد شد.

* ناوهای جنگی دشمن در اقیانوس هند هم در امان نخواهند بود

جعفری در خصوص حضور ناوهای هواپیمابر نیروهای فرامنطقه‌ای در خلیج فارس نیز گفت: دشمن خیلی وقت است كه به آسیب‌پذیر بودن حضور ناوهای جنگی‌اش در خلیج فارس پی برده و ظاهرا از راهبردهای نظامی و عملیاتی‌ آنها این است كه اگر بخواهند علیه ما دست به اقدام نظامی بزنند، این‌ ناوها را از خلیج‌فارس خارج كرده و در نزدیكی دریای عمان و اقیانوس هند مستقر شوند و از آنجا علیه ما عملیات كنند.

وی تصریح كرد: ما به دنبال این هستیم كه بتوانیم برد عملیاتی خود را افزایش داده و در آنجا هم به شناورهای دشمن دسترسی پیدا كنیم.

* پروژه‌های مهم تحقیقاتی سپاه بزودی معرفی خواهد شد

جعفری با بیان اینكه در آینده نزدیك جدیدترین دستاوردهای تحقیقاتی سپاه در نمایشگاهی با حضور فرمانده معظم كل قوا به نمایش در خواهد آمد، گفت: این نوید را به ملت ایران می‌دهیم كه در سال 90 چند پروژه مهم و بزرگ خواهیم داشت كه نوع و ماهیت این پروژه‌ها نیز به زودی اعلام خواهد شد.

* "سودآوری " هدف اصلی سپاه در موضوعات اقتصادی و سازندگی نیست

وی در ادامه به موضوع ورود سپاه به عرصه‌های سازندگی و اقتصادی در كشور اشاره كرد و با بیان اینكه این موضوع به سال‌های ابتدایی پس از جنگ بر می‌گردد، گفت: در پایان جنگ كه كشور وارد دوران سازندگی شد، سپاه از توانمندی‌های خوبی در زمینه ماشین‌آلات مهندسی و اقداماتی مانند جاده‌سازی و سدسازی برخوردار بود و لازم بود تا این توان بالقوه به صحنه بیاید.

فرمانده كل سپاه با بیان اینكه یكی از عرصه‌های مهم مقابله دشمن با انقلاب به جز موضوعات فرهنگی و سیاسی و امنیتی، به حوزه اقتصادی بر می‌گردد، خاطر نشان كرد: دشمن از همان مقطع بر روی موضوع سازندگی در كشور متمركز شد تا اجازه ندهد نظام در زمینه اقتصاد و معیشت، مشكلات كشور را حل كند.

جعفری تحریم‌های متعدد و فشار و محاصره اقتصادی علیه جمهوری اسلامی را در همین راستا ارزیابی كرد و گفت: سپاه در همه صحنه‌ها ازجمله تهدیدات اقتصادی وظیفه حفاظت از انقلاب را دارد و طبیعی بود كه این صحنه یك صحنه جدی و جهادی باشد.

وی ادامه داد: پس از جنگ كه مطالبات مردم زیاد شده و حجم تخریب‌ها و عقب‌ماندگی‌ها به خاطر جنگ نیز افزایش یافته بود، باید به هر صورت این انباشت انتظارات مردم حل بر طرف می‌شد و این كار جز با روحیه جهادی نیروهای انقلابی امكانپذیر نبود و این روحیه در نیروهای سپاه و بچه های مهندسی سپاه وجود داشت.

فرمانده كل سپاه با بیان اینكه نمی‌شد این روحیه و توان بالقوه را محدود كرد و كار را به شركت‌های تجاری خارجی یا داخلی سپرد كه تنها به دنبال سود مادی بودند، گفت: نكته مهمی كه باید به آن توجه شود این است كه سپاه در این عرصه به هیچ وجه به دنبال سود مادی نیست.

جعفری افزود: البته این ماهیت كار اقتصادی است كه سودآور باشد ولی این سودآوری هدف ما در سپاه نیست بلكه ما به دنبال كمك به دولت در خصوص سازندگی كشور هستیم.

