ستاره سرخ

رهسپار با ولایت تا شهادت

مصطفی
مصطفی

فقط حیدر(ع) امیرالمومنین است

موضوعات

عکس

عکس مذهبی

عکس ورزشی

عکس عاشقانه

فیلم

دانلود


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ستاره سرخ و آدرس stareiran.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پیوند ها

خبرتحلیلی313

کیت اگزوز

زنون قوی

چراغ لیزری دوچرخه

مطالب اخير

شهید جهاد مغنیه

شهید مدافع حرم محسن حججی

خبر تحلیلی313

تحویل سال نو ... خانواده های شهدا در کنار مزار شهدا

تحویل سال نو در شلمچه

بارش برف در دومین روز سال 1393 در حرم حضرت علی بن موسی الرضا(ع)

نگاه به نا محرم

love..............

شارژ رایگان همراه اول در ایام نوروز

افسران جنگ نرم

پست ترین انسان

حجاب و خوبی

عکس آقا

چفیه و چادر

امام رئوف

سینما و انقلاب

پسر حزب الهی

رسوایی

زنان مومن

نازنین

و الله مخرج ما کنتم تکتمون

رابطه سلفی ها و اسرائیل

ابو تراب

مجید و بی بی

لطیفه تلخ

شهید دفاع از حرم حضرت زینب سلام الله علیها

70 میلیون

دعا برای عاقبت به خیری

نوبت به نوبت

جمعه دگر......

نويسندگان

مصطفی

پیوند های روزانه

پایگاه خبر تحلیلی 313

کیت اگزوز ریموت دار برقی

ارسال هوایی بار از چین

خرید از علی اکسپرس

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

وبلاگ دهی LoxBlog.Com

امكانات جانبي

RSS 2.0


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 554
تعداد نظرات : 39
تعداد آنلاین : 1



Alternative content





در اين وبلاگ
در كل اينترنت
چاپ این صفحه

ژاله و کیهان

شریعتمداری: شهید ژاله مخبر کیهان بود
 

حسین شریعتمداری شب گذشته با حضور در یک برنامه خبری گفت: شهید صانع از کسانی بود که به ما خبر می رساند.

جبهه جهادگران مجازی , Cyber_Jihad_Front
 


به گزارش جهان، مدیرمسؤول کیهان با بیان اینکه برخی از ما می پرسند شما این اخبار محرمانه را از کجا می آورید، توضیح داد: اخبار پنهان کیهان از طریق همین بچه حزب اللهی هایی است که همه جا حضور دارند و به ما خبر می رسانند.


وی ادامه داد:اتفاقاً شهید ژاله از کسانی بود که به ما خبر و اطلاعات می رساند؛ مثلاً وی چندی پیش با جمعی نزد آقای منتظری رفته بودند که خبر این دیدار را هم به ما دادند و ما منتشر کردیم.


شریعتمداری تصریح کرد: کسانی که علاقه داشته باشند بیشتر دقیق شوند می توانند به اخبار ویژه کیهان مراجعه کنند.


مدیرمسؤول روزنامه کیهان همچنین گفت: من معتقد هستم که ایشان را شناسایی کردند و زدند چون نحوه شهادت هم همین را می گوید.

پنج شنبه 28 بهمن 1389برچسب:,

|

پاسخ موسوی

پاسخ عملی موسوی به هدیه 50 میلیاردی عباس
 



سران آمریکا و رژیم صهیونیستی معقدند اگر این رویداد ثانویه در کشوری مثل ایران ایجاد شود مصداق مثل "یک تیر و دو نشان" خواهد بود، زیرا با این اقدام علاوه بر اینکه می توان جمهوری اسلامی را به عنوان دشمن اصلی واشنگتن و تل آویو و نیز حامی اصلی ملت مصر تحت فشار گذاشت که استراتژی مصر هم با مانع کمتری به سرانجام می رسد.
 
 


 

شبکه ایران- انقلاب مردم مسلمان مصر در ماه اخیر حسنی مبارک، دیکتاتور متحد غرب و صهیونیست ها، را از این کشور فراری داد اما آنچنان که تحلیلگران می گویند این تنها بخش نخست از انقلاب مردم مصر بوده است چرا که دولت موقت پس از مبارک همچنان مهره های منتخب او هستند.

ژنرال طنطاوی، رئیس ستاد مشترک ارتش مصر اخیرا اعلام کرد که قراردادهای رژیم مبارک از جمله قراداد سازش با رژیم صهیونیستی را به رسمیت می شناسد و از آن ها حمایت می کند. ارتش از سوی دیگر از مردم خواسته که به خانه های خود برگردند و تا انتخابات آتی منتظر بمانند؛ مواضعی که با استقبال و تشکر سران اسرائیل همراه شده است.

شورای عالی نیروهای مسلح مصر در آخرین بیانیه خود هم از انحلال مجالس الشعب و شورا و تعلیق قانون اساسی این کشور، خبر داد.

با این حال مردم معترض مصر بر ضرورت لغو قانون اساسی کنونی و تدوین قانون اساسی جدید که مطالبات مردم را در نظر بگیرد، تاکید کرده اند.

برخی ناظران ژنرال های ارتش مصر هم که هم اکنون اداره کشور را بر عهده دارند، به همسویی با خواسته های آمریکا و رژیم صهیونیستی متهم کرده اند.


موانع آمریکا در مصر

آنان معتقدند که ایالات متحده و رژیم صهیونیستی در تلاشند تا با مصادره انقلاب مردم مصر حکومت آتی این کشور را هم همسو با مطالبات خود تاسیس و هدایت کنند اما حضور مصری ها در صحنه و نگاه ویژه افکار عمومی دنیا به انقلاب مصر مانعی بزرگی برای تحقق هدف این دو متحد رژیم مبارک محسوب می شود.

روشنگری مقامات و رسانه های کشورهای اسلامی بویژه ایران هم یکی از بزرگترین موانع آمریکا و صهیونیست ها در مصر توصیف شده است.

این واقعیت موجب شده سیاستمداران غربی و صهیونیستی به فکر ایجاد محوری ثانویه برای انحراف افکار عمومی و کاهش فشارهای آنان باشند.

از این رو، تهیه یک «رویداد ثانویه» که بتواند مساله مصر را به حاشیه ببرد تا رایزنی با ارتش مصر برای تامین خواسته‌های آمریکا و اسرائیل را محقق شود، به عنوان یک استراتژی مهم کاخ سفید انتخاب شده است.


پاسخ جریان فتنه به کمک های غرب

به گفته برخی منابع خبری، سران آمریکا و رژیم صهیونیستی معقدند اگر این رویداد ثانویه در کشوری مثل ایران ایجاد شود مصداق مثل "یک تیر و دو نشان" خواهد بود، زیرا با این اقدام علاوه بر اینکه می توان جمهوری اسلامی را به عنوان دشمن اصلی واشنگتن و تل آویو و نیز حامی اصلی ملت مصر تحت فشار گذاشت که استراتژی مصر هم با مانع کمتری به سرانجام می رسد.

در همین راستاست که گفته می شود تحرکات اخیر سران داخلی فتنه در ایران، دیکته شده -با واسطه یا بی واسطه- محافل غربی و صهیونیستی و زمینه سازی برای اهداف منطقه ای آنهاست. البته غربی ها پیش تر و در جریان فتنه 88 حمایت گسترده ای از جریان فتنه کرده اند.

از اردشیر امیر ارجمند، مشاور ارشد و خارج نشین میرحسین موسوی، به عنوان یکی از حلقه های واسط ارتباط جریان فتنه با سرویس‌های اطلاعاتی غرب نام برده شده؛ شخصی که در روزهای اخیر نقش یکی از هدایت کنندگان جریان فتنه را بر عهده داشته است.

اما تحرکات این روزهای سران داخلی فتنه در حالی است که اخیرا شبکه تلویزیونی الجزیره در جریان انتشار اسناد خیانت تشکیلات خودگردان فلسطین به مردم این کشور، سندی را هم فاش کرد که حاکی از اقدام این تشکیلات برای کمک  ۵۰۰۰۰۰۰۰ دلاری به میرحسین موسوی  است.

افشای اسناد همکاری تشکیلات خودگردان فلسطین با صهیونیست ها حتی استعفای سلام فیاض نخست وزیر و صائب عریقات مذاکره‌کننده ارشد این تشکیلات را به دنبال داشته است.

شاید انتظارها از جریان فتنه برای کمک به اهداف آمریکا بویژه در شرایط حساس کنونی در نتیجه کمک ها و حمایت های آنان از این جریان ایجاد شده باشد.

پنج شنبه 28 بهمن 1389برچسب:,

|

منافقین

 
اذعان تلویحی منافقین به ترور جمعی از هموطنان
 



گروهک تروریستی منافقین که متهم به ترور جمعی از هموطنان در جریان آشوب اسرائیلی روز دوشنبه تهران است، با ابراز خوشحالی از عدم دستگیری نیروهایش به طور تلویحی اتهام خود را پذیرفت.





این گروهک که از مواضع میرحسین موسوی و مهدی کروبی و آشوب اسرائیلی روز دوشنبه حمایت ویژه کرده است، در بیانیه ای گرچه صراحتا مسئولیت ترورهای روز دوشنبه را نپذیرفت اما تاکید کرد که این گروهک به همراه جریان فتنه علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت خود را ادامه خواهد داد.

گروهک منافقین همچنین بدون معرفی و بیان توضیحی روشن درباره عوامل و شیوه ترورهای اخیر، ابراز خوشحالی کرد که "تاکنون هیچ‌یک از اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران دستگیر نشده است."

گروهک تروریستی منافقین همچنین در ادعایی جالب نوشت که "جوانان و زنان و دانشجویان" از سازمان مجاهدین خلق "استقبال گسترده" کرده اند.

اعضای منافقین با بهره برداری از بیانیه موسوی و کروبی و آشوب اسرائیلی روز دوشنبه، صانع ژاله، عضو فعال بسیج و حافظ کل قرآن را در خیابان امیر اکرم تهران با تیر مستقیم مورد هدف قرار دادند که پس از اعزام به بیمارستان به شهادت رسید. اندکی بعد هم محمد مختاری به شهید ژاله پیوست.

گروهک تروریستی منافقین همچنین 8 نفر دیگر از هموطنانمان را با تیر مستقیم مورد هدف قرار دادند که مجروح شدند و اکنون در بیمارستان تحت مداوا هستند.

پیش از انجام ترورها و آغاز آشوب روز دوشنبه، مریم رجوی، سرکرده گروهک تروریستی منافقین، در پیامی با حمایت از سران و جریان فتنه، به آنان "درود" فرستاد و خواهان اغتشاش در ایران شد.






 

 

 
  •  

پنج شنبه 28 بهمن 1389برچسب:,

|

احتمال ترور

احتمال ترور "ژاله" با نقشه قبلی/ انگیزه دشمن از ترور دانشجوی بسیجی کُرد
 



علی اکبر فدایی گفت: چه بسا عوامل ترور دانشجوی شهید "صانع ژاله" با نقشه آمدند یک عزیز کرد را به شهادت رساندند تا در بین اقوام ایرانی اختلاف بیاندازند اما خانواده این شهید همه بسیجی‌اند.

 
 

 


به گزارش شبکه ایران، علی اکبر فدایی، مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری تهران در گفت‌وگو با مهر با بیان این مطلب در حاشیه تشییع پیکر پاک شهید "صانع ژاله" گفت: این بسیجی شهید یک بسیجی فعال و حافظ 10 جزء قرآن بوده و این شهید هیچ سنخیتی با فتنه گران ندارد و این شهید برای این ملت شهید پرور است.


فرهنگ شهادت در خون ملت ایران ریشه دوانده است

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری تهران افزود: این ملت با شهادت خو گرفته و فرهنگ شهادت در خون ملت ریشه دوانده است لذا خون دادن برای ما افتخار است. مردم واقعی ما همین افرادی هستند که انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند و امروز برای تشییع پیکر این شهید دانشجو به خیابان آمده‌اند، نه کسانی که آن فتنه را به پا کردند.


فتنه‌گران نمی‌توانند قاعده و قانون دنیا و همه جا را به هم بزنند

فدایی خاطرنشان کرد: اگر قرار بوده این مردم پای صندوق‌های رأی به سران فتنه رأی دهند، خوب می‌دادند. لذا نخواستند به آنها رأی دهند. فتنه‌گران نمی‌توانند قاعده و قانون دنیا و همه جا را به هم بزنند. لذا فتنه‌گری و اینکه عامل موصاد بوده‌اند از اول هم مشخص بوده منتها الآن پرده‌ها بیشتر کنار رفته و ماهیت اصلی‌شان هم نشان داده شده است.


وای به روزی که سران فتنه رأی می‌آوردند

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری تهران ادامه داد: سران فتنه در حالی که رأی نیاورده‌اند دارند این کارها را می‌کنند، وای به حال اینکه رأی می‌آوردند. مردم ما پای نظام و ولایت ایستاده‌اند و از یک دانشجوی بسیجی شهید و اهل تسنن تجلیل می‌کنند. عمدتا هم مردمی که برای تشییع پیکر این شهید آمده‌اند جوان و دانشجو هستند.

پنج شنبه 28 بهمن 1389برچسب:,

|

آشوب 25 بهمن و اسراییل

 
چرا آشوب 25 بهمن "اسرائیلی" بود؟
 



پیروی دقیق جمعیت محدود آشوبگران از خط دهی وزارت خارجه اسرائیل و شعارهایی که علیه انقلاب اسلامی سر داده شد، فعالان سیاسی و دانشگاهی را به این نتیجه رساند که عنوان "فتنه" هرگز گویای آنچه در روز 25 بهمن گذشت، نیست چرا که در این روز دیگر هیچ چیزی در پرده و ابهام باقی نماند و هر آنچه که اثبات دیکته آشوب روز دوشنبه از تل آویو بود، آشکار گشت.

 
 

 


شبکه ایران- "فتنه" عنوانی است که از آن برای اشاره به یک جریان سیاسی وابسته به محافل بیگانه در 20 ماه گذشته استفاده شده است.

در هم آمیختن حق و باطل از سوی این جریان در ابتدا منجر به فریب بخشی از افکار عمومی شد اما در ادامه به دنبال شفاف شدن چهره واقعی و پشت پرده آن، ریزش گسترده ای دامن جریان فتنه را گرفت.

جریان مذکور که در هر مقطع بخشی از پایگاه مردمی خود را از دست می داد، پس از هتک حرمت امام راحل و حتی روز عاشورای 88، با راهپیمایی های دهها میلیونی مردم در روز 9 دی و 22 بهمن برچیده شد.


تلاش برای انحراف انقلاب مصر

پس از گذشت ماه ها از این رویداد، میرحسین موسوی و مهدی کروبی در بیانیه ای که بعدا روشن شد دیکته شده کاخ سفید و تل آویو برای منحرف کردن افکار عمومی از مصر به ایران و مصادره انقلاب قاهره بوده است، کوشیدند تا اندک هوادار باقیمانده خود را به آشوب در تهران وادار کنند.

درست همزمان با این تلاش ها بود که نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی گفت که "نگرانی ما این است که اوضاع مصر به سمت موقعیتی پیش برود که الان در ایران برقرار است."

جالب آنکه بهانه جریان فتنه برای تجمع در روز 25 بهمن "حمایت از مردم مصر و تونس" عنوان شد. این در حالی بود که ملت ایران اسلامی در روز بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی در یک راهپیمایی ده ها میلیونی به اعلام حمایت صریح از ملت مسلمان تونس و مصر پرداخت.

عدم همراهی سران جریان فتنه با مردم و جدا کردن خط خود از ملت، که حمایت ویژه سران و رسانه های غربی و صهیونیستی را به همراه داشت، از سوی فعالان خارج نشین جریان فتنه این گونه تحلیل شد که موسوی و کروبی خط خود را از انقلاب اسلامی ایران جدا کرده و این بار به صراحت در مقابل آن ایستاده اند.

اما در حالی که همه قرائن و واقعیت ها از طراحی و هدایت تجمع 25 بهمن در محافل بیگانه و صهیونیستی حکایت داشت، سران فتنه بر اجرای آن اصرار کردند و تمام توان خود را برای منحرف کردن توجه افکار عمومی به سمت ایران بکار بستند.


ورود رسمی وزارت خارجه اسرائیل

صهیونیستی بودن تجمع این روز زمانی آشکارتر شد که وزارت خارجه رژیم اسرائیل به صحنه گردانی این رژیم در برپایی راهپیمایی 25 بهمن اذعان کرد.

سایت وزارت خارجه اسرائیل در گزارشی سناریو و مسیر راهپیمایی 25 بهمن را اعلام کرد و حتی به بیان شعارهای تجمع این روز پرداخت.

این در حالی بود که پیش از راهپیمایی روز قدس سال 88 نیز شعار «نه غزه، نه لبنان» را سایت وزارت خارجه اسرائیل به فتنه گران توصیه کرد.

اما پیروی دقیق جمعیت محدود آشوبگران از خط دهی وزارت خارجه اسرائیل و شعارهایی که علیه انقلاب اسلامی سر داده شد، فعالان سیاسی و دانشگاهی را به این نتیجه رساند که عنوان "فتنه" هرگز گویای آنچه در روز 25 بهمن گذشت، نیست چرا که در این روز دیگر هیچ چیزی در پرده و ابهام باقی نماند و هر آنچه که اثبات دیکته آشوب روز دوشنبه از تل آویو بود، آشکار گشت.

بر پایه این واقعیت هاست که از اغتشاش روز دوشنبه با عنوان "آشوب اسرائیلی" یاد می شود.

این عنوان با اظهارات امروز شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی، خود را بیشتر اثبات می کند. شیمون پرز که پروژه خود را نقش بر آب دیده است، در سخنانی گفت: امیدوارم تا مخالفین حکومت ایران بتوانند رژیم فعلی ایران را ساقط کنند.

وی افزود: به نظر می‌رسد فشارها و عوامل خارجی در سقوط حکومت فعلی ایران مؤثر نخواهد بود و تمام امید ما به مخالفین داخلی حکومت ایران است.

اظهارات رئیس رژیم صهیونیستی در حالی بیان شده که در پی "آشوب اسرائیلی" روز 25 بهمن، حتی کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی اذعان کرد که "بر‏خلاف اظهارات مخالفان در ایران درباره ادامه تظاهرات هیچ موردی که امیدوارکننده باشد، به چشم نمی‌خورد."

پنج شنبه 28 بهمن 1389برچسب:,

|

الو 125 ؟

 
الو 125 ؟
 

 

 

 

 


عاشورا که شد، با لشکر «مردمان خداجو» از خجالت عمرسعد درآمدند و روز 22بهمن 88 -از

شدت بلاهت- اسب تروا را ساز کردند تا در روز پیروزی انقلاب، ملتی را به زیر بکشند! این مسیر،

ایستگاه دیگری نمی توانست داشته باشد جز روز ولنتاین (41فوریه) که در آن به نام ملت مظلوم

 مصر و تونس، نشان دادند که دُم به دُم ِ شتر نتانیاهو و اوباما و مبارک گره زده‌اند.


 
 



به گزارش شبکه ایران، محمد ایمانی در سرمقاله امروز روزنامه کیهان به بررسی دلایل وقوع حادثه 25 بهمن و حرکات مذبوحانه فتنه‌گران در خیابان‌های تهران به بهانه حمایت از مردم مصر و تونس پرداخت.

ایمانی در سرمقاله کیهان نوشت:   

تصویرها معمولا نماد و نشانه اند. دلالت می کنند و راوی هویت هستند. مثل آن تصویری که عکس فرعون مصر را برداشتند و جای آن قاب «الله»(جل جلاله) را گذاشتند. یا آن تصویر که انقلابیون مصر در صف نماز جماعت ایستادند و سر به سجده شکر بر زمین نهادند. یا مثل همین 22 بهمن 1389 خودمان که در آینه انتفاضه مصر تابید و فجر در فجر شد از انطباق آینه ملت ها با هم. 22 بهمن هم امتداد میدان امام حسین(ع) تا انقلاب و آزادی یک قاب بزرگ بیش نبود از دریای خروشانی که موج برمی داشت و از این بزرگراه به خیابان های اطراف سرریز می شد.

روز دوشنبه 25 بهمن نیز یک تصویر فانتزی تبدیل به نماد و نشانه شد تا دلالت کند بر تمامیت ستادی که قرار بود در این روز جریانی را طراحی کند و به صحنه آورد. این تصویر نماد شد چون برپاکنندگان نمایش 25 بهمن از صبح تا بعدازظهر همان روز بر نماد و نشانه بودن آن- از سر قحطی تصویر و سوژه- اصرار داشتند. روز هم که به سر آمد، همان تصویر تنها جلوه واقعی خیالی بود که کارگردانان به مدت یک هفته در آن دمیده و فربه کرده بودند. آن تصویر، عکس مبهم مردی است که از جرثقیلی مرتفع و چند ده متری بالا رفته، از اتاقک کنترل گذشته، به نوک بازوی جرثقیل رسیده و آنجا متوقف شده است. چند ساعت بعد معلوم شد مقداری پول و مصرف مخدر توهم زا او را به این مخمصه کشانده است. همان ماهواره‌ها و شبکه های مجازی که «اسب تروای 2 » را به نام انتفاضه مصر و تونس و به کام اسرائیل و آمریکا از یک هفته پیشتر راه انداخته بودند، تنها تصویر به روزی که از سرنوشت و مقصد دومین درازگوش تروا ارائه کردند، همین تصویر بود؛ بر بلندای جرثقیل و بر نوک بازوی آن! زبان بسته پشیمان!

از آنجا که قیافه آقای ایکس در این تصویر سمبلیک پیدا نیست، می توان عکس را به عنوان یک معما مطرح کرد و چهره ها و قیافه های متعددی را که در سناریوی تروای2 کارگردانی و نقش آفرینی کرده اند، جای چهره آن مرد تصور کرد. توهم، توهم است چه از نشئگی و «اکس» باشد و چه ناشی از جاه طلبی یا فریب اطلاعاتی. مهم این است که وقتی نشئگی از سر پرید و طرف خود را بر بلندای جرثقیل چند ده متری ساختمانی و بر نوک بازوی گردان و لرزان آن دید، چه حس و حالی داشته باشد. لابد ناظران کنجکاو تصور کرده اند که او می خواهد با آن نوار سبز خودکشی کند و قهرمان شود! اما او دنبال تاجیان آتش نشانی می گردد تا پایین بیاورندش و به این ترس لعنتی از ارتفاع پایان دهند. مأموران امداد ساعتی بعد به دادش رسیدند و به کابوس وی خاتمه دادند. اما دیگرانی که با او از جرثقیل توهم بالا رفتند و بر نوک یکی از شاخه های آن آویزان مانده اند چه؟ کسی می تواند آنها را نجات دهد؟

صورت آقای ایکس در این تصویر سمبلیک پیدا نیست و می شود قیافه همه سناریونویسان و کارگردانان و نقش آفرینان را جای صورت وی گذاشت. چه کسانی؟ مثلا قیافه پت و مت هایی که پای نامه دیکته شده کذایی برای راهپیمایی را امضا کردند و پروژه تروای2 را کلید زدند. همان دو نفری که به اسم درخواست مجوز راهپیمایی اعلام همبستگی با ملت مصر، چرخ ارابه تروا برای سرویس های جاسوسی اسرائیل و آمریکا و انگلیس شدند شاید که آشوب تازه ای را کلید بزنند. دو ورشکسته به تقصیری که گویا مانند «برسیسا» اراده شان روی اراده شیطان قفل شده و مجبورند لحظه هلاکت نیز- به احتمال نجات- ابرو پایین آورند و او را تعظیم کنند. آیا وضعیت این دو بهتر از آن آدم تعطیل العقلی است که بخت یارش بود و مأموران امداد آتش نشانی به دادش رسیدند؟ یاغیان شاخ شکسته ای که نوک جرثقیل لجاجت و تکبر ایستاده اند و آرزو می کنند که این جرثقیل، جرثقیل کوتاهتری برای به دار کشیدنشان بود و به این کابوس پایان می داد. مگر لجاجت، در خردسوزی کم از «روانگردان» و «مخدر» دارد؟ مگر کم بوده اند لجوجانی چون ابولهب و ابوجهل که با سر تا قعر دوزخ سقوط کردند و حاضر نشدند به وسعت «حق» در آیند؟ این کلام حکیمانه از امیرمؤمنان است که «اللجاجه تسلّ الرأی. لجاجت، اندیشه و تدبیر را تباه می سازد» (نهج البلاغه، حکمت 179). و این حکمت نیز از زبان آن حضرت جاری شده که «قد اضاء الصبح لذی عینین. همانا صبح روشن است برای کسی که دو چشم بینا دارد» (حکمت 169). نخوت و لجاجت آدمی را چندان کور می کند که روز روشن را انکار کند یا خاک بر آفتاب بپاشد، شاید که از فروغ آن بکاهد.

چشم از نوک جرثقیل برندارید. صورت های دیگری نیز از آن بالا هویداست. مثلا همین هیلاری خانم کلینتون که خیال کرد با مخدر توهم زایی به اسم تویتر و فیس بوک و شبکه مجازی می توان جنبش سرهم کرد. خیال کرده بود اینجا هم گرجستان و اوکراین و اروپای شرقی است. باورش شده بود- یا مجبور شده باور کند- که سر کوچه آش می دهند. روز 41 فوریه (52 بهمن ) صفحه ویژه وزارت خارجه فخیمه آمریکا در تویتر راه اندازی شد و طبق معمول، این خبر بر بوق رسانه ها رفت که وزارتخانه متبوع خانم کلینتون از مدیران تویتر خواسته عملیات به روز رسانی را به خاطر مسئله مهم ایران و راهپیمایی 52 بهمن به تأخیر بیندازند. و در آن وزارت عریض و طویل یا در مجموعه پرهزینه سازمان اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا گویا قحطی خرد آمده بود که یکی از آن میان نگفت عزیز من هر گردی که گردو نیست. کسی نگفت که میخ در پریز فرو بردن، شاید بازی مهیجی باشد اما این بازی را دو بار نمی شود تکرار کرد. وقتی زدی شبکه مجازی را تا هفت پشت سوزاندی و آتش آن را به جان سازمان آشوب انداختی، دیگر از دست هیچ آتش نشانی کاری برنمی آید.

قیافه های دیگری هم بر بالای جرثقیل دیده می شوند. مثل آقای اوباما یا لئون پانتا رئیس سازمان سیا و رابرت گیتس وزیر دفاع که هنوز هم کار اطلاعاتی را مهم تر و جذاب تر از ارتش آمریکا می داند. یا حضرات صهیونیست، نتانیاهو و ایهود باراک (وزیر دفاع)، آویگدورلیبرمن و دانی ایالون (وزیر و معاون وزیر خارجه) و باردو (رئیس موساد) یا بسیاری دیگر از سران آمریکایی و صهیونیستی که عکس هایشان در آلبوم عکس های حسنی مبارک موجود است. یک روز پیش از اجرای وارونه پروژه تروای2 بود که همین جناب دانی ایالون در جمع سران سازمان های صهیونیستی آمریکا گفت «بزرگ ترین تهدید، نه تحولات مصر و تونس، که حکومت توطئه گر و فتنه گر ایران است، کشوری که به کمک همدستان منطقه ای، هدف های خود را پیش می برد. نباید بگذاریم ایران از بی ثباتی های پدید آمده برای پیشبرد اهدافش استفاده کند. ما باید این فرصت ها را بسوزانیم.»

شاید گفته شود که آنها فرجام فتنه و آشوب سال گذشته را در 9دی و 22بهمن88 و 98 دیده بودند، پس چرا دوباره ریسک کردند؟ خطایی در این صورت مسئله نهفته است و آن کلمه «ریسک» است. ریسک مربوط به کسی است که فرصت انتخاب دارد و می سنجد اما کسی که مثلاً درحال غرق شدن در باتلاق است قدرت و فرصت اندیشیدن ندارد. او به هر چیزی که دم دستش باشد چنگ می اندازد، ریسمان باشد یا گیاه و شاخه درخت و یا مار زهرآگین. شوخی نیست، مصر و اسرائیل با هم درحال سقوط هستند. «سینا» در مرز مصر و فلسطین آبستن رویدادی است به بزرگی تولد موسی(ع)، آن هم پس از سه دهه نیرنگ و قساوت آمیخته در این منطقه تا شاید کابوس فرعون درباره ولادت موسی جامه حقیقت به خود نپوشد. و این بار هم- مانند 33 سال پیش که موسی در عمق کاخ فرعون و در پایگاه ثبات آمریکا (ایران) بالید و سر به انقلاب گذاشت- شوق انقلاب در دیگر پایگاه ثبات برای آمریکا و اسرائیل (مصر) برخاسته است، هر چند که این روایت تمام داستان نیست.

واشنگتن تایمز از قول جاناتان اسپایر (کارشناس مرکز مطالعات جهانی در هرتسلیای اسرائیل) درست می نویسد که «هسته مرکزی ماجراهای خاورمیانه جای دیگری است؛ ایران. اکنون به طور پیوسته کشورهای منطقه به منظومه ایران می پیوندند. ایران به کمک سوریه جبهه ای از متحدان را به راه انداخته که حزب الله لبنان و گروه های اسلامگرا در عراق و حماس در فلسطین را شامل می شود. حتی ترکیه و قطر هم به منظومه ایران پیوسته اند. این حلقه اتحاد، بسیار بد و نامطلوب است. در مقابل، مصر [سابق] و سعودی و اردن و مراکش و تشکیلات محمود عباس قرار دارند. اکنون ائتلاف خواستار نابودی اسرائیل در حال تقویت است و به مصر نزدیک می شود.» در چنین فضایی اگر سیا و موساد و ام آی6 به ورشکستگانی نظیر اولی و دومی و سومی دخیل نبندند، چه گلی به سر بزنند؟ یا عبدالله سعودی یک میلیارد دلار بی زبان را مانند علف خرس نثار این جماعت نکند، پس به شرم الشیخ کوچ کند؟ یا از این سو، طرف معامله جرج سوروس و راسموسن دانمارکی، به عتبه بوسی ملک عبدالله در اردیبهشت 88 مشرف نشود، چه کند؟ یا آقای توهم به 05 میلیون دلار صدقه محمودعباس و تشکیلات او امید نبندد، چشم به دست و اراده ملت داشته باشد؟ همذات پنداری است که این جماعت لنگه به لنگه را به هم رسانده است... اگرچه بالای جرثقیل!

اسلام هراسی، شیعه هراسی و ایران هراسی هیچ کدام به مددشان نیامد. ویکی لیکس را علم کردند تا بگویند ایران چه قدر مغضوب کشورهای مرتجع از قاهره تا ریاض و امان و منامه و دوبی و صنعاست، نفهمیدند که همین بر قرب و محبوبیت جمهوری اسلامی نزد ملت ها می افزاید. نفهمیدند که وقتی از قول «امیر عبدالله رو به قبله» بگویند «سر مار را باید در ایران کوبید» دل های بیشتری را متوجه قبله انقلاب می کنند... تا اینکه مصر فوران کرد و اردن و یمن و بحرین به لرزه افتاد. چه باید کرد؟ چه می توانستند؟ قرار شد خاک بر آفتاب بپاشند و پنجه بر سیمای تابناک ایران بکشند شاید که از تابندگی و الهام بخشی بیفتد. همان رسانه ها که تا هفته ها به سانسور حقایق انتفاضه اسلامی مصر و تونس پرداختند، خیز برداشتند از گلوله برفی «هیچ» که دست به دست می گردانند و بزرگ می کنند، بهمن انقلاب و جنبش در ایران بسازند. پیش قاضی و معلق بازی!؟ کاریکاتور بازی و تصویرسازی واژگونه و بدلی پیش نسخه حی و حاضر انقلاب که دیگر بار در 22بهمن 88 و در بزرگراه امام حسین(ع)- آزادی به حرکت درآمده بود؟

چی فکر می کردند، چی شد؟ قرار بود موتور الهام بخش انقلاب را خاموش کنند تا سودای اقتدا به ملت ایران در سر ملت دیگری نیفتد. قرار بود حاشیه ای در ایران بسازند و نگاه افکار عمومی را به این نقطه منحرف کنند تا آن طرف، متن انتفاضه و انقلاب اسلامی رو به فوران را ولو به ضرب و زور ارتش مصر و کماندوهای اسرائیلی- آمریکایی منکوب نمایند. قرار بود قهرمان بسازند، مثل بوعزیزی تونس! اما همه جای این «مهندسی معکوس» طی 02 ماه گذشته وارونه بود و محال بود آخرین حلقه آن وارونه از آب درنیاید. به نام قانون گرایی، آشوب راه انداختند. به اسم جمهوریت، مقابل مردم سالاری و رأی اکثریت ایستادند. به نام امام و انقلاب و قانون اساسی، قلم حذف روی همه ارزشها کشیدند. روز قدس، اشغالگران بیت المقدس را از خماری 03ساله درآوردند و 31آبان و 61 آذر کوشیدند چکمه آمریکایی ها را برق بیندازند. عاشورا که شد، با لشکر «مردمان خداجو» از خجالت عمرسعد درآمدند و روز 22بهمن 88- از شدت بلاهت- اسب تروا را ساز کردند تا در روز پیروزی انقلاب، ملتی را به زیر بکشند! این مسیر، ایستگاه دیگری نمی توانست داشته باشد جز روز ولنتاین (41فوریه) که در آن به نام ملت مظلوم مصر و تونس، نشان دادند که دم به دم شتر نتانیاهو و اوباما و مبارک گره زده اند و تا هرجا که آنها پی شوند و رم کنند و بگریزند، اینان نیز پاندول وار در «حرکت» و «جنبش» خواهند بود... ولو بالای جرثقیل و انگشت نمای خلایق.