* سپاه باید زودتر از اینها وارد سازندگی می‌شد

وی برای مثال به موضوع ورود شركت‌های خارجی به پارس جنوبی برای حفر و انتقال و بهره‌برداری گاز اشاره كرد و گفت: این كشورها را وارد كردند تا زمان را از ما بگیرند و ورود سپاه به این صحنه نیز زمانی بود كه با رفتن شركت‌های خارجی و زمین گذاشتن كار، همه ناامید شده بودند و با ورود سپاه به عرصه بود كه ورق كاملا برگشت.

فرمانده كل سپاه با اشاره به اینكه باید از همان اول سپاه را وارد این عرصه می‌كردند، اظهار داشت: این خبط در دوران سازندگی و اصلاحات صورت گرفت و اگر این كار شده بود امروز پیشرفت‌های بهتری داشتیم اما متاسفانه دیر از سپاه خواسته شد.

جعفری افزود: در ابتدای كار برخی معتقد بودند كه این توانایی در سپاه وجود ندارد و باید تمامی كار را به شركت‌های خارجی واگذار كرد اما از آنجایی كه هدف و باور سپاه، خودكفایی بود، فاز 15و 16پارس جنوبی كه سپاه كار طراحی و ساخت آن را با اتكا به خود و نیز استفاده از تجهیزات و مهندسین داخلی كشور شروع كرد، به عنوان یك الگو در خروجی و حتی استانداردهایش شناخته می‌شود.

* ممنوعیت ورود سپاه به پروژه‌های زیر 100 میلیارد تومان

وی با بیان اینكه سپاه در ابتدا كار خود را با قبول پروژه‌های ریز و درشت شروع كرد، گفت: امروز با گذشت چندین سال ما فقط به پروژه‌هایی ورود پیدا می‌كنیم كه یا از حد توان شركت‌های داخلی بیرون باشد و یا اینكه به دلیل قرار گرفتن در مناطق مرزی و جاهایی كه به لحاظ امنیتی مشكل دارد، دیگران نتوانند به آن وارد شوند.

جعفری ادامه داد: از آنجا كه سپاه تنها به دنبال سود مادی در این پروژه ها نیست و كمك به دولت را هدف اصلی خود قرار داده، در برخی پروژه‌ها تا جایی كه در توان باشد كار می‌كنیم و پس از اتمام كار، پول آن را از دولت می‌گیریم چراكه گاهی ممكن است بودجه نباشد و یا دیر برسد. در این صورت شركت‌های تجاری كار را تعطیل می‌كنند.

وی با اشاره به جوسازی‌ها و هجمه سنگین دشمن علیه اقدامات سازندگی سپاه، دلیل این حملات را حضور موثر سپاه در این صحنه‌ها دانست و افزود: یكی از راهبردهایی كه ما داشتیم و به تصویب رهبر معظم انقلاب نیز رسیده و اعمال می‌شود، این است كه ورود سپاه به پروژه‌های مختلف، جایی را برای مردم و شركت‌های خصوصی و كوچك، تنگ نكند.

جعفری با اعلام اینكه ورود سپاه به پروژه‌های كوچك و متوسط و پروژه‌های زیر 100 میلیارد تومان ممنوع است، گفت: البته پروژه‌هایی از قبل بوده كه هنوز تمام نشده ولی دو سال است كه دیگر قراردادی در خصوص قبول این قبیل پروژه‌ها نداشتیم.

فرمانده كل سپاه یادآور شد: البته اگر پروژه‌ای نیز بالاتر از 100 میلیارد تومان باشد ولی شركت‌های خصوصی بتوانند آن را انجام دهند، سپاه وارد این پروژه‌ها نخواهد شد مگر آنكه شركت خصوص بخواهد اجحافی كند كه در این صورت سپاه برای ایجاد رقابت و تعدیل قیمت وارد خواهد شد.

* دستاورد معجزه‌گونه سپاه در حوزه اقتصادی امسال رونمایی می‌شود

وی یكی دیگر از مهمترین اهداف سپاه برای ورود به عرصه اقتصادی را، محرومیت‌زدایی در كشور عنوان كرد و گفت: بنا بر آنچه ابلاغ كردیم، همه موسسات در كنار انجام پروژه باید در شعاع زیادی همه نیاز روستاها و محرومین اطراف خود را برطرف كنند و این غیر از فعالیت‌های بسیج سازندگی است كه از دولت بودجه می‌گیرند.