این سرنوشت کسی است که از ارزشها برگردد و رذیلت را جای فضیلت برگزیند. به تعبیر امیرمؤمنان کسی که لااقل در دل خویش فضیلت و معروفی را نپذیرفت و منکری را زشت نشمرد، زیر و رو می شود و بالای او جای پایینش و پایین او جای بالای وی می نشیند (حکمت 375 نهج البلاغه). اینجا آغاز واژگونه بینی است. این نهایت مهندسی معکوس است حتی اگر بر بلندای جرثقیل رفته باشی. اینجا ارتفاع پست است. اینجا آتش نشانی و امداد و 125 هم نمی توانند به کمک کسی بروند.


 

پنج شنبه 28 بهمن 1389برچسب:,

|

قیام بحرین

 
نایب رئیس اول پارلمان بحرین: دولت بحرین برای جنایت ضدبشری علیه مردم برنامه‌ریزی كرده بود
 
 
 
نایب رئیس اول پارلمان بحرین:
دولت بحرین برای جنایت ضدبشری علیه مردم برنامه‌ریزی كرده بود

خبرگزاری فارس: نایب رئیس اول پارلمان بحرین با محكوم كردن سركوب معترضان در میدان اللؤلؤه شهر منامه پایتخت این كشور اعلام كرد كه دولت بحرین از همان ابتدا برای جنایت ضدبشری علیه تظاهرات‌كنندگان برنامه‌ریزی كرده بود.


 
A1007271.jpg
 

به گزارش فارس، "خلیل المرزوق " در گفت و گو با شبكه خبری العالم، با لحنی كنایه آمیز به شاه بحرین به دلیل سركوب معترضان گفت: من به شاه بحرین برای پیروزی بزرگی كه نیروهای امنیتی و ارتش دلاور آن در كشتار مردم، به دست آورد، تبریك می گویم.

نایب رئیس اول پارلمان بحرین تاكید كرد كه معترضان با وجود این سركوب، از تظاهرات و مطالبات خود تا رسیدن به آن دست برنخواهند داشت.

وی اظهار داشت: این اقدام به گونه‌ای بود كه گویی از قبل برای ترور این معترضان مسلمان كه با فرزندان و كودكان خود جهت بیان مطالباتی عادلانه به خیابانها آمده بودند، پنهانی برنامه ریزی شده بود.

المرزوق افزود: حمله بامداد امروز به معترضان در میدان اللؤلؤه جنایت ضد بشری و قتل سازمان یافته و عمدی به شمارمی رود چرا كه هزاران نفر از نیروهای امنیتی به این میدان گسیل شدند به گونه ای كه انگار شرایط جنگی وجود دارد.

وی افزود: نیروهای امنیتی مردم معترض را با گاز اشك آور و گلوله های پلاستیكی و گلوله های زمانی كشنده هدف قرار داد كه در جریان آن دستكم چهار نفر شهید و صدها نفر زخمی شدند.

وی افزود: روند سركوب بعد از حمله به مردم معترض در میدان اللؤلؤه نیز ادامه یافت چرا كه نیروهای امنیتی بامداد امروز زخمی ها را از خودروهای آمبولانس پیاده كرده و مورد ضرب وشتم قرار داده ند و نگذاشتند كه بیمارستان ها به آنها كمك های امدادی ارایه كنند.

المرزوق گفت: درپی این اقدام، پزشكان با برگزاری تظاهرات خواهان كناره گیری وزیربهداشت شدند زیرا او به آمبولانس ها دستور داده است كه وارد بیمارستان ها نشوند.

وی تاكید كرد، انحطاط انسانی در قدرت حاكمه به حدی رسیده است كه با یك ملت بی پناه و تظاهرات كنندگان مسالمت جو اینگونه برخورد می كند.

المرزوق گفت: ارتش بحرین علیه ملت این كشور بكار گرفته شده است و حال این سوال مطرح است كه در كدام كشور تفكر ارتش كشتن مردم خود است؟.

وی تاكید كرد: مطالبات مردم عادلانه است و آنها استوار باقی خواهند ماند و مطالبات خود را برآورده خواهند كرد و دربرابر سركوت حكومتی كه می خواهد مردم را به سوی نامعلومی سوق داده و طبل طائفه گری بنوازد، سرتسلیم فرود نخواهند آورد.

المرزوق: گفت: دیروز در میدان اللولوه برادران اهل تسنن و تشیع در كنار هم بودند و هیچ تفرقه ای وجود نداشت اما خواست سیاسی حاكمیت آن است كه از سركوب و طرح گسست طائفه ای استفاده كند.

وی ضمن هشداردراین باره كه رسیدگی نشدن درست به وضعیت موجود به عواقب غیرقابل پیش بینی منجر خواهد شد تصریح كرد: برخی مشاوران و زمام داران دستگاههای امنیتی و اطلاعاتی بحرین به مسئولان نظام مشاوره داده و می گویند كه تنها سركوب و كشتار درقبال شهروندان اثرگذار است و علت موضع سرسختانه نظام هم به همین علت است و احتمال ارتكاب كشتار و قتل شخصیت های برجسته و بازداشت های گسترده وجود دارد.

المرزوق خواهان "دوركردن این دست از مشاوران و تندروها درنظام بحرین از تصمیم گیری ها " شد و گفت: مشاركت در تصمیم گیری ها خواست تاریخی ملت بحرین در طول دهه های گذشته است اما نظام علیه میثاق های ملی كودتا كرده است.

وی تاكید كرد: مطالبات مردم طائفه ای نیست بلكه مطالبات كلی همه ملت های عربی است و اعمال زور و بكار گیری ارتش هرگز نخواهند توانست این مطالبات مشروع را خفه كند.

پنج شنبه 28 بهمن 1389برچسب:,

|

مجروح25 بهمن

عکس: یکی از مجروحین وحشی‌گری سبزها در ۲۵ بهمن
 



تصویر یکی از مردم که به دست جنایتکاران سبز به شدت مجروح شده بود و در بیمارستان بستری است



http://www.teribon.ir/base/img/2011/02/25bahman1.jpg

 

پنج شنبه 28 بهمن 1389برچسب:,

|

سخن با اسراییل

با رژیم صهیونیستی باید به زبان خودش سخن گفت
 
 


 
 
با تاكید بر انتقام‌گیری خون شهدا از رژیم‌صهیونیستی؛
نصرالله: تحولات منطقه‌ حاصل فروپاشی حاكمیت آمریكاست

خبرگزاری فارس: دبیركل حزب‌الله لبنان به مناسبت گرامیداشت یاد شهدا، با بیان اینكه خون شهدای مقاومت هدر نمی‌رود، ‌تاكید كرد، تحولات منطقه حاصل فروپاشی حاكمیت آمریكاست.


 
A0714440.jpg
 

به گزارش فارس، سید حسن نصر الله دبیركل جنبش حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در مجتمع سید الشهداء (ع)، اعلام كرد: شهدا راهنما و الگوی ما در مقاومت و جهاد هستند و راه و روش و زندگی آنها الگوی رزمندگان مقاومت و ارواح پاك و مطهر آنها الهام بخش ماست و ما همین جا با این شهدای گرانقدر عهد وپیمان می‌بندیم كه راه آنها را در مبارزه با دشمن ادامه خواهیم داد.

* با رژیم صهیونیستی باید به زبان خودش سخن گفت


سید حسن نصر الله پس از آن به تهدیدات سران و مقامات رژیم صهیونیستی پرداخت، در این خصوص گفت: می‌خواهم به باراك و اشكنازی و بنی‌گینتس با همان زبان خودشان كه با سربازانشان سخن می‌گویند، صحبت كنم و بگویم كه رزمندگان مقاومت اسلامی همیشه آماده دفاع از لبنان هستند و هرگاه رهبران مقاومت از آنها بخواهند لحظه‌ای در آزاد سازی الجلیل در شمال فلسطین اشغالی درنگ نخواهند كرد.


* تاكید بر گرفتن انتقام خون شهید "عماد مغنیه "


در ادامه سید حسن نصر الله تاكید كرد: خون فرمانده شهید عماد مغنیه هیچ گاه هدر نخواهد رفت و انتقام ترور وی هم چنان به قوت خود پابرجا بوده و رژیم صهیونیستی بهای سنگینی بابت آن پرداخت خواهد كرد.


وی افزود: من به رهبران و ژنرال‌های رژیم صهیونیستی می‌گویم هر جای جهان بروید و هر زمان كه وقت آن فرا برسد، بدانید انتقام خون شهید مغنیه را از شما خواهیم گرفت.


* ترس و هراس رژیم صهیونیستی دلیلی بر ضعف و ناتوانی آن


سپس دبیر كل جنبش حزب الله به سخنان باراك و ترس و هراس رژیم صهیونیستی از عدم استقرار و ثبات در منطقه پس از تغییر و تحولات روی داده در مصر و لبنان و تونس و دیگر كشورهای منطقه پرداخت و تاكید كرد: این سخنان و ترس و هراس‌ها بیانگر ضعف و سستی رژیم صهیونیستی و تو خالی بودن آن است، با این كه سال‌های سال كه از قدرت و اقتدار این رژیم و سناریوهای آینده آن برای جنگ سخن گفته می‌شد،‌اما اكنون ملاحظه می‌كنیم این سخنان یاوه سرایی‌هایی بیش نبوده است.


* تبریك به جوانان و ملت مصر


به همین مناسبت سید حسن نصر الله پیروزی انقلاب مصر بر رژیم مبارك را به ملت مصر تبریك گفت و افزود: باید به ملت مصر پیروزی این انقلاب را تبریك گفت و ما از ملت مصر تشكر ویژه داریم كه با انقلاب خود موجب آزادی رزمنده مجاهد "محمد منصور " را كه اكنون در میان شماست، فراهم نمودید .. از جوانان مصری كمال تشكر را دارم كه موجبات آزادی جوانان و از جمله محمد منصور را فراهم نمودند و من معتقدم، پس از سرنگونی حسنی مبارك مصر شاهد تغییر و تحولات بزرگی خواهد بود كه اولین بازتاب آن بی شك متوجه رژیم صهیونیستی است.


* تاكید بر حل عادلانه قضیه فلسطین


پس از آن دبیر كل جنبش حزب الله لبنان در سخنان خود به قضیه فلسطین پرداخت و تاكید كرد: عدالت و مساوات در بازگست پناهندگان و بازگرداندن مقدسات به مسلمانان و تشكیل كشوری فلسطینی از دریا تا رود و مجازات جنایتكاران جنگی است و در این شرایط است كه حق و حقوق ملت فلسطینی ادا و عدالت و امنیت و آرامش دائمی بر منطقه حاكم خواهد می‌شود و رهبران فریب خورده فلسطینی بدانند رفتن درپی صلح دروغین و دادن امتیازات به رژیم صهیونیستی حق را به صاحبان حق بازنمی گرداند.


* چرا آمریكا مدعی صلح در جهان، آرامش را برقرار نمی‌كند؟


در ادامه نصرالله این سوال را مطرح كرد كه دولت آمریكا كه این همه مدعی صلح و آرامش و ثبات در جهان است كجاست تا بیاید و آرامش را در منطقه خاورمیانه برقرار كند و حق را به صاحبان آن برگرداند و دادگاهی برای مجازات و محاكمه جنایتكاران جنگی تشكیل دهد؟


* تاكید بر تشكیل دولت وحدت ملی لبنان


سپس سید حسن نصر الله به مسائل داخلی لبنان پرداخت و گفت: مهم تر از هر چیز و اصل، تشكیل دولت وحدت ملی در لبنان است و باید در كشور دولتی تشكیل شود، چرا كه كشور بدون دولت نمی تواند به حیات خویش ادامه دهد.

دبیركل جنبش حزب الله تاكید كرد: لبنان نیازمند دولتی قدرتمند و مسئولیت پذیر است تا به مشكلات مردم رسیدگی كند و به جای سخنان بیگانگان به دردهای ملت لبنان گوش فرادهد.

* هدف مقاومت است نه خلع سلاح آن


وی با زیر سوال بردن كسانی كه به هر ترفندی متوسل می شوند تا دولت میقاتی را زیر سوال ببرند، پرسید: آیا راه حل مسئله روی آوردن به بهانه ها و دستاویزهایی چون گرفتن سلاح مقاومت از آن است یا بازگرداندن اموال غارت شده؟


وی افزود: اگر برخی بر این باورند كه مقاومت در لبنان نباید سلاح بدست داشته باشد و به این باور رسیده‌اند پس چرا در مورد آن بحث می‌كنند؟ ‌آنها باید به جای بحث عمل كنند، در حالی كه به نظر من بحث اساسی در لبنان نه سلاح مقاومت كه خود مقاومت است و برخی می‌خواهند مقاومت را سركوب كنند.


* تحولات منطقه‌ای حاصل فروپاشی حاكمیت آمریكا در منطقه‌


سید حسن نصر الله از یك سو آنچه در لبنان و از سوی دیگر در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا اتفاق افتاده و می‌افتد، رهاورد فروپاشی حاكمیت آمریكا بر منطقه دانست و تاكید كرد: كسانی كه به جای تكیه بر مردم خویش به خارج و بیگانگانان تكیه كردند، بزرگترین خطا را مرتكب شدند.


مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت "سید عباس موسوی " و سید و سالار شهدای مقاومت اسلامی لبنان و "شیخ راغب حرب " شیخ شهدا و حاج "عماد مغنیه " فرمانده بزرگ مقاومت ساعت سه بعد از ظهر روز گذشته در مجتمع سید الشهداء در ضاحیه در جنوب لبنان برگزار شد.


* حضور "سامی شهاب " در مراسم گرامیداشت شهدا


در این مراسم "سامی شهاب " اسیر آزاد شده از بند زندان‌های رژیم حسنی مبارك نیز حضور داشت و مورد استقبال سید حسن نصر الله قرار گرفت. در این مراسم "یاسر عباس موسوی " فرزند شهید عباس موسوی نیز سخنانی ایراد كرد.

پنج شنبه 28 بهمن 1389برچسب:,

|

کلامی از خواجه

 

کلامی از خواجه عبد الله انصاری
 


 


 


 


 

        خواجه عبدالله انصاری فرمود:      

                           
                                               بدانکه، نماز زیاده خواندن، کار پیرزنان است        

           
و روزه فزون داشتن، صرفه  نان است     

                                                     

                              و حج نمودن، تماشای جهان است.                           


        اما نان دادن، کار مردان است
     

پنج شنبه 28 بهمن 1389برچسب:,

|

امام خامنه ای

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پنج شنبه 28 بهمن 1389برچسب:,

|

ولایت و دوستی امیرالمومنین

 
ولایت و دوستی علی بن ابیطالب (ع) ولایت خداست
 
رسول خدا (ص) فرمود : ولایت و دوستی علی بن ابیطالب (ع) ولایت خداست و محبت او عبادت خداست و متابعت او فریضه خدا است و دوستان او دوستان خداوند هستند و دشمنان او دشمنان خدا هستند و جنگ با او ، جنگ با خدا است و صلح او صلح خداست. 

کاشف الاستار ترجمه جامع الاخبار صفحه 32

پنج شنبه 28 بهمن 1389برچسب:,

|

توصیه امام به جوانان

 - فرناز منشی جنگ نرم,رها آنتی بادی,شیما ,الف مهدوی,بید مجنون                           ,مرضیه     ,مریم   معاون کلوب  رسانه     ,بیتا دل آرام,رضوانه ابراهیمی, باران    بهاری ,زهرا  بابایی,تسنیم فدایی رهبر  ,ستاره خاموش,مَش زهرا درخشان,عروسک پارچه ای,زهرا ولایی,لیلا یگانگی,فائزه  ولایی,گمنام  ه درگیر عمار شدن ه,حزب الهی بلاست,توصیه امام به جوانان

پنج شنبه 28 بهمن 1389برچسب:,

|

دود فتنه

دود فتنه در چشم فتنه‌گران خواهد رفت
 



پیامبراکرم(ص) در این روایت بشارت می‌دهند که از فتنه آخرالزمان نگران نباشید، زیرا این فتنه‌ها سبب می‌شود که انسان‌های دوچهره رسوا شوند و دود فتنه در چشم فتنه گران رفته و آنها در آتشی که برپا کرده‌اند از بین بروند.

 
 

 


به گزارش شبکه ایران به نقل از ایسنا، آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) صبح امروز در ابتدای درس تفسیر قرآن کریم در حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) گفت: این فتنه انگیزی‌ها متاسفانه موجبات شادی دشمنان اسلام و نظام اسلامی و در راس آن‌ها آمریکا و اسراییل را فراهم کرد و از این جهت از نگاه همه علاقمندان به امام و انقلاب اسلامی محکوم و مطرود است.