فرمانده كل سپاه خاطر نشان كرد: اگر این رویه چند سال ادامه پیدا كند، نیازهای كوچك و جزئی مردم در بسیاری از روستاها كاملا بر طرف خواهد شد.

جعفری همچنین دستاوردهای معجزه‌گونه سپاه را كه اخیرا اعلام شده در همین زمینه اقتصادی معرفی كرد و افزود: این دستاورد بزرگ سپاه در سال جاری اعلام می‌شود.

* اصلاح نظام ترفیع درجه در سپاه پاسداران

وی در ادامه این گفتگو به موضوع تغییر و تحول در نظام ارزشیابی و ترفیع درجه در سپاه اشاره كرد و افزود: هدف اصلی تغییر و تحولات عالی در سپاه، توجه به معیارها و مولفه‌های اصلی قدرت در جهت دفاع از انقلاب در همه زمینه‌هاست.

فرمانده كل سپاه اظهار داشت: هرچند تمركز و پیشرفت خوبی در زمینه‌های فناوری و تجهیزات داشتیم اما این موارد به تنهایی مولفه‌های اصلی قدرت ما را تشكیل نمی‌دهند، بلكه این معنویت، ایمان، انگیزه و عشق به انقلاب و ولایت است كه از درون آن جانفشانی‌ها و فداكاری‌ها بیرون می‌آید و این دقیقا همان چیزی است كه دشمن از آن وحشت دارد و موجب پیروزی ما در 8 سال دفاع مقدس شد.

جعفری با بیان اینكه در صحنه نبردهای سخت و نیمه سخت و نرم آینده نیز همین موارد، عامل اصلی قدرت ما خواهد بود، تصریح كرد: دستمایه اصلی سپاه به عنوان یك نهاد انقلابی با این همه مسئولیت‌های سنگین باید بر روی ارزش و معنویت متمركز شود، همانطور كه رهبر معظم انقلاب هم معنویت را مولفه اصلی قدرت سپاه می‌دانند.

وی ادامه داد: البته این تحول در حرف آسان است ولی برای عملی شدن، با موانع سیستمی و نظام‌ها و آیین‌نامه‌هایی مواجه می‌شویم كه در گذشته بدون این نگاه و بدون توجه به این مولفه قدرت، تهیه شدند و این نظام‌ها و مكانیسم‌ها رسیدن به این هدف را كند می‌كند چراكه در آنها معنویت از حالت محوری خارج و توجه به تجهیزات و امكانات جایگزین آن شده بود.

* شاخصه‌های شایستگی محوری در سپاه در اختیار پاسداران قرار می‌گیرد

فرمانده كل سپاه با بیان اینكه این تحولات زمان‌بر خواهد بود، اظهار داشت: ما امسال را در سپاه به عنوان معرفی شاخصه‌های شایسته‌محوری به پاسداران و بسیجیان معرفی كرده‌ایم تا بدانند این شایستگی‌های مد نظر چیست و چگونه سنجیده می‌شود.

جعفری افزود: یكی از سختی‌های كار این است كه شایستگی و مبانی ارزشی عمدتا معیارهای كیفی هستند كه باید اینها را به سنجه‌های كمی و قابل ارزیابی تبدیل كرد كه این كار در گذشته صورت نگرفته است.

وی با بیان اینكه این ملاك‌ها در آینده در ترفیع درجه، انتصابات و حتی میزان حقوق افراد اعمال خواهد شد و تنها به موضوع سابقه و میزان تحصیلات نخواهیم پرداخت، خاطر نشان كرد: تا یك ماه دیگر كتابچه آن در اختیار آحاد پاسداران قرار خواهد گرفت.

فرمانده كل سپاه با تاكید بر اینكه البته اینها موارد دستوری و تكلیفی نیست و باید خود فرد برای رسیدن به خودسازی معنوی تلاش كند، گفت: هدف ما معرفی شایستگی‌ها در جهت خودارتقایی به پاسداران است و هرچند موضوع درجه در سپاه به عنوان یك سازمان با ماهیت نظامی و امنیتی قابل حذف نیست ولی می‌توانیم این نظام و ساختار را طبق نظر فرمانده معظم كل قوا اصلاح كنیم و این كار خواهد شد.

شنبه 3 ارديبهشت 1390برچسب:,

|