رییس موسسه دارالحدیث با بیان روایتی از پیامبراکرم(ص) درخصوص فتنه‌هایی که در آخرالزمان اتفاق می‌افتد، گفت: پیامبراکرم(ص) در این روایت بشارت می‌دهند که از فتنه آخرالزمان نگران نباشید، زیرا این فتنه‌ها سبب می‌شود که انسان‌های دوچهره رسوا شوند و دود فتنه در چشم فتنه گران رفته و آنها در آتشی که برپا کرده‌اند از بین بروند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) اظهار امیدواری کرد که به یاری خداوند و با هوشیاری و بصیرت مردم زمینه‌ای برای تکرار این‌گونه حوادث زشت در کشور پیش نیاید و مردم این شایستگی را داشته باشند که با تبعیت از فرامین و رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب اسلامی همه فتنه‌ها را پشت سر گذاشته و این انقلاب را به عنوان میراث خون شهیدان و میراث امام راحل به دست صاحب اصلی خودش که امام عصر(عج) است تسلیم کنند.

پنج شنبه 28 بهمن 1389برچسب:,

|

پاسخ به دو شبهه

 

پاسخ به دو شبهه در مورد کارت بسیج شهید صانع ژاله

یا لطیف

دیشب ، و در تبعات اجتماع غیر قانونی ای که به دعوت میرحسین موسوی و مهدی کروبی شکل گرفته بود، دو هموطن عزیز به ضرب گلوله منافقین به شهادت رسیدن. تلاش رسانه های ضد انقلاب برای مصادره یکی از این شهدا قابل توجه است. در یکی از این تلاش ها ، مطلبی با عنوان "چند گاف بزرگ در صدور کارت بسیج برای شهید سبزمان «صانع ژاله» که مشخص میکند این کارت جدیدا در تهران صادر شده نه در پاوه" منتشر شده که باید به هوش و زکاوت نویسنده آن تبریک گفت! دلایل به شدت بچه گانه و غیر معقولند! به طوری که با چند جمله کوتاه می شود توهم دراز و طویل این افراد را زیر سوال برد. مطلب بازنشر های زیادی داشت و در رسانه های مشابه هم منتشر شد. این گاف های ادعایی این مطلب است(عکس های مورد استناد در انتهای مطلب آمده):

 ۱. در کارت منتشر شده از سوی رسانه های حکومتی ، محل صدور کارت در مهری که بر روی عکس خورده است پاوه ذکر شده است اما در پشت کارت آنجایی که نوشته شده است « از یابنده تقاضا می شود کارت را به نزدیکترین رده مقاومت بسیج تحویل داده و یا به صندوق پستی ۱۷۱۸۵/۳۹۴ بیاندازد» این کد صندوق پستی متعلق به ستاد نمسا واقع در افسریه تهران می باشد که مخصوص کارت هایی است که در تهران صادر می گردد.در کارتی که به صورت رنگی منتشر نموده ایم کارتی را میبینیم که در تهران صادر شده است و بنابراین قاعدتا در صورت مفقود شدن باید به این صندوق پستی ارسال نمود. در هر کارتی کد صندوق پستی ای ذکر میگردد که متعلق به منطقه مقاومت بسیج همان استان باشد. چگونه است که این کارت در شهرستان پاوه صادر شده است اما کد صندوق پستی تهران پشت آن درج شده است؟

 

پشت همه ی کارت های بسیج  این صندوق پستی ذکر شده. می توانید به اولین کارت بسیج در دسترس نگاه کنید. من در خوابگاه و در کنار دانشجوهایی از شهرستان های مختلف ساکن هستم و پی بردن به این امر بسیار ساده بود. من دقیقا نمی دانم نویسنده از کجا این قانون من در آوردی را درآورده که "در هر کارتی کد صندوق پستی ای ذکر میگردد که متعلق به منطقه مقاومت بسیج همان استان باشد" بعید می دانم هر شهر چاپخانه ی کارت بسیج داشته باشد. کارت های بسیج به صورت عمده و در تهران چاپ می شود و در سراسر کشور توزیع می گردند.

 

 ۲. از برچسب های اعتبار پشت کارت کاملا مشخص است که این کارت در سال ۸۶ باید صادر شده باشد چرا که اولین برچسب نوشته شده «اعتبار تا مهر ۸۷» ، حالا اگر به کارتی که خودمان منتشر نموده ایم نگاه کنید مشخص است که این کارت(با اسکن رنگی) در سال ۸۷ منتشر شده است. به شماره های کارت ها دقت کنید. کارتی که در سال ۸۶ صادر شده است باید قاعدتا شماره سریال کمتری از کارتی که در سال ۸۷ صادر شده است داشته باشد. اما می بینیم که کارتی که در سال ۸۶ به گفته رسانه های حکومتی صادر شده حدود ۳۸۶۳۷۴ سریال بیشتر است که قاعدتا با توجه به شماره سریال های صدور و اینکه هر دو نیز متعلق به نیروی مقاومت بسیج است بیشتر می باشد.

 

واقعا نمی دانم نویسنده این مورد دوم را جدی گفته یا نه! طبق تخیلات جناب نویسنده ،احتمالا شماره سریال کارت اولین بسیجی باید یک چیز در مایه های 000001 باشد!
درست مثل این است که بگوییم ماشین های شهر زنجان که کد سمت راستشان 87 است، همیشه از ماشین های تهران که کد سمت راستشان ضریب های 11 هست و حالا حالا ها مانده تا به 88 برسد جدید ترند!
شاید از روی کد بسیجی بشود به تاریخ صدور آن پی برد اما سریال های مندرج روی کارت ها هیچ گونه ربطی به تاریخ صدور کارت ندارد.


عکس کارتی که در رسانه های ضدانقلاب مورد بررسی قرار گرفته

تتمه ی پست هم این که به این افراد توصیه دارم به حوزه هایی که هیچ اطلاعی از آن ندارند وارد نشوند. مخصوصا ضدانقلاب خارج نشین که احتمالا حتی یک بار هم کارت بسیج را لمس هم نکرده اند!

پنج شنبه 28 بهمن 1389برچسب:,

|

زنان کارتن خواب

   
 
(★زنان كارتن خواب زیر پوست شهر
آوارگی این زن‌ها مسلما باعث گسترش بیشتر انواع آسیب‌های اجتماعی خواهد شد. متولیان درمان اعتیاد، باید سیاستشان را در قبال این زن‌ها معلوم کنند که با حمایت از آنها موافقند یا نه؟ اگر جواب مثبت است چقدر برای تامین نیازهای اولیه سرپناه دادن به آنها، مثل تامین امنیت و مکان مناسب برای اقامتشان تلاش می‌کنند؟
82316_635.jpgشهر: بر اساس آمار اعلام شده و رسمی، زنان کارتن خواب 2 درصد از کل افراد کارتن خواب را تشکیل می‌دهند كه متوسط سنی آن‌ها 25 تا 45 سال گزارش شده است اما آنچه كه جای تامل دارد اظهار نظرها و نگرانی مسولان اجرایی و شهری از روند روبه رشد این معضل اجتماعی است.

پدیده كارتن خوابی سال ها است كه در جوامع صنعتی هم زمان با رشد تكنولوژی بیش از قبل خود را نمایان ساخته است اما در سال های اخیر با گسست ارزش های خانوادگی و افول سنت ها و گرایش های اعتقادی، در بین كارتن خواب ها زنانی نیز دیده شده اند كه این روند رو به رشد واكنش هایی از سوی مسولان اجرایی نیز در پی داشته است.

مرتضی طلایی، رییس کمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی شورای شهر تهران عادی شدن حضور زنان معتاد و کارتن خواب در کنار خیابان را زنگ خطری برای جامعه دانسته و عنوان کرده است " متاسفانه شرایط خانواده‌ و بنیاد اجتماعی آن در جامعه دچار مشکلات عدیده‌ای شده و آمار قابل توجه طلاق در جامعه، افزایش تعداد زنان سرپرست خانوار، زنان کارتن خواب و معتاد را به همراه دارد. اگر تاکنون فقط می‌دانستیم که تعداد زنان معتاد قابل توجه است، حال این نگرانی را داریم که این زنان معتاد که شرایط نامساعدی را دارند، در سطح جامعه بیش از قبل به چشم می‌خورند و همه این موارد نشان می‌دهد که خانواده‌در جامعه ما دچار تزلزل شده است "

نصرت الله داهی رییس سرای احسان كهریزك نیز معتقد است " همه نوع بیماری را می توان میان کارتن خواب ها پیدا کرد. از گال و شپش گرفته تا ایدز و هپاتیت. در حال حاضر هفت مورد بیمار ایدزی در این مرکز وجود دارد. اکثر مددجویان منتقل شده به این نهاد نیازمند درمان ارتوپدی و جراحی هستند که به بیمارستان های شهر منتقل می شوند و هزینه ها نیز یا توسط سرای احسان کهریزک یا کمک نیکوکاران پرداخت می‌شود ".

کارتن خوابی جرم محسوب نمی‌شود

محمد علی دادخواه وکیل دادگستری نیز می گوید " از نظر قانون کارتن خوابی جرم محسوب نمی‌شود چون تکالیف دولت هاست که باید در خصوص تامین امنیت و بهداشت و فرهنگ افراد جامعه اقدام کنند و این برمی‌گردد به عدم اجرای تکالیف دولتها. مضاف بر اینکه برابر اصل قانونی بودن جرم و مجازات ما جرمی به نام کارتن خوابی نداریم. ذات ولگردی در نهایت به عنوان کسی که شغل و اقامتگاه مشخصی ندارد، قابل تعقیب است اما کارتن خواب کسی است که اجتماع نتوانسته شغل برایش تامین کند و این چیزی نیست که قابل تطبیق با مورد ولگردی باشد"

اما چرا این معضل اجتماعی رو به رشد است ؟ كارشناسان می گویند " نبود سند جامع برای رفاه اجتماعی، کم بودن مراکز مختلف حمایت دولتی یا خصوصی و حتی سازمان‌های مردم نهاد برای رسیدگی به زنان کارتن خواب یا معتاد، کم بودن ظرفیت مراکز فعلی نگهداری کارتن خواب‌های معتاد و غیرمعتاد زن که متعلق به شهرداری است، افزایش روز افزون کودکان فراری و خیابانی و مخصوصا دختران، از جمله دلایلی است که برای وضعیت کنونی زنان و مردان کارتن خواب می توان برشمرد" .

این معضل اجتماعی نیز مانند مشکل كودكان خیابانی و كار و خیلی های دیگر با بی توجهی سازمان های ذیربط مواجه شده است و هر ارگانی فقط می خواهد وظیفه خود را به دوش دیگری انداخته توپ را به زمین دیگری پرتاپ می كند.

سرمای زمستان، گرمای تابستان، وضعیت بد جسمی، روحی و روانی، عدم رعایت بهداشت و ... و شاید مهمتر از همه ناهنجاری و آلودگی بصری و روحی كه دیدن این صحنه ها برای هر شهروندی به وجود می آورد از جمله نكاتی است كه نه در شرع ما تعریفی دارد و نه در عرف برای آن جایگاهی مشخص شده است.

رییس کمیسیون فرهنگی ـ اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه همین حالا هم ظرفیت مراکز فعلی نگهداری کارتن خواب‌های معتاد و غیرمعتاد زن شهرداری به طور کامل مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، گفته است " معمولا در برخی از مقاطع سال، فضای موجود نگهداری موقت کارتن خواب‌ها با نیاز جامعه برابر نیست که البته این شرایط موقتی است. شهرداری تهران همواره نسبت به حمایت از قشر‌های آسیب پذیر به خصوص کارتن‌خواب‌ها و افراد بی‌سرپرست حساسیت داشته است. مراکز فعلی نگهداری موقت کارتن‌خواب‌های معتاد و عادی زن و مرد برای همین منظور پیش‌بینی‌ شده و در صورتی که نیاز به افزایش این مراکز وجود داشته باشد، شهرداری همکاری خواهد کرد. گرمخانه‌های شهرداری برای پوشش بسیاری از مناطق شهر تهران کافی است".

طلایی ادامه می دهد " متاسفانه به دلیل نبود سند جامعی برای رفاه اجتماعی و حمایت از افراد بی‌بضاعت و کارتن خواب این افراد به مراکز مختلف حمایتی دولتی یا خصوصی و حتی سازمان‌های مردم نهاد مراجعه می‌کنند و نام آن‌ها در همه این موسسات ثبت می‌شود، اما به دلیل این که میزان کمک موقت و بسیار کم است، پوشش حمایتی کاملی از این افراد صورت نمی‌گیرد. جای تاسف است که بگویم بیش از دو سوم کارهای روزانه من صرف رسیدگی به درخواست‌های افراد نیازمند می‌شود و می‌دانیم که با این کمک‌های کوتاه مدت، قطعا مشکلات آن‌ها حل نشده و همزمان به مراکز دیگری نیز مراجعه می‌کنند".

طه طاهری قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با سخاوت این مسولیت را به دوش شهرداری می گذارد و می گوید: " شهرداری همانند جمع‌آوری مردان کارتن خواب و معتاد برای جمع‌آوری زنان معتاد و کارتن خواب هم مسوولیت دارد. اگر چه تعداد زنان کارتن خواب و ولگرد که معتاد هم باشند، زیاد نیست، اما باید برای این افراد هم تدابیر لازم اندیشیده شود. در حال حاضر چند محل برای زنان به عنوان کمپ موقت نگهداری فعال است، اما این کمپ‌ها در تهران و شهرهای دیگر بنا بر ظرفیت و نیز تعداد زنان معتاد کارتن خواب افزایش می‌یابد ".

عباس دیلمی‌زاده مدیرعامل یکی از انجمن‌های خیریه فعال در حوزه کارتن‌خواب‌ها در این زمینه می گوید " این مرکز، تنها سرپناه موجود در تهران برای اقامت شبانه زنان معتاد کارتن خواب محسوب می‌شود که به معتادان محله‌های شوش، مولوی و دروازه غار خدمات ارائه می‌کند. سازمان بهزیستی و انجمن با سنجش پراکندگی جمعیت زنان معتاد در منطقه، این محل را انتخاب کرده‌اند و این سرپناه پیشتر در محله‌ای دیگر هم راه‌اندازی شده بود، اما با مشکلاتی که مردم به وجود آوردند، تعطیل شد. آوارگی این زن‌ها مسلما باعث گسترش بیشتر انواع آسیب‌های اجتماعی خواهد شد. متولیان درمان اعتیاد، باید سیاستشان را در قبال این زن‌ها معلوم کنند که با حمایت از آنها موافقند یا نه؟ اگر جواب مثبت است چقدر برای تامین نیازهای اولیه سرپناه دادن به آنها، مثل تامین امنیت و مکان مناسب برای اقامتشان تلاش می‌کنند؟ ".

اما دكتر فرهاد اقطار مدیرکل دفتر پیشگیری از اعتیاد بهزیستی می گوید " سرپناه بر اساس تعریف علمی آن، باید نزدیک‌ترین محل به پاتوق معتاد باشد و به همین دلیل انتقال چنین مرکزی به خارج از شهر کاملا اشتباه و بی‌معناست. مردم باید بپذیرند که با انکار آسیب‌های اجتماعی نمی‌شود آنها را پاک کرد و دیر یا زود خودشان هم گرفتار می‌شوند. اگر انجمن پیش از تاسیس مرکز با معتمدان محل مشورت می‌کرد و نسبت به لزوم تاسیس چنین مرکزی آگاهشان می‌کرد، شاید امروز واکنش اهالی محل نسبت به این مرکز کاملا متفاوت بود و حتی در اداره آن مشارکت می‌کردند " .

زهرا نژاد بهرام مدیركل دفتر امور اجتماعی استانداری تهران نیز با اشاره به افزایش میزان آسیب های اجتماعی در میان زنان كارتن خواب اعلام كرد " در صورت نیاز گرمخانه ای برای پذیرش زنان كارتن خواب وجود ندارد و تاكید كرد علت محدود بودن تعداد زنان كارتن خواب را دلیلی بر عدم وجود نیاز آنان به وجود مكانی برای پذیرش آنان در مواقع بحرانی ندانست و تصریح كرد با توجه به وجود خشونت نسبت به زنان در سطوح مختلف خانوادگی، شغلی و اجتماعی امكان این كه زنان در محیطی دور از خانواده قرار گیرند امری دور از ذهن نیست. ممكن است اصطلاح كارتن خواب را برای زنان طرد شده از خانواده و بی خانمان نتوان اطلاق كرد اما بدون شك برای محفوظ ماندن این قبیل افراد از گزند آسیبها و پیشگیری از تبدیل آنها به زنان ویژه، ایجاد پایگاههایی برای پذیرش این افراد ضروری است. از سال گذشته تا كنون از مجموع یک هزار 600 كارتن خوابی كه جمع آوری شده اند تقریبا 10 نفر از آنها زن بوده اند كه توسط سرای احسان (تشكل غیردولتی فعال در این زمینه) تحت پوشش قرار گرفته اند" .

هشدار درباره عادی شدن حضور زنان كارتن خواب در كنار خیابان از یك سو و پرداخت یك میلیارد تومانی هزینه های درمانی كارتن خواب ها توسط دولت جدا از هزینه نگهداری گرمخانه ها و محل های نگهداری این افراد، از دیگر سو هر شهروندی را به فكر می اندازد كه چرا این هزینه ها در مرحله اول برای پیشگیری صرف نشده است؟

كاش قبل از اینكه معضل زنان كارتن خواب هم مثل كودكان خیابانی و كار و یا دختران فراری به چشم مسولان عادی شود حضور آن ها در این سرمای زمستانی در کنار خیابان، زنگ خطری باشد كه معضلات زیر پوست شهر را به صدا درآورد.

 

پنج شنبه 28 بهمن 1389برچسب:,

|

اعلام حالت فوق العاده در سفارتخانه های اسراییل

 
اعلام حالت فوق‌العاده در سفارت‎خانه‌های رژیم صهیونیستی
 
 



همزمان با سومین سالروز شهادت "عماد مغنیه" فرمانده نظامی حزب‌الله لبنان، رژیم صهیونیستی 4 سفارت‎خانه خود را در خارج تعطیل و در دیگر سفارت‎خانه‌ها نیز وضعیت فوق‌العاده اعلام كرد.

 
 


 

به گزارش فارس به نقل از كانال هفتم تلویزیون رژیم صهیونیستی، وزارت خارجه این رژیم در تمامی سفارتخانه‌های آن در خارج وضعیت فوق‌العاده اعلام كرده و چهار سفارتخانه را نیز تعطیل كرده است.

تلویزیون رژیم صهیونیستی به نام چهار كشوری كه سفارتخانه این رژیم در آن تعطیل شده است، اشاره‌ای نكرد.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی همچنین از سفرا و دیپلمات‌های خود در خارج خواسته است كه در منازل خود تحت تدابیر شدید امنیتی باقی بمانند.

كانال هفتم تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد كه اعلام وضعیت فوق‌العاده در سفارتخانه‌های این رژیم پس از آن صورت گرفت كه تحركات مشكوكی در اطراف سفارتخانه‌ها مشاهده است كه همزمان با سالروز شهادت عماد مغنیه است.

رژیم صهیونیستی چند روز پیش نیز به اتباع خود هشدار داد كه همزمان با سالروز شهادت مغنیه مراقب انتقام‌گیری حزب‌الله باشند.

عماد مغنیه در 12 فوریه 2008 به دست عوامل موساد در دمشق ترور شد.

پنج شنبه 28 بهمن 1389برچسب:,

|

واکنش تند امام(ره) به بیانیه جبهه ملی برای راهپیمایی

واکنش تند امام(ره) به بیانیه جبهه ملی برای "راهپیمایی"
 



"همین تکلیف شرعى را دارید که مردم را دعوت کنید به شورش در مقابل دولت اسلامى، در مقابل مجلس شوراى اسلامى؟! نهى از منکر و امر به معروف فقط منحصر است به همین که دولت اسلامى را نهى و امر بکنید؛ آن هم با آن کوبندگى؟! و آن هم دعوت به قیام؟! آن هم دعوت به شورش؟!"
 
 

 


شبکه ایران- امام خمینی(ره) همواره از ابتدای انقلاب اسلامی نسبت به راهپیمایی های بدون مجوز گروه های سیاسی واکنش صریح نشان می دادند بویژه اگر این راهپیمایی ها در همسویی با دشمنان ایران و اسلام بود، واکنش تند و قاطع ایشان را به دنبال داشت.

نمونه بارز این موضوع، ماجرای موضع گیری جبهه ملی علیه حکم قرآنی قصاص بود. امام راحل 25 خرداد 1360 در واکنش به بیانیه جبهه ملی برای راهپیمایی، سخنرانی صریح و قاطعی را ایراد کردند و به اعضای این جبهه آخرین تذکرات را دادند؛ تذکراتی که در شرایط کنونی هم روشنگر بسیاری از رویدادهاست.

جبهه ملی پس از آنکه از سوی امام راحل مرتد اعلام شد فعالیت خود را علیه جمهوری اسلامی ایران علنی تر کرد و در جریان فتنه 88 هم از حامیان جدی آن بوده است. اعضای این جبهه از تحرکات این روزهای سران داخلی فتنه هم حمایت کرده‌اند.

امام خمینی(ره) در بخشی سخنانشان در خرداد 60 فرمودند: من آن چیزى که بسیار مورد تعجبم است این نیست که در اعلامیه «جبهه ملى» براى لایحه «غیر انسانى» [به اصطلاح او] قصاص، یعنى حکم غیر انسانى قرآن!، یعنى حکم غیر انسانى اسلام!، اعلامیه بدهند و مردم را دعوت کنند که أیها الناس بیایید، در مقابل اسلام قیام کنید و استقامت کنید. من از آنها همچو توقعى داشتم و دارم. اما بعضى که اعلامیه دادند و تأیید کردند این راهپیمائیها را، آیا خوانده‏اند این اعلامیه‏هاى «جبهه ملى» را؟

امام(ره) در ادامه در واکنش به موضع حامیان جبهه ملی تاکید کردند: آیا تکلیف شرعى فقط این است که در مقابل مجلس و دولت اعلامیه صادر کنید! در تمام تکلیفهاى شرعى که شما احساس کردید همین تکلیف شرعى را دارید که مردم را دعوت کنید به شورش در مقابل دولت اسلامى، در مقابل مجلس شوراى اسلامى؟! نهى از منکر و امر به معروف فقط منحصر است به همین که دولت اسلامى را نهى و امر بکنید؛ آن هم با آن کوبندگى؟! و آن هم دعوت به قیام؟! آن هم دعوت به شورش؟!

ایشان در ادامه با اشاره به دعوت «جبهه ملى» به راهپیمایی در مخالفت با نص قرآن تاکید کردند: در مقابل این که مردم را دعوت کرده است به راهپیمایى در مقابل قانون الهى، تکلیف دیگر ندارید شما؟ آقایان تمام تکلیفها را به جا آوردند و عمل کردند، فقط یک تکلیف مانده و آن جمهورى اسلامى را به هم زدن؟! تمام تکلیفهایى که بر ما و شما متوجه است، چه از قشر نویسندگان و روشنفکران و جبهه‏ها و نهضتها و سایرین، تمام تکالیف فقط منحصر به این شده است که این جمهورى اسلامى را در خارج از کشور طور دیگرى که هست نمایش بدهید، و مردم را دعوت کنید که بر خلاف جمهورى اسلامى شورش کنند؟!


متاسفم از اینکه نمى‏دانستم در چنته اینها چه هست

امام(ره) افزودند: من باید متأسف باشم، من باید بسیار متأسف باشم، از اینکه غیب نمى‏دانم! نمى‏دانستم در چنته اینها چه هست. من بعضى از اینها را مى‏پذیرفتم؛ به ایشان هم محبت مى‏کردم؛ لیکن نمى‏دانستم که اینها بر ضد قرآن هم قیام مى‏کنند. من نمى‏دانستم که اینها ائتلاف پیدا کردند. من باید متأسف باشم، من باید بسیار متأسف باشم، از اینکه غیب نمى‏دانم! نمى‏دانستم در چنته اینها چه هست. من بعضى از اینها را مى‏پذیرفتم؛ به ایشان هم محبت مى‏کردم؛ لیکن نمى‏دانستم که اینها بر ضد قرآن هم قیام مى‏کنند. من نمى‏دانستم که اینها ائتلاف پیدا مى‏کنند [و] مرکز ائتلافشان یک جا است، و ائتلاف پیدا مى‏کنند با منافقین که شناخت شان را اشخاصى که مطالعه کرده‏اند مى‏دانند چیست، ائتلاف کرده‏اند.


پنج شنبه 28 بهمن 1389برچسب:,

|

گل من

 
گل من، خودت را ارزان نفروش !
 
 

 

 

 

 

حواست کجاس....  اشتباهت همینه ، اگه گل حصار نداشته باشه ، باغبون از كجا می تونه مطمئن باشه كه گلش سالم می مونه . اگه من گاهی اوقات گوشت را نپیچانم ....تو اصلا حواست به خاروخاشاک های اطرافت جمع نمیشه ...

 

عشق

 

گاهی اوقات ارزش وجودی خودمان را فراموش می کنیم و خود را در دسترس هر خار و خاشاکی قرار داده و به هر قیمتی می فروشیم ، گاهی با یک لبخند ، گاهی با یک چشمک و گاهی با ....

 

خیلی از این افرادی که اطراف ما هستند و ادعای داشتن عشق های آتشین دارند ، محبوب ها و معشوقه های واقعی نیستند ؛ چرا که اکثر آنان ، ما را به خاطر منافعی که داریم می خواهند و با ایجاد کوچکترین خللی در منافع ، ما را که رها می کنند هیچ ، حتی ممکن است مورد توهین و سرزنش نیز قرار دهند .

 

آیا تا به حال با خود فکر کرده اید که کسی که عاشق حقیقی ماست ، چه کسی است؟ کسی که ما را تنها به خاطر خودمان آن هم با همه ی بدی ها و نقص ها می خواهد، چه کسی است ؟

 

 

سه شنبه 26 بهمن 1389برچسب:,

|

موسوی : دستگیر میشوم

 

 
 

میرحسین موسوی که این روزها مورد انتقاد شدید حامیان خارج نشین خود واقع شده و وی را به ماشین بیانیه نویسی تشبیه کرده اند،این ایام مشغول طراحی نوع مواجهه خود با سید محمد خاتمی می باشد.

به گزارش«جوان آنلاین»،پس از تلاش های سید محمد خاتمی برای جذب بدنه حامیان میرحسین موسوی به سبد اصلاحات،گفته می شود میرحسین موسوی ضمن احساس خطر از این تلاش ها گفته است در صورت ادامه این روند من ظرفیت اجتماعی خود را از دست داده و با این وضع دستگیری من بوقوع خواهد پیوست!.

 

گفتنی است این ماجرا که میرحسین موسوی را در وضعیت روحی نامساعدی قرار داده وی را به سوی اتخاذ برخی تصمیم ها برای روحیه بخشی به حامیان ریزش کرده خود نموده و قرار است وی مواضعی رادیکال تر از گذشته اتخاد کند.این درحالی است که برخی افراد به موسوی گفته اند روشی که وی قراراست در پیش گیرد تنها می تواند لایه های بیرونی جریان سبز را متقاعد کند اما نمی تواند مانع از پیوستن حامیان وی به سوی خاتمی شود.

سه شنبه 26 بهمن 1389برچسب:,

|

مبارک گم شده است

 

 
 

شبكه تلویزیونی سی.ان.ان در خبری،حسنی مبارك رییس جمهوری مخلوع مصر را پس از كناره گیری از قدرت در جمعه گذشته،بعنوان فردی گمشده معرفی كرد.

 
به گزارش ایرنا،'نیك رابرتسون' خبرنگار این شبكه خبری از احتمال حضور مبارك در قصر وی در 'شرم الشیخ' خبر داد. 

 

خبرنگار سی.ان.ان در گزارش خود نزدیك شدن به محل قصر مبارك درشرم الشیخ كه با پوشش بسیار نیروهای امنیتی كه با سوال جواب های زیادی همراه است، بسیار مشكل عنوان كرد. 

 
رابرتسون گفت: قصر مبارك در شرم الشیخ در پس دیوارهایی بلند كه با سلاح های سنگین محافظت می شود قرار دارد. 
خبرنگاراین شبكه خبری افزود: در فرودگاه شرم الشیخ در فاصله دومایلی (بیش ازسه كیلومتری) از قصر مبارك یك فروند هواپیمای جت شخصی در بخش ویژه كه معمولا مورد استفاده مبارك و یا مهمان شخصی وی می باشد، دیده می شود كه هر لحظه آماده پرواز است. 
 
خبرنگار سی.ان.ان خاطرنشان كرد: برخی خبرها از بیماری و وخامت وضعیت جسمانی مبارك حكایت می كند كه برای درمان نیازمند جابجایی و انتقال به مكانی خارج از مصر است،خبری كه از پس دیوارهای بلند این قصر نه تایید می شود و نه تكذیب. 
 
رابرتسون ادامه داد:چنانچه مبارك از مصر گریخته باشد این بزرگترین خسرانی است كه وی به دست آورده است. 
حسنی مبارك پس از سه دهه حكومت استبدادی سرانجام و به دنبال اعتراض مردم مصر جمعه گذشته از سمت خود كناره گیری وقدرت را به شورای عالی ارتش واگذار كرد. 



سه شنبه 26 بهمن 1389برچسب:,

|

تحصن دانشجویان

 

 
 

خبرگزاری فارس: یك فعال دانشجویی از پیوستن دانشجویانی كه قرار بود در حرم عبدالعظیم حسنی تحصن كنند به متحصنان امشب میدان ارك تهران خبر داد.


 

ایوب توكلیان فعال دانشجویی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، اظهار داشت: تجمع فعالان دانشجویی در اعتراض به اقدامات عناصر منافقین، سلطنت‌طلبان، اراذل و اوباش و فتنه كه در برخی از نقاط شهر تهران اغتشاش به پا كردند، در جهت اتحاد و انسجام هر چه بیشتر از حرم عبدالعظیم حسنی در شهرری به میدان ارك تهران منتقل شد.

وی با تاكید بر اینكه مهم‌ترین خواسته دانشجویان برخورد قاطع قضایی با موسوی و كروبی به عنوان عوامل اصلی اغتشاشات یك سال گذشته كشور و تجمعات غیرقانونی 25 بهمن تهران است، افزود: برگزاری تجمعات غیرقانونی یك بار دیگر لزوم دستگیری، محاكمه و برخورد قضایی با سران و عوامل اصلی فتنه 88 را نمایان كرد.

این فعال دانشجویی در پایان تاكید كرد: موسوی و كروبی متهم اصلی كشته شدگان حوادث پس از انتخابات هستند و باید با آنان برخورد شود.

بر اساس این گزارش، عوامل فتنه‌گر و گروهك مزدور و تروریستی منافقین روز گذشته (دوشنبه) با برپایی تجمعات غیرقانونی و راه‌اندازی اغتشاشات خیابانی در برخی معابر تهران به ‌سوی رهگذران آتش گشودند كه در جریان این تیراندازی یكی از دانشجویان دانشگاه هنر تهران به شهادت رسید.

صانع ژاله متولد سال 63 از هموطنان كردزبان اهل پاوه و دانشجوی رشته نمایش دانشگاه هنر تهران روز گذشته توسط یكی از گروه‌های تروریستی منافقین در خیابان امیر اكرم تهران با تیر مستقیم مورد هدف قرار گرفت كه پس از اعزام به بیمارستان به شهادت رسید.

گروهك تروریستی منافقین همچنین 4 نفر دیگر از هموطنانمان را با تیر مستقیم مورد هدف قرار دادند كه آنها مجروح شده، در بیمارستان تحت مداوا هستند.

یادآور می‌شود كه دانشجویان و طلاب تهرانی همراه با اقشار مختلف مردم تهران امروز سه‌شنبه 26 بهمن در اعتراض به فتنه‌گران و همچنین مطالبه محاكمه فوری سران فتنه از جمله موسوی و كروبی تحصنی را در میدان ارك تهران آغاز می‌كنند.


 

سه شنبه 26 بهمن 1389برچسب:,

|

موسوی و سیا

 

 
 


حجه الاسلام سلیمی، نماینده محلات در مجلس، ضمن اعلام گفت‌وگوی تلفنی میرحسین موسوی با مأمور ارشد سازمان سیا (CIA) ، این گفتگو را جاسوسی توصیف كرد و از دستگاه اطلاعاتی و امنیتی كشورمان خواست نسبت به این موضوع به افكار عمومی پاسخگو باشند.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به اقدامات روز گذشته فتنه‌گران كه با شهادت برخی از جوانان نیز همراه بوده است، اظهار داشت: فراخوان موسوی و كروبی برای حضور فتنه‌گران در خیابان‌های تهران اقدام علیه امنیت ملی است و نمی‌توان از كنار این گونه اقدامات به سادگی عبور كرد.

وی با بیان اینكه آمریكا و رژیم صهیونیستی در حوادث روز گذشته به طور مستقیم دخالت كرده‌اند، افزود: اسنادی موجود است كه حكایت می‌كند یك روز قبل از فراخوان موسوی برای راهپیمایی، یكی از مأموران ارشد سازمان سیا با وی تلفنی گفت‌و‌گو كرده است.

این نماینده مجلس گفت‌وگوی تلفنی میرحسین موسوی با مأمور ارشد سازمان سیا (CIA) را جاسوسی توصیف كرد و از دستگاه اطلاعاتی و امنیتی كشورمان خواست نسبت به این موضوع به افكار عمومی پاسخگو باشند.

سه شنبه 26 بهمن 1389برچسب:,

|

حدیث

 

 
حدیث
 
امیرالمومنین علی علیه السلام    چهار چيز است كه به هر كس داده شود خير دنيا و آخرت به او داده شده : راستگويى ، امانتدارى ، حلال خورى و خوش اخلاقى / غررالحكم حکمت 2142
 

بار خدايا، ما آگاهانه دعوت اماممان و مرادمان و مرجعمان و تجلي روح تو را در عصر حاضر لبيك مي‌گوييم و به سوي تو مي‌آييم؛ با كفار و منافقين مي‌ستيزيم و فرمان تو را پاس مي‌داريم. و تو شاهدي كه در اين امر جز رضاي تو پاداشي نمي‌خواهيم. پروردگارا، ما دنيا را به دنياپرستان و ديگران وا مي‌گذاريم تا مانند كرم‌ها در مرداب متعفن بلولند و در لجنزارها به زندگي پست مادي خود خاتمه دهند.

فرازی از وصیتنامه شهید 
 
مجيد چراغعلي

 

سه شنبه 26 بهمن 1389برچسب:,

|

موسوی و ولایت فقیه

 

 
 

در حالی که طی هفته ای گذشته جریان اصلاح طلب با گذاشتن شروط مختلف برای نظام از رفتارهای خود مبتنی بر قانون سخن به میان آورده و التزام خود به مبانی نظام و انقلاب سخن به میان می آورد بررسی برخی اظهارات چهره های  برجسته این جریان و حامیانشان قبل و بعد از انتخابات از واقعیت دیگری حکایت دارد.

«ندای انقلاب» ضمن عذرخواهی از خوانندگان خود بخشی از اظهارات این افراد را منتشر می سازد تا واقعیت این جریان مدعی بیش از پیش روشن تر شود:

 

«ابراهیم . ی»:
 برای اینکه به حاکمیت فشار آورید شرط آن برگزاری انتخابات تحت نظارت بین المللی است. اگر می خواهید این فرایند اصلاح طلبی یا زایمان، طبیعی و سالم باشد چاره ای ندارید جز اینکه مطرح کنید نظارت بین المللی می خواهیم ... بگوئید ما به این گروهی که انتخابات را برگزار می کنند اطمینان نداریم... آیا شما می توانید مردم را بسیج کنید که بیایند با رای سپاه و بسیج مقابله کنند؟ انتخابات پیش رو با گذشته متفاوت است. در شرایط سیاسی و آرایش نیروهای فعلی، با استراتژی قبل اگر شرکت کنید موفق نمی شوید.

«هاشم.آ»:
ما در دولت خاتمی یكی از پایه های ولایت فقیه را منهدم كردیم و با پیروزی موسوی در انتخابات همه پایه های ولایت فقیه را فرو خواهیم ریخت.

«مهدی.د»:
ما تا آخر ایستاده ایم. حالا نوبت ماست که کودتای سفت کنیم.
 
«محمد حسین .م»:
ما دچار یک مشکل هستیم که اگر بخواهیم  نرم نرمک و دموکراتیک یا خیلی در چارچوب نظام حرکت کنیم مشکل حل نخواهد شد.

«س.خ»:
طی دستورالعملی از کلیه استان ها می خواهد که حامیان موسوی را به صورت سازماندهی شده از چند شب قبل از انتخابات به خیابان ها بیاورند.

«مهدی.ه»:
همه چیز را برای صیانت از ارا آماده کرده و یک اتاق جنگ درست کرده ام.
«علی اکبر.م»:
آیا با این اوضاع می توان مردم را به مدت یک الی سه ماه در خیابان ها و در جلوی چشم همه مردم دنیا نگاه داشت. می بایست از قضیه ابطال انتخابات فراتر برویم و این یک راه جدیدی است و این جمعیت الان به عنوان بازیکنان این جریان هستند. ما باید در موضوع تخلفات انتخاباتی ابتدا از آقای خامنه‌ای شروع کنیم که برق از سر شورای نگهبان می پرد. آیا این حضور مردمی می‌تواند به اعتصاب و تحصن بیانجامد؟برای آقای خامنه‌ای ابطال انتخابات به معنای این است که باید یک عقب نشینی را شروع کند که معلوم نیست ته آن به کجا کشیده می شود. کاری نکنید که این قضیه ظرف یک هفته بسته شود..

سه شنبه 26 بهمن 1389برچسب:,

|

شهید 25 بهمن

 

 
 
شهید 'صانع ژاله' روز 25 بهمن توسط منافقین به ضرب گلوله به شهادت رسید.

سه شنبه 26 بهمن 1389برچسب:,

|

عکس های تامل بر انگیز

عکس‌های تأمل‌برانگیز یک کلاس موسیقی
 

اینجا اروپا نیست! اینجا قلب پایتخت است. اینجا هنرستان موسیقی دخترانه تهران است. حضور نیروهای مرد در بین دختران جوان! و برداشتن حجاب اسلامی!


 

سه شنبه 26 بهمن 1389برچسب:,

|

حضور سفیر اسپانیا در آشوب دیروز

 

 
 
رسانه‌های اسپانیایی اعتراف کردند که کنسول این کشور در تهران دیروز ( دوشنبه)در آشوب‌های فتنه گران در تهران حضور موثری داشته است.
 
 
به گزارش ایرنا، رسانه‌های اسپانیایی امروز (سه شنبه) نوشتند که ایگناسیو پرز کامبرا، کنسول اسپانیا در تهران در آشوب‌های فتنه گران دستگیر و سپس آزاد شده است.
این روزنامه‌ها نوشته‌اند که این دیپلمات اسپانیایی پس از آزادی به اقامتگاهش در تهران رفته و وضعیت جسمی او خوب است.

روزنامه ال‌پاییس اسپانیا در گزارشی به قلم خبرنگار خود در تهران نوشت :
پرز کامبرا زمانی دستگیر شد که به همراه لئوپلدو استامپا سفیر اسپانیا در مرکز تهران بود، جایی که اصلاح طلبان مخالف دولت تظاهرات می‌کردند.

به نوشته این روزنامه، کنسول اسپانیا هنگامی که سفیر از محل رفته بود، توسط ۹ مامور دستگیر شد.

ال پاییس اضافه کرد: پلیس ایران، کنسول اسپانیا را به مشارکت در تظاهرات غیرقانونی مخالفان اصلاح طلب در مرکز تهران متهم کرده و هنگام دستگیری به او گفته است که شما مرتکب اشتباه شده اید.

پرز کامبرا پس از آزادی در گفت وگو با ال‌پاییس با بیان اینکه در ۴ ساعت بازداشت با من بدرفتاری نشد، می‌گوید: من در خیابان انقلاب با سفیر بودم.

با اعتراف صریح و روشن رسانه‌های اسپانیایی مبنی بر حضور سفیر و کنسول این کشور در آشوب‌های فتنه گران در تهران، انتظار می‌رود وزارت امور خارجه ایران واکنش مناسبی نشان دهد

سه شنبه 26 بهمن 1389برچسب:,

|

اطلاعیه مهم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

 

مدتی است که فعالیت هتاکان به نظام و رهبری و مسولان  و مطالب و عکسهای مغایر با شرع مقدس اسلام و امنیت ملی در فضای سایبر شدت یافته است، لذا از همه دوستان تقاضا میشود اگر به چنین مواردی برخورد کردند به آدرس زیر گزارش داده و یا با تلفن پیغام گیر مرکز بررسی جرائم سازمان یافته معاونت اطلاعات سپاه تماس حاصل فرمایند.

 


 

 


پیام گیر 33219370 الی4 ; کد 021 تهران



برای فیلتر کردن زودتر سایت یا وبلاگ های مورد نظر هم میتوانید به این آدرس گزارش بدید:


 

جمعه 22 بهمن 1389برچسب:,

|

برنامه فتنه گران برای خود زنی در25 بهمن

)) برنامه فتنه گران برای خود زنی در 25 بهمن
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برنامه فتنه گران برای خود زنی در 25 بهمن


تروریستهای کومله،پژاک و نفاق به یاری موسوی آمدند


 


 


 

 

 

 

 

 

 


 


 


 

http://www.javanonline.ir/Images/News/Larg_Pic/1-3-1389/IMAGE634101182975368750.jpgجلسه ی هماهنگی بین گروهکهای ضد انقلاب برگزارشده است.


 به تازگی وپس از اعلام فراخوان موسوی و کروبی در مورد 25 بهمن جلسه ی هماهنگی بین گروهکهای ضد انقلاب،ازجمله حزب منحله دمکرات، کومله، پژاک و نفاق برگزارشده است.


شنیده های خبرنگار جوان آنلاین حاکی از آن است که جریان وابسته به میرحسین موسوی که درصدد به راه اندازی غائله در 25 بهمن با دروغ بزرگ حمایت از مردم مصر و تونس است در نظر دارد تا با یک خودزنی دسته جمعی ضمن دادن آدرس غلط به طرفداران خود مبنی بر برخورد حکومت با آنها با مظلوم نمایی ضمن کم کردن فشار از روی حامی منطقه ای خود (اسرائیل) فضا را برای ادامه آشوبگری و دور کردن اذهان از انقلاب اسلامی مردم مصر و تونس تهییج نمایند.


بنابراین گزارش شنیده شده که با وجه به روابط خوب میرحسین موسوی با سران گروهک کومله و ارتباطی که وی ا زمدتها پیش با آنها گرفته بود این گروک تروریستی در آستانه 26 بهمن سالروز تاسیس  خود هسته های مخفی خود جهت انجام فعالیت های تبلیغی و خرابکاری وارد کشور کرده تا در روز 25 بهمن که قرار است موسوی و همپالگی هایش به خیابان بیایند نقشه شوم خود را در مورد حرکت احتمالا انتخاری عملی کنند. لازم به ذکر است  سران این گروهک در اظهاراتی مدعی شدند قصد دارند برخی از مزدوران خود را به منظور انجام اقدامات ایذایی و خرابکارانه وارد کشور نمایند.


همچنین شنیده شده که به تازگی وپس از اعلام فراخوان موسوی و کروبی در مورد 25 بهمن  جلسه ی هماهنگی بین گروهکهای ضد انقلاب،ازجمله حزب منحله دمکرات، کومله، پژاک و نفاق برگزارشده است.


دراین جلسه گروهک های ضد انقلاب از سران منافقین  خواسته اند تا یک نوع مواد منفجره که به اندازه بسیار کوچک باشد، تهیه و دراختیار عناصر ضد انقلاب قراردهند؛ تا برای اهداف خرابکارانه در روز 25 بهمن مورد استفاده قرار دهند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

جمعه 22 بهمن 1389برچسب:,

|

خاطرات کروبی از کهریزک

 
تصویر:خاطرات شخصی کروبی از کهریزک!
 


http://www.iranvij.ir/upload/images/9ipxui0mq6p4zhsjeeca.jpg





 

جمعه 22 بهمن 1389برچسب:,

|

voa

 
اگرVOA کلیپ«ایران که کوفه نیست»را پخش میکند،نبایدجابخورید
 
 





کیهان در سرمقاله خود با عنوان«قاب نبندید... انقلاب است هنوز » نوشت:



* قالب شکنی و انبساط و انتشار، جوهره انقلاب اسلامی است. راهبرد قدرت های جهانی در برابر انقلاب ایران این بود که آن را دست کم به مهار کشند، بپوشانند و سانسور کنند. انقلاب اسلامی با این وجود، پر و بال گشود و جا باز کرد و آوازه جهانی یافت. این روزها کافی است VOA و BBC و دویچه وله و تلویزیون های فرانسه را رصد کنید و ببینید به اعتبار حوادث خاورمیانه و شمال آفریقا چه قدر پیام می پراکنند و تحلیل ارائه می دهند تا شاید انقلاب اسلامی ایران را بپوشانند و آثار امروزین آن در دومینوی خیزش ملت های مسلمان را انکار و کتمان کنند. آیا همین خود نشانه سیطره گفتمان انقلاب اسلامی نیست؟ انقلاب اسلامی با این همه خود را هرچه بیشتر به پهنه رسانه تحمیل می کند. این انبساط و انتشار اکنون چنان سرعتی پیدا کرده که اگر روزی نه چندان دور شنیدید یا دیدید VOA و BBC آهنگ های انقلابی یا کلیپ حماسی «ایران که کوفه نیست» را پخش می کند، نباید جا بخورید.



* شاهد و سند اگر می خواهید، گفت وگوی اخیر دیوید اوئن با تلویزیون دولتی انگلیس. او که وزیرخارجه انگلستان در روزگار وقوع انقلاب اسلامی بود ناچار می شود بر استواری و ظفرمندی توام با مظلومیت ملت ایران شهادت دهد. بخوانید: «از تابستان ۱۹۷۸ ظرف یک سال تقریبا همه در ایران درباره بیزاری از شاه یکصدا شدند... ممکن است بسیاری از ایرانیان فکر کنند سازمان اطلاعاتی مخفی MI۶ از حد اعلای قدرت برخوردار است چون به کمک سازمان سیا مصدق را برانداختیم... [در انقلاب اسلامی] دیر شده بود، نمی شد شاه را از آن ورطه نجات داد. ما چاره-ای نداشتیم جز آن که تحولی را که رخ می داد بپذیریم. ما تا ماه نوامبر ۱۹۷۸ هنوز امید داشتیم که بتوان جریان انقلاب را متوقف کرد. من در سپتامبر همان سال در تلویزیون کوشیدم مردم را متقاعد کنم که انقلاب راه حل نیست. انقلاب واکنشی بود که می شد انتظارش را داشت... آیا ما باید از شاه دست بر می داشتیم؟ به عقیده من به هیچ وجه نمی شد چنین انتظاری داشت. هیچ یک از ما چنین نکردیم، نه آمریکا، نه فرانسه، نه آلمان. من از گفته های آن روزم بر نمی گردم... در عین حال این هم درست است که ما اشتباهات بزرگی مرتکب شدیم. ما حاضریم به اشتباهاتمان اعتراف کنیم... چنان که می دانید ایران یک قدرت منطقه ای است. ایرانی ها توانستند با دلیری بسیار و با از خودگذشتگی در برابر حمله های عراق ایستادگی کنند. ایرانی ها این کار را به تنهایی و با تکیه بر خودشان انجام دادند. جهان غرب آن زمان به گونه ای عمل کرد که در خور تقبیح است. ما عملا ایران را به حال خود گذاشتیم تا از خود دفاع کند و امید داشتیم که در آن میان شور و غیرت انقلابی اسلامی رو به زوال رود. این کار غلط بود. ایران هدف تجاوز قرار گرفته بود و سازمان ملل در خصوص تجاوز قواعد مشخصی دارد. به همان گونه که ما در برابر تجاوز عراق به کویت در سال ۱۹۹۱ چنان که باید و شاید واکنش نشان دادیم، می بایستی در سال ۱۹۸۲ هم وارد عمل می شدیم تا از تجاوز عراق به ایران مانع شویم. برای ما مایه شرمساری است که چنین نکردیم. این ماجرایی بسیار بسیار ناپسند است».



* این عزت و ظفر از کجا آمد که امروز وزیر یک دولت حامی دیکتاتورهایی چون محمدرضا پهلوی و صدام حسین مجبور است بر عظمت شاهکارهای ملت ایران گواهی دهد؟ دشمنان ملت ایران کجاها زانوی ماتم در بغل گرفتند و فسردند و در چه مقاطعی روحیه و جرئت یافتند که می توان کاری کرد و ضربه ای زد؟ اگر تمام مقاطع یاس و جرئت دشمنان را یکجا گرد آوریم و بخواهیم قاعده و فرمول استخراج کنیم، آن قاعده همانا وفای به عهد ملت ایران یا پیمان شکنی و عقبگرد طوایفی از نخبگان و خواص خواهد بود.



* برای ملت ایران تلخ بود مشاهده بی وفایی و کژتابی آن چند رجل سیاسی که تمام نام و اعتبار خود را بدهکار انقلاب بودند اما آبروی خویش را هیزم آتش فتنه دشمن کردند. با این همه ایران، کوفه روزگار امام علی و حسنین علیهم السلام نبود. و در گوش روزگار جاودانه شد طنین حماسه ای که امت امام خامنه ای در ۹دی و ۲۲بهمن ۸۸ سرود. به فضل خدا دور نیست روزی که طنین سرود وفا و عاشقی، قاب و قالب صدای آمریکا و بی بی سی را بشکند.



* حالا که سی وسومین فجر انقلاب بدمد، امواج خروشان انقلاب ماست که قاب و قالب تنگ ابرسانسورچی ها را خواهد شکست. این هنر نوین انقلاب ماست. اکنون گوشه ای از تصویر بی قاب و قالب شکن انقلاب ما در لبنان و فلسطین و مصر و اردن افتاده است. و جهان اندک اندک باور می کند که قاب VOA و BBC و CNN وSKY NEWS و FOX NEWS چه قدر تنگ است.رسانه های غرب قاب و کادر نبندند برای انقلاب ما... هنوز انقلاب است، انقلاب قاب و قالب شکن.


جمعه 22 بهمن 1389برچسب:,

|

مرگ پادشاه عربستان

خبرمرگ عبدالله واقدام‌مشکوک رسانه‌سعودی
22 بهمن 89 - 18:59
 


یک منبع خبری غیررسمی از مرگ شاه سعودی در مراکش به علت سکته قلبی خبر داده اما جالب تر از این، اقدام خبرگزاری رسمی عربستان پس از انتشار این خبر است.
به گزارش مشرق، پایگاه خبری "اسلام تایمز" ساعاتی پیش، به نقل از برخی منابع موثق اعلام کرد که ملک عبدالله بن عبدالعزیز که پس از مداوا و انجام دو عمل جراحی دوران نقاهت خود را در مراکش می‌گذراند، بر اثر سکته قلبی درگذشت.

خبرگزاری ها، ساعاتی پیش از انتشار این خبر، از بروز جر و بحث‌هایی میان وی و مسؤولان دولت ‌آمریکا و شخص "باراک اوباما" در زمینه موضع این کشور در قبال حمایت از حسنی مبارک، شاه عربستان خبر داده بودند.

گفته می‌شود که به علت خیزش مردمی گسترده در مصر و احتمال انتقال آن به عربستان مقامات این کشور از اعلام رسمی این خبر تا مدتی امتناع می کنند.

برخی منابع موثق نیز در گفت وگو با خبرنگار مشرق، اعلام کردند فشار کاری روزهای اخیر شاه سعودی و استرس بیش از اندازه وی به علت احتمال تداوم انقلاب تونس و مصر در عربستان، عامل سکته وی بوده است.

اما جالب آنکه پس از انتشار این خبر، مقامات سعودی در اقدامی عجیب، عکس و خبر ورود ملک عبدالله از نیویورک به دارالبیضاء مراکش را که مربوط به تاریخ شنبه، دوم بهمن ماه بوده است بعد از سه هفته بار دیگر در جایگاه تیتر یک صفحه نخست خبرگزاری عربستان قرار گرفته است.



از سوی دیگر آخرین خبر عکس دار این خبرگزاری به خبری عجیب اختصاص دارد و آن بازگشت سراسیمه شاهزاده "عبدالاله بن عبدالعزیز" برادر شاه سعودی از مبدئی نامعلوم به ریاض است که به نظر می رسد طبق تحلیل گزارش های پیشین، از مبدأ مراکش بوده باشد.

ساعت انتشار این خبر، ۲۴ دقیقه بامداد به وقت ریاض است در حالی که معمولا سفرهای مقامات سعودی صبح زود یا حدود عصر و غروب انجام می گیرد.

اما نکته عجیب تر آنکه تمام افراد هیئت سیاسی حاضر در عکس منتشرشده از این خبر، علاوه بر چهره های افسرده، متأسف، اندوهگین و نگران، پیراهن های سیاه به تن دارند که پوشیدن چنین لباسی برای مقامات سعودی بی سابقه بوده است.

به رغم احتمال سیاسی بودن هدف از انتشار این خبر در فضای پرشور منطقه خاورمیانه، اما باید گفت که در صورت صحت و تأیید خبر مرگ ملک عبدالله، باید منتظر حوادث و تحولات بسیار مهمی نه در کشور عربستان و حجاز بلکه در سطح منطقه بود زیرا با توجه به اختلافات شدید گزینه های مطرح برای جایگزینی شاه سعودی در آل سعود، بعید به نظر می رسد که این خاندان، بتواند بر سر پادشاهی فردی واحد به توافق برسد و احتمال درگیری های داخلی و قبیله ای در این کشور وجود دارد.


جمعه 22 بهمن 1389برچسب:,

|

تو باز میگردی اگر امروز نه فردا

تو باز می گردی اگر امروز نه! فردا
 








آقا نگاهت جای آهوهاست می دانم
 
دستان پاكت مثل من تنهاست می دانم
 

 
 
آقا دلت در هیچ ظرفی جا نمی گیرد
 
جای دل تو وسعت دریاست می دانم

 
 
 
برگشتنت در قلبهای مرده ی مردم

همرنگ طوفانی ترین دریاست می دانم




آقا اگر تو بر نمی گردی دلیل آن

در چشمهای پرگناه ماست می دانم02.gif




جای سرانگشتان پر نورت در این ظلمت

مانند رد باد بر شنهاست می دانم




در باور كوتاه این مردم نمی گنجی

وقتی بیایی اول دعواست می دانم




ای كاش برگردی كه بعد از این همه دوری

یكباره حس بودنت زیباست می دانم




كی باز می گردی ؟ برایم بودن با تو

زیباترین آرامش دنیاست می دانم




تو باز می گردی اگر امروز نه! فردا
 
از آتشی که در دلم برپاست میدانم

جمعه 22 بهمن 1389برچسب:,

|

بیانیه شیطان پرستی

وقتی گروه شیطان‌پرستی هم بیانیه می‌دهد
 

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSDs_8c7rE5yGHsryuMQ7mlKg4OYTj5ns_niFuB-amVuu91l6deMQ
 



اعضاء این گروه منکر خدا بوده و تفکرات لائیک را تبلیغ و ترویج می نمایند.
به گزارش جوان آنلاین به تازگی شاخه ای از گروه غیراخلاقی و انحرافی شیطان پرستی موسوم به " آیینه ها" با صدور بیانیه ای از طریق فضای مجازی در برخی دانشگاههای مهم تهران موجودیت خود را اعلام نموده است.

اعضاء این گروه منکر خدا بوده و تفکرات لائیک را تبلیغ و ترویج می نمایند.

لازم به ذکر است در پی بی توجهی برخی از مسئولین دانشگاه ها در چند سال گذشته گروه های منحرف زیادی در بین دانشجویان نفوذ کرده و هریک با صدور بیانیه های مختلفی ظهور خود را اعلام می دارند که لازم است در این خصوص مسئولین دانشگاه توجه بیشتری را با این قسم از گروهک های منحرف داشته باشند.



 

جمعه 22 بهمن 1389برچسب:,

|

شاهزاده سعودی

 
شاهزاده سعودی: همه خاورمیانه تبدیل به ایران شده است!
 


رفتار متناقض و از سر درماندگی كاخ سفید در قبال رژیم مبارك كه بوی خالی كردن پشت وی را می دهد، باعث نگرانی شدید در اسرائیل و برخی كشورهای مرتجع منطقه شده است.

به گزارش گرداب به نقل از کیهان، به خاطر همین نگرانی، سخنگوی كاخ سفید به مقامات صهیونیست توصیه كرد نگران نباشند و بدانند كه در دوستی و همكاری آمریكا با اسرائیل تغییری رخ نخواهد داد.

رابرت گیبس گفت: «دوستی دیرینه ما و اسرائیل ارتباطی با رویدادهای هیچ كشوری در منطقه ندارد و پایدار خواهد ماند.»

در همین حال برخی روزنامه های وابسته به رژیم های مرتجع منطقه این نگرانی را بروز داده اند. برخی از آنها با لحنی انتقادی می نویسند: آیا فراموش كرده اید كه آمریكا شاه ایران را سر بزنگاه تنها گذاشت؟

روزنامه "الحیاة الجدیدة"، ارگان تشكیلات خودگردان فلسطین در مقاله ای نوشت: ایالات متحده برای هزارمین بار ثابت می كند كه هم پیمانان خویش را در اولین فرصتی كه منافعش ایجاب می كند می فروشد و به دنبال مصالح خویش است. آیا سرنوشت شاه فقید ایران را به یاد دارید كه به عنوان حافظ منافع ایالات متحده در منطقه عمل می كرد؟

امیر سیف الاسلام بن سعود بن عبدالعزیز هم در روزنامه سعودی "ایلاف"، نوشت: «آیا آمریكا می خواهد با انجام تغییرات در كشورهای عرب كه نسل ها دارای ثبات سیاسی بوده اند، اوضاع را بر هم زده و روحانیان ایران را جایگزین آن ها سازد؟»

روزنامه سعودی الحیات و الشرق الاوسط هم مقاله های مشابهی را منتشر كرده اند.

جمعه 22 بهمن 1389برچسب:,

|

نامه سران فتنه

واكنش جبهه بیرونی فرقه سبز به نامه سران فتنه
 
 
شبكه جرس كه با محوریت وزیرارشاد دولت خاتمی وهمسر وی اداره می شود،درواكنش به درخواست مجوزراهپیمایی دوتن از سران فتنه برای حمایت از انقلاب‌اسلامی مردم مصر، در مطلبی كه با اسم مستعار «سارا زرتشت!» منتشر شده، می نویسند «جریان سبز ساختار قابل اطمینانی برای بسیج عمومی ندارند». جرس با اشاره به فضای هیجانی پس از انتخابات كه باعث موج سواری آشوبگران شد، می نویسد: اكنون زیرساخت ها و شبكه های ایجاد شده توسط ستادها و فعالان سیاسی دیگر وجود ندارند در حالی كه در خرداد 88 حضور مؤثر داشتند. امروز همه چیز برای حاكمیت قابل پیش بینی است.

http://www.pw-arzeshi.com/atash.jpg
 

روزنت دیگر سایت ضد انقلابی نیز درواكنش مشابهی تصریح می كند: عرصه جنبش های سیاسی نمی تواند محل احساسات و خیال پردازی های عجولانه باشد. امروز به این درك رسیده ایم كه بودن در خیابان تنها یك تاكتیك است و جان اعضا را به سادگی نمی توان در معرض خشونت قرار داد! جنبش سبز در وضعیتی قرار گرفت كه باید از سطح خیابان خارج شده و به طرف عمق جامعه حركت كند(!؟)سایت صهیونیستی بالاترین با انتقاد از این رفتاركه كارساز نیست ، می افزاید: اگرچه نامه شما دونفر برای ساعاتی فضای مجازی را داغ كرد:اما پای فضای مجازی نشستن و داغ كردن لینك ها بی فایده است. دنیای مجازی فقط به درد خارج از ایران می خورد و به كار فعالیت در داخل نمی آید.در این میان گویانیوز از فتنه گران خواست جنبش سبز را فدای منطقه و اتفاقات كشورهای عربی مثل مصر و تونس نكنند. گویانیوز نوشت: عربی كردن جنبش سبز یعنی بازی در زمین رژیم جمهوری اسلامی، اول بسم الله سخنگوی اخوان المسلمین در لندن به بی بی سی می گوید سازمان او به «امام خامنه ای» احترام می گذارد و یادآوری می كند كه البته در مصر مسیحیان و سكولارها هم زندگی می كنند. چنین است كه بزرگترین خطای اپوزیسیون، پیوند زدن جنبش سبز به تحولات كشورهای عربی خواهد بود. همچنین‌محمدعلی توفیقی ،عضو فراری سازمان مجاهدین (انقلاب) در گفت وگو با رادیو سازمان سیا با تاكتیكی خواندن نامه موسوی وكروبی‌گفت: این حركت، كاری غیرجدی و تبلیغاتی در جهت رفع تكلیف بوده است كه به مشكل فقدان استراتژی درمیان جریان ضد جمهوری اسلامی برمی گردد.این درحالی است كه سخنگوی قوه قضائیه در مورد درخواست مجوز از سوی برخی افراد و جریان‌های مشكوك گفت: اگر واقعا شخصی انگیزه حمایت از مردم غیور و بپا خواسته مصر را دارد همراه با مردم و نظام در روز 22 بهمن در راهپیمایی شركت می‌كنددر حالی كه تعیین یك روز دیگر بدان معنی است كه این افراد خود را از صف مردم جدا كرده و همین موجب انشقاق و تفرق است. مردم ایران هوشیارند و اگر هم لازم باشد پاسخ می‌دهند.

پنج شنبه 21 بهمن 1389برچسب:,

|

سند منتشر نشده

 

 
سندی که برای اولین‌بار در "ایران" منتشر می‌شود
سندی که در این گزارش منتشر شده، دستخط مهدی هاشمی درباره استراتژی القای تقلب است که در آن، این استراتژی به سه بخش قبل از انتخابات، در هنگام انتخابات و بعد از انتخابات تقسیم شده است.

شبکه ایران- علی رضایی : نمایندگان میرحسین موسوی و مهدی کروبی دو نفر از نامزدهای انتخابات دهم ریاست جمهوری به دنبال جلسه مشترکی که در ششم فروردین 88 داشتند برای تشکیل کمیته صیانت از آرا به توافق رسیدند و سید علی اکبر محتشمی پور از ستاد مهندس موسوی و مرتضی الویری از ستاد مهدی کروبی به عنوان رؤسای کمیته‌های صیانت از آرا انتخاب شدند.
طی 30 سال گذشته تمامی انتخاباتی که در ایران برگزار شده در صحت و سلامت بوده است و اگر در موارد نادری هم انتقادی وجود داشته خیلی زود به پایان رسیده است. چنین سابقه درخشانی اجازه نمی‌داد تا اگر در مقطعی اعلام شود در انتخابات تقلب شده، افکار عمومی به راحتی آن را بپذیرد؛ پذیرش مردمی این موضوع نیازمند مباحثی به عنوان پیش زمینه بود.
سخنان برخی از جمله ‌هاشمی رفسنجانی در سال 87 در خصوص تردید سلامت انتخابات و احتمال تقلب در آن، زمینه خو گرفتن افکار عمومی با موضوع تقلب در انتخابات را فراهم می‌ساخت.
وی که در جمع اعضای شورای مرکزی خدمتگزاران‌سازندگی و نیز اعضای‌سازمان اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد منطقه 9 سخن می‌گفت، با تأکید دوباره بر لزوم سلامت انتخابات، خطاب به ناظران و مسئولان برگزارکننده انتخابات گفت: «اگر ناظران و مسئولان برگزاری انتخابات رأی مردم را ضایع کنند و اعلام قیمومت کنند و نگذارند آنچه مردم می‌خواهند اعلام شود، این کار خیانت و مستوجب عذاب الهی است.»
هاشمی افزود: «حتی اگر بر اساس مصلحت برخی بگویند این فرد نباید انتخاب شود، اشتباه است و منتهی به استبداد می‌شود و این اتفاق شومی خواهد بود.»
اظهارات تردیدآمیز نسبت به سلامت انتخابات و تذکر رهبر انقلاب
در کنار این سخنان، برخی از سران جبهه دوم خرداد نیز اظهارات تردیدآمیزی را نسبت به سلامت دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ابراز می‌داشتند.
این نوع سخنان در نهایت عاملی شد برای این‌که مقام معظم رهبری در آغاز سال 88 در جوار مرقد شریف رضوی در سخنرانی خود به این بحث بپردازند و نسبت به آن ابراز گلایه کنند. معظم له در این باره فرمودند: «انتخابات به فضل الهی و به حول قوه الهی انتخابات سالمی است. من می‌بینم بعضی‌ها در انتخاباتی که دو سه ماه دیگر انجام خواهد گرفت، از حالا شروع کرده‌اند به خدشه کردن. این چه منطقی است؟‌این چه فکری است؟ این چه انصافی است؟ این همه انتخابات در طول این 30 سال انجام گرفته است، مسئولان وقت در هر دوره‌ای رسماً متعهد شده‌اند و صحت انتخابات را تضمین کرده‌اند، و انتخابات صحیح بوده است؛ چرا بی‌خود خدشه می‌کنند، مردم را متزلزل می‌کنند، تردید ایجاد می‌کنند؟»
اما عده‌ای گوش شنوایی برای شنیدن این اظهارات روشنگرانه نداشتند و با کار کردن روی موضوع «کمیته صیانت از آرا» به عنوان گام دوم و طرح بحث تقلب در انتخابات، عاملی شدند تا بخشی از مردم واقعاً باور کنند که گویا قرار است در انتخابات اتفاقی بیفتد و آن بخش از مردم هم که به این باور نرسیده بودند از نظر ذهنی آماده می‌شدند تا شاهد انتخاباتی متفاوت با برخی جنبه‌های منفی باشند.
بحث تقلب در انتخابات و نقش آن در کودتاهای مخملی
با گذشت زمان و جدی‌تر شدن طرح بحث «کمیته صیانت از آرا» مردمی که به مسائل توجه داشتند، از نظر روانی احتمال وقوع موضوع ادعایی تقلب در انتخابات را بالا می‌دیدند. تداوم پرداختن به موضوع تقلب در انتخابات به شکل کلی جامعه را با آن درگیر ساخت تا جایی که در گوشه ذهن مخاطبان این بحث، دغدغه‌ای ایجاد شد که احتمال دارد در انتخابات تقلب شود. به عبارتی طرح این موضوعات و ارائه رفتاری که وقوع آن را قطعی می‌نمود، سبب شد که عده‌ای پیشاپیش به استقبال تقلب در انتخابات بروند و برایشان قطعی و مسلم شود که در این انتخابات تقلب خواهد شد. نکته دقیق در این بحث این است که در «کودتاهای مخملی»، معمولاً بحث تقلب در انتخابات در زمان شمارش آرا و احیاناً پس از آن به میان آمده؛ در حالی که در انتخابات اخیر ایران این ترفند از ماه‌ها پیش از انتخابات مطرح شد و برخی رسانه‌های بیگانه نیز به آن دامن می‌زدند. به این ترتیب بذر ادعای تقلب در انتخابات در بستر انتخابات افشانده شد تا پس از برگزاری انتخابات شکوفا شود که این چنین نیز شد.

 

 
 

مهدی هاشمی یکی از اعضای اتاق فکر کمیته به اصطلاح صیانت از آرا بود.
او با تجربه انتخابات خبرگان چهارم، استراتژی القای شبهه تقلب را ماه‌ها پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در دستور کار قرار داده بود.
سندی که مشاهده می‌کنید، دستخط مهدی هاشمی درباره استراتژی القای تقلب است که در آن این استراتژی به سه بخش قبل از انتخابات، در هنگام انتخابات و بعد از انتخابات تقسیم شده است. در بخش دیگری از این سند اشکالات عمده این‌گونه توضیح داده شده که 1- امکان رأی دادن چند باره 2- اشکال تیم شمارش3- پرداخت از شهرداری به مدیران مدرسه و مساجد 4- احمدی‌نژادخودش این تیم را درست کرده است و...
اما مهمترین بخش این یادداشت، آنجا است که مهدی هاشمی تیم نظارت شورای نگهبان و وزارت کشور را یکی می‌داند و از این مسئله «عدم انتخابات سالم» را نتیجه می‌گیرد.
این دست‌نوشته ماه‌ها قبل از انتخابات نوشته شده و از آن می توان حجم توطئه «تقلب» را ارزیابی کرد.
تشکیل کمیته صیانت از آرا توهین به مردم و نظام بود
نمایندگان میرحسین موسوی و مهدی کروبی دو نفر از نامزدهای انتخابات دهم ریاست جمهوری به دنبال جلسه مشترکی که در ششم فروردین 88 داشتند برای تشکیل کمیته صیانت از آرا به توافق رسیدند و سید علی اکبر محتشمی پور از ستاد مهندس موسوی و مرتضی الویری از ستاد مهدی کروبی به عنوان رؤسای کمیته‌های صیانت از آرا انتخاب شدند. اما مسائل اصلی و اساسی از گذرگاه کمیته‌ای می‌گذشت که محتشمی پور ریاست آن را بر‌عهده داشت و کمیته ستاد کروبی راهرویی از آن محسوب می‌شد. تشکیل کمیته صیانت از آرا که با شعار حفظ سلامت انتخابات و کمک به اجرای قانون همراه بود البته واکنش‌های بسیاری را در پی داشت. از جمله آنها عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان بود که در واکنش به تشکیل کمیته صیانت از آرای اصلاح‎طلبان، طی یک موضعگیری شفاف و صریح، تشکیل چنین کمیته‎ای را از اساس غیرقانونی خواند و آن را مغایر با قانون اساسی دانست. بنا به گفته کدخدایی هر نهادی که بخواهد عهده‌دار وظایفی درخصوص انتخابات شود، نیازمند قانون است. او تأکید کرد تا زمانی ‎که قانونی در این رابطه تصویب نشود، تشکیل این‎گونه نهادها و مراجع مشابه هیچ اعتبار حقوقی و قانونی نخواهد داشت و توهین به مردم و نظام تلقی می‎شود.
اصرار کمیته صیانت از آرا در راستای نافرمانی مدنی
از طرفی اگر به قوانین نگاهی بیندازیم درمی‌یابیم که توجیه قانونی این کمیته یک توجیه مبهم و باطلی است. زیرا در اصل 39 قانون انتخابات، مسئله نظارت مردمی بر انتخابات در قالب انتخاب 13 نفر از معتمدین محل (8 نفر اصلی و 5 نفر علی البدل) آمده است که باید توسط هیأت نظارت شورای نگهبان تأیید شوند. تشکیل‌دهندگان کمیته صیانت از آرا بر اساس این اصل مدعی بودند که فارغ از نظارت شورای نگهبان و به جهت پاسداشت نظارت مردمی بر انتخابات، این کمیته را تشکیل داده‌اند. آنان مدعی بودند که اگر قانون، اصل نظارت مردمی را پذیرفته پس چرا معتمدین محل را شورای نگهبان باید تأیید کند؟ در پاسخ باید گفت که نظارت مردمی بر انتخابات باید یک‌ سازوکار مشخصی داشته باشد؛ نمی‌شود که هر گروه و حزبی با علم کردن مسئله نظارت مردمی، به تشکیل یک کمیته روی آورد تا در مهمترین پدیده سیاسی کشور، یعنی انتخابات دخالت کرده و اذهان عمومی جامعه را در جهت خواست خود نسبت به آن هدایت کند؛ چه این‌که ممکن است گروهی وابسته به بیگانه و با اهدافی ساختارشکنانه با علم کردن این موضوع خواستار نظارت مردمی بر انتخابات شود. بنابراین نادیده گرفتن قانون در اینجا سبب تشویش اذهان عمومی و هرج و مرج خواهد شد.
از سوی دیگر اصل 8 قانون انتخابات ریاست جمهوری تصریح می‌کند: «نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری به عهده شورای نگهبان است. این نظارت عام و در تمام مراحل و در کلیه امور مربوط به انتخابات جاری است.» طبق این اصل، شورای نگهبان می‌تواند بر صلاحیت معتمدین محل نیز نظارت کند. همچنین تبصره 3 ماده 39 (مربوط به معتمدین محل) می‌نویسد: «معتمدین این ماده باید دارای ایمان و التزام عملی به اسلام و قانون اساسی و حسن شهرت و سواد خواندن و نوشتن بوده و از عوامل مؤثر در تحکیم رژیم سابق و وابسته به گروه‌های غیرقانونی نباشند.» براساس این تبصره روشن است که نظارت شورای نگهبان در انتخاب معتمدین محل باید وجود داشته باشد و شاید در کمیته صیانت از آرا افرادی جمع شده بودند که با پشت‌پا‌زدن به قانون اساسی خواستار تغییرات اساسی در نظام بودند. از این رو دیگر مصداق معتمدین تصریح شده در قانون نمی‌شوند. بنابراین اصرار کمیته صیانت از آرا برجایگاه قانونی و مردمی خود و لزوم پذیرش آن توسط نظام در واقع نوعی نافرمانی مدنی بود که بررسی رفتار این کمیته در قبل و بعد از انتخابات بیشتر مسئله را روشن می‌کند.
تلاش برای کسب مشروعیت با جعل تاریخ
اما نکته دیگری که در بحث کمیته صیانت از آرا باید به آن توجه شود ادعایی است که محتشمی‌پور آن را مطرح می‌کرد و سعی داشت تشکیل چنین کمیته‌ای را از ابتکارات امام خمینی‌(ره) معرفی کند. چنانچه در مصاحبه‌ای گفت: «زمانی که وزیر کشور بودم، شورای نگهبان تصمیم گرفته بود آرای بیش از 100 صندوق را در تهران باطل اعلام کند. من از این کار جلوگیری کردم و طبق فرمان امام کمیته‎ای پنج نفره متشکل از یک نماینده شخص امام، دو نماینده وزیر کشور و دو نماینده شورای نگهبان به‎ عنوان کمیته صیانت از آرا، بر سلامت انتخابات نظارت کردند.»
به هر حال در این‌که در دوره سوم انتخابات مجلس، کمیته‎ای برای صیانت از آرای مردم به دستور امام خمینی(ره) تشکیل شد، تردیدی نیست، اما آن کمیته با آنچه دوم خردادی‎ها در انتخابات 1388 تشکیل دادند، تفاوت فاحش دارد. چنانچه محتشمی‌پور نیز در مصاحبه‌اش به دو مورد از آن تفاوت‌ها اشاره کرده است و اذعان دارد که اختلاف در آن دوره، میان دو نهاد مسئول در انتخابات بود؛ یعنی بین وزارت کشور به عنوان مجری انتخابات و شورای نگهبان به عنوان ناظر انتخابات. و دیگر آن‌که کمیته صیانت از آرایی که در زمان امام (ره) تشکیل شد، بعد از انتخابات شکل گرفت. در حالی‎ که کمیته صیانت از آرای جبهه اصلاحات چند ماه پیش از انتخابات 22 خرداد 88 تشکیل شد! ضمن آن‌که اصلاً اختلافی میان نهادهای مسئول در انتخابات دیده نمی‌شد که نیازی به تشکیل کمیته صیانت از آرا باشد.
کمیته صیانت از آرا و ارتباط آن با‌سازمان سیا و خانه آزادی
در آخر باید به نکته قابل تأملی درخصوص طراحی و اجرای سناریوی کمیته صیانت از آرا و ارتباط معنی دار آن با توصیه‌های راهبردی‌سازمان سیا و خانه آزادی به گروه‌های سیاسی داخل کشور در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دهم، اشاره شود.
در واقع «خانه آزادی» بنیاد سیاسی وابسته به‌سازمان جاسوسی امریکا (سیا)، با انتشار دستورالعملی، توصیه‌های‌سازمان سیا را برای صیانت از سلامت انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در ایران منتشر ساخت.
در مطلبی که «دانیل کالینگرت» عضو رسمی‌سازمان جاسوسی امریکا (سیا) و معاون مدیریت برنامه‌های خانه آزادی با عنوان «انتخابات مهندسی شده و راه‌های مقابله با آن» منتشر کرد، به موفقیت شیوه‌های اعمال شده‌سازمان سیا در مسیر انقلاب‌های مخملین اشاره و تأکید می‌کند: «افشای اعمال کنترل در انتخابات در سرنگونی حاکمان دیکتاتور صربستان در سال 2000، در گرجستان در جریان انقلاب سرخ سال 2003، در اوکراین در جریان انقلاب نارنجی سال 2004 و در قرقیزستان در انقلاب لاله سال 2005، مؤثر واقع شد.» وی شورای نگهبان که برابر اصل 99 قانون اساسی و ماده 8 انتخابات ریاست جمهوری تنها مرجع صلاحیتدار نظارت بر انتخابات است را مانع اصلی قلمداد کرده و توصیه‌هایی را برای مخدوش کردن قانون و اصول آن و عبور از شورای نگهبان ارائه می‌کند.
در مجموع می‌توان اصل حرکت کمیته صیانت از آرا را در دو مورد خلاصه کرد:
1- شکل‌گیری با هدف اصلی مقابله با نهادهای نظارتی نظام و زیر سؤال بردن شورای نگهبان
2- زیر سؤال بردن انتخابات از طریق طرح موارد عینی تخلف (که هیچ کدام از آنها اثبات نشده است) با هدف کلی جنگ روانی علیه نظام و مردود دانستن انتخابات.
بنابراین کمیته صیانت از آرا یک طرح پیچیده بود که اگرچه تظاهر به قانون و صیانت از آرای مردم می‌کرد، اما در اصل یک کمیته هماهنگ‌سازی عملیات روانی علیه نظام و دولت نهم تلقی می‌شود. توجه به عدم قانونی بودن این کمیته، عدم مشروع دانستن راه‌های قانونی توسط آن، ایجاد جنگ روانی و سیاه‌نمایی علیه نظام و انتخابات و... اثبات کننده این مسئله است.
با این اوصاف امروز بر همگان روشن شده است که اگرچه شورای نگهبان تشکیل کمیته صیانت از آرا را غیرقانونی اعلام نمود، لکن این کمیته با صدور بیانیه‌های مکرر قبل و پس از برگزاری انتخابات، نقش عمده‌ای را در صحنه آرایی رخدادهای تلخ انتخابات دهم ایفا کرد. این بیانیه‌ها که با امضای «محتشمی» منتشر می‌شد، ضمن تشکیک و تردید در سلامت انتخابات و ادعای تقلب در آن، با صراحت ابطال انتخابات را خواستار شد و با موج آفرینی‌ها به آشوب‌ها دامن زد.

پنج شنبه 21 بهمن 1389برچسب:,

|

هزینه اغتشاشات

افشاگری فارین‌پایسی ازهزینه اغتشاشات88
 
"فارین پایسی "در گزارشی فاش كرد كه غرب تامین كننده هزینه های اغتشاشگران درحوادث پس از انتخابات ایران بوده است.

http://bestfoto.persiangig.com/image/siasi/eghteshash-5-bestfoto.ir.jpg
 

در این گزارش آمده است: سرمایه های غرب در سال ۲۰۰۹ برای تامین اغتشاشگران و اقدامات ضددولتی آنها صرف می شد.

"امایل هوكایم" دراین گزارش می نویسد:آمریكا همواره به دنبال برنامه ای برای تحریك اپوزیسون های ایرانی بود و اغتشاشات پس از انتخابات این بهانه را به دست آنها داد.

وی افزود:ولی آمریكا نتوانست به اهداف مورد نظر خود از این سرمایه گذاریها دست یابد و در نهایت جریان فتنه پس از انتخابات ایران با شكست مواجه شد.

فارین پایسی در ادامه آورده است :آمریكا قصد داشت از اغتشاشات پس از انتخابات ایران انقلابی چون انقلاب مصر بسازد؛ولی نمی دانست كه این انقلاب،قیامی مردمی ،ولی فتنه ۸۸ كودتایی نافرجام است.

پنج شنبه 21 بهمن 1389برچسب:,

|

آیت الله مهدوی کنی

 

 
 

 مرضیه دباغ در عیادت بسیجیان دانشگاه امام صادق علیه السّلام از وی گفت: آیت‎الله مهدوی كنی از شاگردان حقیقی امام است كه هیچ‏گاه مبارزان انقلاب را تنها نگذاشت.





به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، روز گذشته اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق علیه السلام به منظور پاسداشت ارزشهای مجاهدین و شهدای انقلاب و امام راحل(ره)، به عیادت مجاهد خستگی ناپذیر دوران انقلاب، مرضیه حدیدچی (دباغ) رفتند.
در این ملاقات دباغ با ذكر خاطراتی از زبان امام رحمت الله علیه و آیت الله مهدوی كنی یاد آن ایام را گرامی داشت و تاكید كرد : آیت الله مهدوی كنی از شاگردان حقیقی امام است. هیچ موقع مبارزان انقلاب را تنها نگذاشت، حتی زمانی كه در زندان بود از حمایت و پشتیبانی خانواده های زندانی دست برنداشت . آیت الله مهدوی بعد از انقلاب نیز این شخصیت خود را حفظ كرد.

وی ضمن یادآوری اینكه در راه انقلاب هزینه ها و خون های پاك بسیاری ریخته شده است، خطاب به دانشجویان گفت: باید دشمن را شناخت و در عرصه عمل از این شناخت استفاده درست كرد؛ چراكه حضرت امام(ره) بر دشمن شناسی و شناخت توطئه های دشمن تاكید بسیاری داشتند .

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با دانشجویان ملاقات كننده، به دقت امام(ره) در استفاده از بیت المال مسلمین و ریزبینی‎های عجیب امام اشاره و از برخی بی‎دقتی‎ها كه در زمینه بیت المال از سوی برخی مسئولان و خانواده آنان انجام می شود اظهار گلایه كرد .

دباغ از زنان مبارز كشور و از چهره‌های شناخته شده انقلابی است؛ حدیده‌چی كه از شاگردان شهید آیت‌الله سعیدی است‌، پس از شهادت وی در سال 1349 به مبارزه و تبلیغ خود علیه رژیم شاه شدت می‌بخشد و سرانجام در سال 1352 توسط ساواك دستگیر می‌شود. در كمیته مشترك به همراه دخترش «رضوانه‌» شدیدترین شكنجه‌ها را تحمل كرده و به سختی بیمار می‌شود و زمانی كه امیدی به زنده‌ماندنش نبود، در سال 1354 از زندان آزاد می‌شود.


وی پس از انقلاب یكی از مؤسسین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود و به عنوان اولین فرمانده سپاه منطقه غرب كشور مسئولیت سپاه همدان را به‏عهده گرفت‌. همچنین ایشان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مسوولیت‌های مهم دیگری هم را به عهده داشت كه از آن جمله مسئولیت بسیج خواهران كل كشور و دو دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی است.


دباغ در دی‌ماه سال 1367 به عنوان عضوی از نمایندگان اعزامی امام خمینی(ره) برای ابلاغ پیام حضرت امام به گورباچف انتخاب شد؛ در این سفر تاریخی‌، آیت‌الله جوادی آملی، دباغ و محمدجواد اردشیر لاریجانی به عنوان نمایندگان امام‌، نامه ایشان را به گورباچف ابلاغ كردند.


 

پنج شنبه 21 بهمن 1389برچسب:,

|